۰

افزایش ابتلا به «افسردگی و اضطراب» در بین مسلمانان آمریکا

به نقل از وب سایت دانشگاه میامی، تحقیقات جدید یک تیم روان‌شناسی در کالج هنر و علوم دانشگاه میامی، ابعاد این مساله را روشن تر کرده است.
کد خبر: ۲۷۳۷۱۹
۱۲:۰۰ - ۱۷ مهر ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، تحقیقات نشان می‌دهد که مسلمانان آمریکایی نسبت به سایر گروه‌های اقلیت، افسردگی و اضطراب بیشتری دارند و همچنین دو برابر بیشتر از سایر گروه‌های مذهبی، احتمال دارد اقدام به خودکشی کنند با این حال، اغلب مسلمانان از خدمات بهداشت روان اجتناب می‌کنند.

به نقل از وب سایت دانشگاه میامی، تحقیقات جدید یک تیم روان‌شناسی در کالج هنر و علوم دانشگاه میامی، ابعاد این مساله را روشن تر کرده است.

مک لافلین، دانشجوی دکتری روانشناسی بالینی در این تیم گفت: «ما اغلب سخنان منفی درباره مسلمانان در آمریکا می شنویم و اینکه اسلام غیرآمریکایی است. این مساله برای مسلمانان آسیب زا است؛ حتی اگر آنها مستقیماً هیچ آسیب فیزیکی را تجربه نکرده باشند. به علاوه، ما می دانیم که مسلمانان آمریکایی به دلیل نرخ بالای اسلام‌هراسی و تجربیات تبعیض‌آمیز در ایالات متحده، در معرض خطر بالای مشکلات سلامت روان هستند.»

احمد نیز که یک دانشجوی دکتری روانشناسی بالینی و مسلمان بزرگ شده در آمریکا است، می گوید: «مسلمانان اغلب در مورد سلامت روان آگاهی ندارند و در جامعه نگرش منفی در مورد بیماری روانی وجود دارد. بنابراین، آنها کمتر به دنبال کمک هستند. این موضوع، همراه با تبعیض هایی که با آن روبرو هستند، آنها را در معرض خطر بالای رنج ناشی از نگرانی های مربوط به سلامت روان قرار می دهد.»

این مطالعه همچنین نشان می دهد، برای آمریکایی‌های مسلمانی که به دنبال کمک های سلامت روان نیستند، اگر خدمات و درمان‌های عمومی همراه با برخورداری از کمک یک درمانگر مسلمان یا افراد هم نژاد فراهم شود، ممکن است آنها برای شرکت در پروسه درمان ترغیب شوند.

این تیم همچنین دریافته است که مسلمانانی که به ایالات متحده مهاجرت کرده اند اغلب از سلامت روانی بالاتری نسبت به مسلمانان متولد شده در این کشور برخوردار هستند. مطالعه دیگری نشان داد که افرادی که به اسلام گرویده اند در مقایسه با افرادی که مسلمان بزرگ شده اند، اغلب در برابر چالش های بهداشت روان مربوط به ایمان خود آسیب پذیرتر هستند.

منبع ترجمه:

https://news.miami.edu/stories/2022/08/psychology-team-hopes-to-increase-mental-health-care-for-muslim-americans.html

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: