۰

چند خوردنی سالم برای صبحانه

میوه، تخم مرغ، اسموتی و غلات، مفیدترین مواد غذایی برای یک صبحانه سالم هستند.
کد خبر: ۲۲۹۴۱۶
۱۴:۳۹ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، اگر در رژیم غذایی خیلی سخت قرار دارید ممکن است پس از گذشت زمان ادامه آن برایتان دشوار شده و در نتیجه با مشکلاتی چون چاقی، سوء‌هاضمه و ناراحتی‌های گوارشی مواجه شوید. برای جلوگیری از این موضوع، حتما محصولات لبنی حاوی لاکتوباسیل‌ مانند ماست را در رژیم خود بگنجانید. بعلاوه این گروه از مواد غذایی سرشار از کلسیم هستند که در ساخت استخوان‌ها نقش مفیدی دارند. البته به توصیه متخصصان تغذیه باید از مصرف ماست‌های دارای مواد افزودنی پرهیز کرد.

با اضافه کردن مشتی از آجیل، تکه‌های میوه، انواع توت ها یا غلات سبوس دار به ماست می‌توانید یک صبحانه کامل برای خود تهیه کنید.

میوه و سبزیجات تازه یا یخ زده هم منبع خوبی از فیبر هستند و فیبر تأثیر مثبتی در کاهش و حفظ وزن دارد.

به علاوه تخم مرغ حاوی پروتئین سالم است که به همراه سایر مواد غذایی مفید به شما امکان می‌دهد احساس سیری را برای مدت طولانی تری حفظ کنید. مطالعه دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد افرادی که تخم مرغ را برای صبحانه ترجیح می‌دهند در مقایسه با افرادی که عادت دارند صبحانه با نان تست بخورند، بهتر می‌توانند وزن کم کنند.

همچنین یک کوکتل میوه تازه برای کسانی که صبح احساس گرسنگی شدید ندارند، مناسب است. تقریبا از همه میوه‌های موجود می‌توان اسموتی تهیه کرد و در تهیه آن از شیر هم استفاده نمود.

به گزارش اسپوتنیک، صبحانه های حاوی غلات بسیار مهم هستند. این مواد منبع فیبر است و هرکسی که می خواهد وزن خود را کاهش دهد، فقط باید این مواد را در رژیم غذایی خود بگنجاند. غلات منبع کربوهیدرات‌های پیچیده‌ای هستند و حتی اگر در طول روز مجبور به ورزش کردن باشید، این مواد خوردنی می‌توانند گزینه بسیار مفیدی برای شما باشند.

 

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: