۰

مغزتان را گول بزنید تا به سرعت لاغر شوید

چربی احشایی چربی‌های ذخیره شده‌ی بدن هستند که با هر بار خوردن غذا تولید می‌شوند. اما شما می‌توانید با سرو صحیح شام خود میزان چربی‌هایی که در بدن ذخیره می‌شوند را به حداقل برسانید.
کد خبر: ۲۳۰۴۴۷
۰۸:۵۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،چربی احشایی به چربی‌های مضر شکمی گفته می‌شود که حتماً بیشتر از چربی‌های هر قسمت دیگری دلتان می‌خواهد از دست آن‌ها خلاص شوید. این چربی‌ها با انسداد حفره‌ی شکمی می‌تواند آثار زیان باری بر سلامت شما داشته باشد. با این حال، یک راه خوب برای به حداقل رساندن چربی‌های شکمی وجود دارد.

این درست نخوردن است که باعث انباشته شدن مقادیر زیادی چربی احشایی در بدن شما می‌شود.

این مسأله می‌تواند ریسک بروز مشکلات جسمانی مختلفی را در فرد افزایش دهد، از دیابت نوع دو و بالا رفتن فشار خون گرفته تا افزایش کلسترول خون و ابتلا به بیماری‌های قلبی.

آیا این مشکل با داشتن یک تغذیه‌ی سالم حل می‌شود؟ خیر هنوز هم این ریسک وجود دارد که پرخوری کنید.

روش درست سرو شام استفاده از بشقاب‌های کوچک است. این کار به شما کمک می‌کند مقدار غذایی که می‌خورید را تحت کنترل داشته باشید.

اگر از بشقاب‌های بزرگ‌تر استفاده کنید، این کار شما را تشویق به خوردن غذای بیشتر کرده و درگیر چربی‌های ناخواسته‌ی شکمی می‌کند.

این ترفند کاملاً علمی است. محققان دانشگاه کورنل آمریکا تأثیر نشانه‌های بصری را در میزان غذا خوردن افراد مورد بررسی قرار دادند.

در این تحقیق که در آن ۵۴ نفر شرکت داشتند، از کاسه‌های سوپ مخصوصی استفاده شد که به طور خودکار پر می‌شدند.

به گفته‌ی محققان، دستگاه سوپ پرکنی در داخل یک میز به سبک رستوران تعبیه شده بود که دو تا چهار کاسه‌ی روی آن به تدریج و به شکل غیر محسوسی همزمان با صرف محتویات شان دوباره پر می‌شدند.

به همین خاطر، همان طور که شرکت کنندگان سوپ خود را می‌خوردند، کاسه‌ها هم به آرامی دوباره پر می‌شدند.

نتایج آزمایش نشان داد آن‌هایی که در ظرف‌های خود پر شونده غذا خورده بودند، سوپ بیشتری خورده بودند تا آن‌هایی که در ظرف‌های معمولی سوپ خورده بودند.

جالب آنکه آن‌هایی که سوپ بیشتری خورده بودند (به خاطر ظرف‌های خود پر شونده) بیشتر از آن‌هایی که در ظرف‌های معمولی غذا خورده بودند، احساس سیری نمی‌کردند.

محققان نتیجه گرفتند: «مقدار غذای موجود در بشقاب یا کاسه میزان غذای مصرفی را افزایش می‌دهد، چون این مسأله روی هنجار‌ها و انتظارات مصرفی فرد تأثیر می‌گذارد.»

«این مسأله همچنین باعث می‌شود فرد خودنظارتی کمتری داشته باشد. از قرار معلوم افراد از چشم‌های خود برای شمردن میزان کالری مصرفی شان استفاده می‌کنند نه از شکم شان.»

در پژوهشی دیگر، محققان دانشگاه واخنینگن هلند به نتیجه‌ی مشابهی دست یافتند.

در این تحقیق ۶۷ نفر شرکت داشتند که به طور تصادفی به آن‌ها در یک کاسه‌ی بزرگ یا یک کاسه‌ی متوسط پاستا داده می‌شد.

کاسه‌های بزرگ ۶/۹ لیتر گنجایش داشتند و گنجایش کاسه‌های متوسط بسیار کمتر یعنی ۳/۸ لیتر بود.

این محققان متوجه شدند وقتی کاسه‌ها بزرگ بودند شرکت کننده‌ها ۷۷ درصد بیشتر غذا می‌خوردند تا زمانی که کاسه‌ها متوسط بودند.

دانشمندان از این اطلاعات به این نتیجه رسیدند که در نظر گرفتن اندازه‌ی کاسه (یا بشقابی) که غذا در آن سرو می‌شود اهمیت زیادی دارد.

برای کمک به کاهش غذای مصرفی تان (و میزان چربی‌های احشایی بدن خود)، توصیه می‌شود برای خوردن شام از بشقاب‌هایی استفاده کنید که حدود ۲۵ سانتیمتر قطر دارند.

به علاوه توصیه می‌شود دو چهارم بشقاب خود را به سبزیجات غیر نشاسته‌ای مثل هویج، جوانه‌ی لوبیا و ... اختصاص دهید.

یک چهارم دیگر بشقاب تان را برای سبزیجات نشاسته داری مثل سیب زمینی و یک چهارم باقی مانده را برای مواد غذایی پروتئینی مثل مرغ بگذارید.

منبع: روزیاتو

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: