۰

چه کسانی در گرفتن رژیم غذایی موفق نیستند؟

تجربه نشان می‌دهد در افرادی که نظام فکری آنها به‌ صورت صفر و صد است احتمال شکست رژیم معمولا بیشتر است.
کد خبر: ۲۶۳۱۴۹
۱۵:۲۷ - ۰۳ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه جام جم نوشت: «اصولا افراد دارای دو نوع تفکر هستند. دسته اول افرادی که قائل به کسب تدریجی فضایل و گام‌به‌گام هستند و دسته دوم، کسانی که نظام فکری آنها به اصطلاح صفر و صدی است.

افرادی که در دسته اول قرار می‌گیرند اصولا دارای آرامش بیشتری هستند، صبورترند، اهل پس‌اندازکردن هستند، کمتر شغل عوض می‌کنند، کمتر طلاق می‌گیرند و معمولا پله‌های ترقی را گام‌به‌گام طی می‌کنند. این افراد وارد هر چالشی که با خود یا دیگران می‌شوند معمولا تا وقتی به موفقیت در آن نرسند دست از تلاش نمی‌کشند و با هر بار شکست، مصمم‌تر و قوی‌تر وارد آن چالش می‌شوند. آنها معمولا (و نه الزاما) در دوران تحصیل، درس‌ها را در طول سال می‌خوانند و نه در شب امتحان.

اما دسته دوم افرادی هستند که داری تفکر صفر و صدی هستند. این افراد معمولا مشکلات زیادی برای کاهش وزن دارند. انواع رژیم‌ها و داروها و جراحی‌ها را آزموده‌اند. برای لاغرشدن عجله دارند و سال‌های طولانی است که به‌دنبال راهی سریع برای لاغرشدن می‌گردند و در طول این سال‌ها چند کیلو یا شاید چند ده کیلو به وزن‌شان اضافه شده است. این افراد اصولا پرونده‌های باز زیادی در زندگی دارند که یکی از آنها لاغرشدن است. معمولا کارهای زیادی را شروع می‌کنند و در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی زیادی شرکت کرده‌اند ولی بعد از اتمام دوره بهره‌ای از آن نبرده‌اند. این افراد با کوچک‌ترین وقفه در کاهش وزن که خودشان عمدا به آن استپ وزنی می‌گویند تا زمینه را برای تغییر دکتر یا روش فراهم سازند کار را متوقف می‌کنند و دنبال راه دیگری برای کاهش وزن می‌گردند. حتی اگر مقدار زیادی از وزن‌شان کم شده باشد و حتی تا یک هفته قبل خیلی هم از کارشان راضی باشند.

تجربه نشان می‌دهد در افرادی که نظام فکری آنها به‌ صورت صفر و صد است احتمال شکست رژیم معمولا بیشتر است. در مواجهه با این افراد در جلسات مشاوره معمولا سعی می‌شود بیش از این‌ که این افراد را از پیامدهای چاقی بترسانیم معمولا تصویر زیبایی از آن چه اتفاق خواهد افتاد ترسیم می‌کنیم و سعی ما بر این است که این تصویر را نگه داریم که تا حد ممکن بتوانیم امید و تصویر خوب روزهای آینده را زنده‌تر نگه داریم. از طرفی این موضوع را تفهیم می‌کنیم که مهم‌ترین و کارآمدترین ابزار برای کاهش وزن، صبوری است. جز این سایر راه‌های درمانی یک‌شبه، معمولا نتیجه بلندمدتی دربرندارد.»

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: