۰

آیا زودتر خوابیدن باعث شادی شما می‌شود؟

خواب کافی در ساعات مطلوب شب می تواند تاثیر بسیار زیادی در سلامت روح و جسم افراد و شادابی آن ها به همراه داشته باشد.شاید برایتان تعجب آور باشد، امّا این یک حقیقت است که تغییر فقط یک ساعت خواب می‌تواند از شما در مقابل افسردگی محافظت کند.
کد خبر: ۲۵۸۰۵۱
۱۴:۳۸ - ۲۱ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، خواب کافی در ساعات مطلوب شب می تواند تاثیر بسیار زیادی در سلامت روح و جسم افراد و شادابی آن ها به همراه داشته باشد.شاید برایتان تعجب آور باشد، امّا این یک حقیقت است که تغییر فقط یک ساعت خواب می‌تواند از شما در مقابل افسردگی محافظت کند.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که زودتر به خواب می‌روند و حتی زودتر از خواب بیدارمی‌شوند خطر ابتلا به افسردگی در آن‌ها کمتر است که برای این منظور، داشتن یک برنامه متفاوت برای روز‌های کاری و حتی روز‌های تعطیل می‌تواند مفید باشد چرا که اگر برای کار و خواب خود برنامه ریزی منظمی نداشته باشند باعث بدخلقی می‌شود. این در حالی است که یک برنامه ریزی خوب برای تمامی کار‌های روزانه و استراحت, تا حد زیادی می تواند از افسردگی افراد جلوگیری کند.

افرادی که سحرخیز هستند می‌گویند که در اغلب مواقع، در طول روز احساس خوبی دارند و احتمال اسکیزوفرنی و همچنین افسردگی در آن‌ها کمتر است، در مقابل، افرادی که شب زنده دار هستند و خواب و استراحت منظمی ندارند همیشه حس کسالت و خواب آلودگی با آن ها همراه است و از طرفی, دو برابر بیشتر دچار افسردگی می‌شوند.

به همین منظور, پژوهشگران، به بررسی این موضوع پرداختند و متوجه شدند افرادی که در ساعات منظمی از شب به خواب می‌روند و صبح زود از خواب بیدار می‌شوند نه تنها شاداب‌تر بلکه کمتر هم در معرض خطر افسردگی شدید هستند که بدنبال این موضوع, یک سوال برای افراد مطرح می‌شود و آن هم این است که اگر ما زودتر به خواب برویم, می‌توانیم شادتر و خوشبخت‌تر باشیم؟ که در پاسخ به این سوال باید گفت که بستگی دارد.

اما این را بدانید که اگر به جای ساعت ۱ بامداد، ساعت ۱۱ شب به رختخواب بروید تا ۴۰ درصد خطر افسردگی خود را کاهش می‌دهید و به همین منظور, حتما باید برنامه ریزی منسجمی برای کار و استراحت خود داشته و به آن پایبند باشید تا بتوانید سلامت خود را تا حدّ زیادی تضمین کنید.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: