۰

تغذیه نامناسب، تهدیدی برای سلامت مردم و کره زمین

نتایج یک گزارش تازه نشان می دهد که رژیم های غذایی نامناسب، سلامت مردم و کره زمین را به خطر می اندازد.
کد خبر: ۲۶۳۱۲۶
۱۲:۳۹ - ۰۳ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، نتایج یک ارزیابی جهانی که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شد، نشان داد: تقریبا نیمی از جمعیت جهان از تغذیه نامناسب مرتبط با پُرخوری یا عدم دسترسی به غذای کافی رنج می‌برند که تاثیرات گسترده‌ای بر سلامت بشر و کره زمین دارد.

گزارش جهانی تغذیه (GNR) که بررسی سالانه و تجزیه و تحلیل آخرین داده ها در مورد تغذیه و مسائل مربوط به سلامتی است، نشان داد در حال حاضر ۴۸ درصد از مردم یا خیلی کم یا بیش از حد غذا می خورند که منجر به اضافه وزن، چاقی یا کم وزنی می شود.

این گزارش نشان می دهد که با توجه به شرایط فعلی، جهان در رسیدن به هشت هدف از ۹ هدف تغذیه ای تعیین شده از سوی سازمان جهانی بهداشت برای سال ۲۰۲۵ شکست خواهد خورد.

در این گزارش آمده است که بیش از ۴۰ درصد بزرگسالان (۲.۲ میلیارد نفر) اکنون دچار اضافه وزن یا چاقی هستند. همچنین مرگ و میرهای قابل پیشگیری ناشی از رژیم های غذایی نامناسب از سال ۲۰۱۰ تاکنون ۱۵ درصد افزایش یافته و اکنون رتغذیه نامناسب، عامل یک چهارم مرگ و میرها در بزرگسالان است.

به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن تودی، یافته‌های جهانی نشان می‌دهد که رژیم غذایی در ۱۰ سال گذشته بهبود نیافته و اکنون تهدیدی بزرگ برای سلامت مردم و کره زمین است.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: