۰

بهترین زمان خوردن چای سبز برای لاغری و ...

اگر معمولا از نوشیدن چای لذت می ‎برید ، هر زمانی می ‎تواند زمان مناسبی برای نوشیدن چای مورد علاقه تان باشد اما با این حال اگر تمایل دارید که مزایای چای مورد نظر خود را به حداکثر برسانید و بتوانید بعد از نوشیدن آن به راحتی بخوابید ، گزینه مناسب برای شما نوشیدن چای سبز می ‎باشد . در این قسمت به شما خواهیم گفت که بهترین موقع برای نوشیدن چای سبز، چه زمانی است.
کد خبر: ۲۶۵۷۹۸
۱۴:۳۷ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، اگر معمولا از نوشیدن چای لذت می ‎برید ، هر زمانی می ‎تواند زمان مناسبی برای نوشیدن چای مورد علاقه تان باشد اما با این حال اگر تمایل دارید که مزایای چای مورد نظر خود را به حداکثر برسانید و بتوانید بعد از نوشیدن آن به راحتی بخوابید ، گزینه مناسب برای شما نوشیدن چای سبز می ‎باشد . در این قسمت به شما خواهیم گفت که بهترین موقع برای نوشیدن چای سبز، چه زمانی است.

فواید نوشیدن چای سبز

برای آگاهی پیدا کردن از زمان مناسب برای نوشیدن چای سبز ابتدا بگذارید ببینیم چای سبز چیست . چای سبز از کاملیا سیننسیس ساخته شده است ، گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان ها ، کافئین و اسید های آمینه . این گیاه همچنین حاوی مقادیر فراوانی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است و مهم ترین آنتی اکسیدان موجود در چای سبز نوعی کاتچین به نام EGCg است که این ماده تنها در چای سبز یافت می‎ شود . برخلاف چای سیاه ، چای سبز فاقد اکسیداسیون است .

مطالعات نشان می ‎دهند که چای سبز در پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی و عروقی مفید بوده و خاصیت ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی ، ضد ویروسی و محافظت از بدن را دارد . این نوشیدنی همچنین، کلسترول را کاهش می ‎دهد . فواید چای سبز در صورت مصرف همیشگی و طولانی مدت آن به دست می ‎آید ، نه نوشیدن گاه و بی گاه آن .

1. بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز چه زمانی است ؟

چای سبز نوشیدنی عالی در شروع روز و صبح هنگام است . کافئین این نوشیدنی به میزانی است که انرژی لازم برای شروع روز را برای شما فراهم خواهد کرد . برخلاف قهوه ، چای سبز حاوی آمینو اسید "ال تیانین" است که از هدر رفتن کافئین جلوگیری کرده و انرژی را تا چند ساعت بعد ، پایدار نگه خواهد داشت . به عبارت دیگر چای سبز از بروز حس خواب آلودگی در شما جلوگیری خواهد کرد . بهترین نوع چای سبز به عنوان نوشیدنی صبحگاهی ، سنچا، گویورو و کابوسچا است .

چای سبز را همچنین می ‎توانید به عنوان عصرانه میل کنید . البته باید به نوع چای سبز مورد نظر دقت کنید زیرا برخی از انواع چای های سبز در مقایسه با چای سیاه ، از مقدار کافئین بیشتری برخوردارند. بنابراین بهترین چای های سبز عصرانه معمولا دارای برگ های پهن و بالغ هستند، مانند کیوبانچا، هویچا یا کویشیا.

برای کاهش دادن میزان کافئین موجود در چای سبز همچنین می ‎توانید بیشتر از آب خنک استفاده کنید و مدت زمان دم کشیدن آن را کاهش دهید که البته این روش باعث کاهش EGCg در آن نیز خواهد شد .

بهترین زمان خوردن چای سبز برای لاغری و ...

2. بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور کاهش وزن

اگر دلیل شما برای نوشیدن چای سبز کاهش وزن است ، بهترین زمان برای نوشیدن یک یا دو فنجان چای سبز قبل از شروع ورزش روزانه تان است . مطالعات نشان می ‎دهند که EGCg همراه با کافئین، 90 دقیقه قبل از ورزش، چربی سوزی را به طور چشمگیری افزایش خواهند داد . برای افزایش میزان این عناصر در چای سبز همچنین می ‎توانید برای تهیه آن از آب گرم استفاده کرده و مدت بیشتری آن را روی شعله قرار دهید و همچنین لازم به ذکر است که هر چه میزان این عناصر در چای سبز افزایش یابد، نوشیدنی شما طعم تلخ تری خواهد داشت .

3. آیا باید قبل یا بعد از غذا ، چای سبز نوشید ؟

برای جذب بیشتر مواد مغذی موجود در چای سبز بهتر است آن را قبل از خوردن غذا میل کنید . برخی از مطالعات حاکی از آن است که مصرف چای سبز بعد از صرف غذا ، مانع از جذب EGCg شود . از طرفی دیگر نوشیدن چای سبز بعد از صرف غذا مانع از جذب آهن موجود در غذا نیز خواهد شد اما با این حال برخی تحقیقات به عمل آمده دیگر نشان می ‏‎دهد که نوشیدن چای سبز با معده خالی به هیچ وجه توصیه نمی ‎شود. اگر دارای مشکلات معده و کبد هستید ، بهتر است این چای را بعد از صرف غذا میل کنید و حتما در این رابطه با پزشک خود مشورت کنید . تحقیقات نشان داده اند اگرچه چای سبز به درمان اسهال کمک می‎ کند ، با این حال مصرف آن در مقادیر بالا باعث بروز این وضعیت خواهد شد. انواع خاصی از چای سبز که دارای مقادیر بالاتر EGCg هستند عبارتند از:سنچا و باروت .

مزیت دیگر نوشیدن چای سبز قبل از صرف غذا کمک آن به کاهش میزان گرسنگی فرد است .

اگرچه محبوب ترین چای به عنوان نوشیدنی ظهر گاهی ، چای سیاه است اما چای سبز نیز در کنار شیرینی جات و دسر ها طعم دلنشینی خواهد داشت . بنابراین در صورت تمایل به صرف غذاهای و نوشیدنی های سبک تر، چای سبز را انتخاب کنید .

4. بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور تقویت سوخت و ساز بدن

مطالعات نشان می ‎دهد که نوشیدن چای سبز قبل یا 30 الی 60 دقیقه بعد از صرف غذا باعث تقویت سوخت و ساز بدن خواهد شد . نوشیدن چای سبز دو ساعت قبل از خوابیدن نیز به تقویت سوخت و ساز بدن کمک می ‎کند و بنابراین درصورت تمایل به این امر، نوع چای سبز دارای میزان EGCg بالایی را انتخاب کنید .

5. آیا نوشیدن چای سبز قبل و بعد از ورزش کردن ، ایده جالبی است ؟

نوشیدن چای سبز قبل و بعد از انجام تمرینات ورزشی ، مزایای خاص خود را دارد . نوشیدن یک فنجان چای سبز قبل از انجام تمرینات ورزشی به کاهش وزن ، افزایش استقامت و تمرکز کمک می ‎کند ، در حالی که نوشیدن آن بعد از انجام تمرینات ورزشی باعث ترمیم و پر شدن بدن خواهد شد .

6. بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور داشتن پوستی درخشان

چای سبز نه تنها دارای خاصیت آبرسانی برای پوست است ، بلکه خاصیت ضد التهابی نیز دارد . این نوشیدنی به برطرف شدن خطوط و چین و چروک های پوست ، حلقه های تیره ایجاد شده در اطراف چشم، کاهش سموم و پاکسازی آن از هرگونه آکنه کمک می ‎کند .

چای سبز چه در صورتی که نوشیده شود و چه در صورتی که به صورت موضعی بر روی پوست قرار بگیرد دارای فواید زیبایی شناختی بالایی برای صورت خواهد بود . بنابراین در صورت تمایل به دستیابی به پوستی شاداب و درخشان ، هفته ای یک بار با این چای شفابخش حمام بخار داشته باشید .

7. بهترین فصل برای نوشیدن چای سبز، چه فصلی است ؟

هر نوع چای دارای فصل خاص خود است و معمولا در همان فصل برداشت می ‎شود . چای سبز یک انتخاب عالی در فصل بهار و تابستان است و بهترین نوع آن در اوایل بهار برداشت می ‎شود . این چای به پاکسازی بدن از سموم مختلف و ایجاد انرژی فراوان در فرد بسیار کمک خواهد کرد. نوشیدن چای سبز همچنین باعث ایجاد تعریق و خنک شدن بدن نیز خواهد شد .

انتهای پیام

منبع: نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: