۰

هشدار رئیس دانشگاه تهران در خصوص سلامت روانی و جسمانی دانشجویان

ما با دانشجویانی مواجه هستیم که دو مولفه هیجان و نگرانی را باهم دارند، از یک سو احساسات و عواطف و هیجانات دوره جوانی و از طرف دیگر نگرانی ها نسبت به آینده تحصیلی، شغلی، زندگی مشترکی که دارند و باید تصمیم بگیرند
کد خبر: ۲۷۷۳۹۰
۰۹:۰۵ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، ما با دانشجویانی مواجه هستیم که دو مولفه هیجان و نگرانی را باهم دارند، از یک سو احساسات و عواطف و هیجانات دوره جوانی و از طرف دیگر نگرانی ها نسبت به آینده تحصیلی، شغلی، زندگی مشترکی که دارند و باید تصمیم بگیرند

رئیس دانشگاه تهران وضعیت سلامتی دانشجویان از جنبه های روحی، سلامت جسمانی را نگران کننده توصیف کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد سلامت روانی، سلامت بهداشتی و جسمانی در جامعه بشری و به ویژه در فضای محیط دانشگاه و دانشجویی مناسب نیست و این وضعیت در بین دانشجویان یک وضعیت نگران کننده است.

دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران امروز در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان که در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد بر ضرورت توجه به پیشگیری از بروز مشکلات روانی، سلامتی و ارتقاء سلامت در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: در این شرایط است که دانشجویان سر زنده و پویا خواهیم داشت و اگر هم با مشکلاتی مواجه باشند هم فکری و هم اندیشی برای رفع این عوارض و مشکلات احتمالی آن شکر بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که متاسفانه ما به علل مختلف شاهد افزایش حجم مشکلات روانی، سلامتی، بهداشتی و جسمانی در جامعه بشری و به ویژه در فضای محیط دانشگاه و دانشجویی هستیم و این وضعیت، وضعیت نگران کننده است و همه باید کمک کنند که این مشکلات مرتفع شود.

رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: به هر حال امروز مولفه‌هایی که سلامتی را به مخاطره می‌اندازد به ویژه در قشر دانشجو یک بخشی طبیعت زندگی امروزه بشر است و بخش دیگر نیز به ویژگی های خاصی که زندگی دانشجویی ارتباط دارد. چرا که دانشجویان کسانی هستند که یک مرحله انتقالی را از زندگی اجتماعی خودشان در خانواده و مدرسه پشت سر گذاشتند و فرایند جامعه پذیری جدیدی را در دانشگاه ورود کردند.

وی تاکید کرد: ما با دانشجویانی مواجه هستیم که دو مولفه هیجان و نگرانی را باهم دارند، از یک سو احساسات و عواطف و هیجانات دوره جوانی و از طرف دیگر نگرانی ها نسبت به آینده تحصیلی، شغلی، زندگی مشترکی که دارند و باید تصمیم بگیرند در این دوره و اقدام کنند یعنی در یک دوره کوتاه زمانی با حجم زیادی از ابهامها مواجه هستند.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: زمانی که شرایط فوق به شرایط عمومی در جامعه اضافه می شود حجم وسیعی از فعالیت ها را می طلبد که ما باید این فضای ابهام و فضای عدم اطمینان در آینده دانشجویان را مدیریت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: به همین دلیل است که از اضطراب و استرس امروز به عنوان سرماخوردگی روانی یاد می شود، چرا که ویژگی شروع و همچنین تکرار پذیری اصطراب و افسردگی مقوله ای است که تغییرات جزئی از زندگی دانشجویی امروز را رقم زده است و وظیفه ما در این زمینه بسیار خطیر و مهم به شمارمی رود.

مقیمی با بیان اینکه نباید به موضوع سلامتی یک موضوع تک بعدی و واحد مشخصی نگاع کنیم، گفت: به همین جهت این امر یک اقدام مشخصی را طلب کند این گونه نباید تلقی شود.چرا که سلامتی یک چتری است که باید در تمام فعالیتهای دانشگاه به آن توجه شود. در نتیجه دانشگاه تهران مراکز مشاوره بسیارخوبی دارد که در سطح بین المللی به دومین مرکز مشاوره بین المللی به شمارمی رود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: