۰

شربت تخم شربتی و این همه خواص درمانی

گاهی ممکن است احساس خستگی کنید یا شاید شب کار باشید و آخر هفته که می‌شوید انرژی‌تان ته بکشد. از دانه‌های تخم شربتی غافل نشوید. در کتب معتبر طب سنتی قدیم، جنگجویان را به استفاده از تخم شربتی برای افزایش انرژی و جبران نیروی از دست رفته توصیه می‌کردند.
کد خبر: ۲۶۹۶۴۱
۱۶:۱۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، در هرم گرمای تابستان‌های محرم جلوی ایستگاه صلواتی می‌ایستادیم، یک لیوان شربت خنک با دانه‌های سیاه را سر می‌کشیدیم و از ته دل یا حسین(ع) می‌گفتیم. پر بیراه نیست که پیشنهاد ویژه کارشناسان طب سنتی برای رفع عطش شربت تخم شربتی است. دکتر ابراهیمی می‌گوید: «ترکیب تخم شربتی با سکنجبین و گلاب بهترین نسخه برای رفع عطش در روزهای گرم است.»

اما این فقط نیمی از ماجراست. ماجرای تخم شربتی فراتر از یک نسخه برطرف کننده عطش است. اگر بدانید ۶ برابر کلسیم یک لیوان شیر، ۲ برابر پتاسیم یک عدد موز و ۳ برابر آهنی که با خوردن اسفناج وارد بدن شما می‌شود را می‌توانید با نوشیدن یک لیوان شربت تخم شربتی نصیب خودتان کنید، حتی اگر تشنگی هم خیلی به شما فشار نیاورد، همین امروز به نزدیک‌ترین عطاری می‌روید و امشب یک پارچ شربت تخم شربتی را مهمان ویژه سفره افطار می‌کنید.

به اسم رفع تشنگی به کام لاغری

شاید جزو کسانی باشید که میلشان به خوردن غذا زیاد است و احساس سیری خیلی دیر سراغشان می‌آید. چند درصد از شما که خواننده این گزارش هستید تا به حال برای کاهش وزن سراغ داروهای ضد اشتها رفتید؟ داروهایی که هزار و یک عوارض دارند و گاهی در آنها مواد مخدر وجود دارد و اعتیادآور هم هست. پزشک طب سنتی یک پیشنهاد برای شما دارد و آن استفاده از تخم شربتی است. دکتر ابراهیمی می‌گوید: «دانه‌های تخم شربتی جذب کننده هستند و تا ۱۰ برابر بیشتر از وزن خودش آب جذب می‌کند. با خوردن تخم شربتی احساس سیری سراغتان می‌آید و پرخوری نمی‌کنید و به تدریج لاغر می‌شوید.»

آرامش اعصاب با تخم شربتی

اگر کار پر از استرسی دارید یا اینکه فکر می‌کنید زود رنج شدید یا کمی زود عصبانی می‌شوید اولین پیشنهاد ما به شما داشتن سعه صدر و ذکر اعجاب انگیز صلوات در موقع عصبانیت است. اما در کنار این توصیه می‌کنیم روی تخم شربتی هم یک حساب ویژه باز کنید. تخم شربتی با اعصاب به هم ریخته شما جادویی می‌کند که نگو و نپرس. دکتر ابراهیمی می‌گوید: «تخم شربتی را با عرق بادرنجبویه مخلوط کنید، این ترکیب را با عسل شیرین کنید و بنوشید. مطمئن باشید بعد از مدت کوتاهی متوجه تغییر در خلق و خویتان می‌شوید.»

شربت تخم شربتی و این همه خواص درمانی

جبران انرژی از دست رفته

گاهی ممکن است احساس خستگی کنید یا شاید شب کار باشید و آخر هفته که می‌شوید انرژی‌تان ته بکشد. از دانه‌های تخم شربتی غافل نشوید. در کتب معتبر طب سنتی قدیم، جنگجویان را به استفاده از تخم شربتی برای افزایش انرژی و جبران نیروی از دست رفته توصیه می‌کردند.

درمان یبوست یا «ام الامراض»

اگر از مشکلات گوارشی رنج می‌برید و دچار یبوست یا به قول حکیمان طب سنتی «ام الامراض» هستید، می‌توانید تخم شربتی را به برنامه غذایی‌تان اضافه کنید. دکتر ابراهیمی می‌گوید: «تخم شربتی به بهبود عملکرد روده و حرکت بهتر روده‌ها کمک می کند. جالب است بدانید فیبرهایی که در تخم شربتی وجود دارد به همین راحتی در بدن هضم نمی‌شود و مثل یک تمیزکننده قوی ضایعاتی که مورد نیاز بدن نیست را از روده‌ها پاک می‌کند.»

مبارزه با پیری

از هر چه بگذریم سخن زیبایی و جوانی خوش‌تر است. اگر پا به سن گذاشته‌اید حتماً پیری کابوس شماست و دوست ندارید به این زودی پوستتان شل شود. قطعاً سراغ پمادها و ماسک‌های رنگارنگ داروخانه هم می‌روید؟ اما طب سنتی برای شما یک پیشنهاد دارد.

دکتر ابراهیمی می‌گوید: «با نوشیدن روزانه یک لیوان شربت آب لیموترش و تخم شربتی پوستی شاداب و سالم خواهید داشت. چون تخم شربتی سرشار از آنتی اکسیدان است و ترکیب آنتی اکسیدان تخم شربتی با آب لیموترش با التهاب‌های پوستی مقابله می‌کند و به خاصیت ارتجاعی پوست شما هم کمک می‌کند.»

زیاده‌روی ممنوع

حواستان باشد زیاده‌روی در مصرف هر خوردنی جایز نیست، تخم شربتی هم از این قاعده مستثنی نیست. پیشنهاد می‌کنیم روزی یک قاشق سر خالی تخم شربتی را خیس کنید و وقتی کاملاً لعابدار شد آن را مصرف کنید. پزشک طب سنتی می‌گوید: «افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند، بهتر است قبل از خوردن تخم شربتی نظر پزشک معالجشان را بپرسند.»

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: