۰

چند غذای ساده برای تقویت و رشد کودکان

الگوی رژیم غذایی و میزان مصرف مواد مغذی کودک با رشد و تکامل او ارتباط دارد، کمبود یک ماده مغذی می‌تواند به پیامد‌های جدی منجر شود.
کد خبر: ۲۳۷۵۷۴
۱۰:۵۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، وعده صبحانه از مهم‌ترین وعده‌های غذایی برای همه گروه‌های سنی بخصوص کودکان است. صرف صبحانه سبب می‌شود تا ویتامین‌های زیادی جذب بدن شود، به همین خاطر مصرف صبحانه برای کودکان لازم و ضروری است.

کودکان انرژی بیشتری را چه از لحاظ جسمانی و چه از لحاظ فکری صرف فعالیت های روزمره می کنند. بنابراین باید این انرژی توسط میان وعده ها و صبحانه سالم تامین شود.

کودک در حال رشد، دارای نیاز‌های غذایی متنوعی است که باید شناخته و برآورده شود. میوه‌ها و سبزیجات خوراکی متنوع، حاوی چندین ماده مغذی و آنتی اکسیدان‌های قوی هستند. گنجاندن این غذا‌ها در رژیم غذایی کودکتان، می‌تواند نیاز روزانه بدن او را برطرف کند.

حلیم

حلیم را می‌توان به عنوان یک وعده غذایی کامل در نظر گرفت به همین خاطر طرفداران زیادی دارد. حلیم را می‌توان در لیست غذا‌های پرکالری قرار داد که از میزان قابل توجهی پروتئین، چربی، روی، منیزیم، آهن و کلسیم برخوردار است. اگر کودک شما نمی‌تواند در صبح مقدار زیادی صبحانه مصرف کند، بهترین گزینه برای شما حلیم است. مواد اولیه حلیم،گندم است که یکی از هزاران خواص آن به دلیل فیبر و پروتئین موجود در این ماده سیر نگه داشتن فرد است. با مصرف این غذا می‌توانید از بروز انواع بیماری‌ها جلوگیری کنید.

عدسی

یکی از گزینه‌هایی که می‌توان بدون هیچ دغدغه و نگرانی آن را در وعده صبحانه قرار داد، عدسی است. در بین حبوبات، عدس از میزان بسیار زیادی آهن برخوردار است که می‌تواند یک جایگزین طبیعی بجای قرص‌های آهن، برای رفع کمبود کم خونی باشد. پس اگر کودک شما تمایلی به مصرف گوشت در وعده‌های غذایی ندارد شما می‌توانید با قرار دادن عدسی در وعده غذایی کودکتان، مواد مغذی موجود در گوشت را از این طریق تامین کنید.

شیر و خرما

اگر کودک شما جزو آن دسته از کودکانی است که علاقه به مصرف شیر دارد، بهتر است در کنار شیر به جای استفاده از انواع بیسکویت‌ها و کیک‌ها از خرما استفاده کنید. شیر و خرما هر دو حاوی مقدار مشخصی کلسیم هستند که برای سلامت و رشد استخوان‌های کودکان مفید هستند.

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی کلسترول، ویتامین D، کالری و پروتئین است. تخم مرغ برای رشد و سلامتی مفید است اما نباید در مصرف این خوراکی زیاده روی کرد. اگر کودک شما علاقه به مصرف تخم مرغ ندارد شما می‌توانید به عنوان جایگزین از تخم بلدرچین استفاده کنید.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: