۰

طرز تهیه‌ی دمنوش پونه؛ سرشار از خاصیت درمانی

پونه ازجمله آن گیاهانی است که خاصیت‌های درمانی بسیاری دارد و مورد استفاده در آشپزی است به خصوص در شربت ها، دمنوش‌ها و برخی غذاها. همچنین این گیاه پر خاصیت در طب سنتی نیز به عنوان آرام بخش و مسکن استفاده می‌شود. این گیاه از خانواده نعناییان است.
کد خبر: ۲۶۵۶۳۹
۱۳:۰۴ - ۲۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، پونه ازجمله آن گیاهانی است که خاصیت‌های درمانی بسیاری دارد و مورد استفاده در آشپزی است به خصوص در شربت ها، دمنوش‌ها و برخی غذاها. همچنین این گیاه پر خاصیت در طب سنتی نیز به عنوان آرام بخش و مسکن استفاده می‌شود. این گیاه از خانواده نعناییان است.

پونه ازجمله آن گیاهانی است که خاصیت‌های درمانی بسیاری دارد و مورد استفاده در آشپزی است به خصوص در شربت ها، دمنوش‌ها و برخی غذاها. همچنین این گیاه پر خاصیت در طب سنتی نیز به عنوان آرام بخش و مسکن استفاده می‌شود. این گیاه از خانواده نعناییان است. بوته گیاه پونه بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند. این گیاه طبع گرم و خشکی دارد و در فصل‌های گرم سال رشد می‌کند. با تهیه این گیاه در این فصل می‌توانید دمنوش و چای بسیار عالی آماده کرده و به عنوان عصرانه‌ای مناسب در کنار خانواده آن را بنوشید.

گیاه پونه برای از بین بردن خستگی و سردرد‌های عصبی بسیار مفید است و سرماخوردگی را نیز درمان می‌کند. اگر دمنوش آن به طور مداوم استفاده شود، منجر به کاهش خلط و سرفه می‌شود. برگ‌های این گیاه در درمان زخم‌های پوستی موثر واقع شده است و تاثیر زیادی نیز در درمان بیماری‌های عفونی دارد. پونه علاوه بر آشپزی و خاصیت درمانی دارویی برای پوست و مو نیز مفید است، به طوری که برای درمان آکنه، جوش صورت و درمان ریزش مو به کار می‌رود.

مصرف دمنوش این گیاه که خواص مفیدی دارد برای کاهش درد‌های قاعدگی و پریودی زنان، لاغری و کاهش وزن، بهبود عملکرد معده و دستگاه گوارش، کاهش استرس، افسردگی و بی خوابی و تنظیم فشار خون و عملکرد قلب توصیه شده است. دمنوش پونه بعلاوه برای درمان سرماخوردگی، زکام، مشکلات گوارشی، سردردها، کم کردن تب خفیف، تسکین گلودرد و برای بهبود نفخ شکم و حالت تهوع استفاده می‌شود. یکی از بهترین راه‌های بهره از خاصیت درمانی پونه نوشیدن یک فنجان چای پونه است.

مواد لازم

برگ یا گل پونه: ۱ قاشق غذاخوری
چای: ۱ قاشق غذاخوری
آبجوش: ۲ لیوان

طرز تهیه

۱. یک قاشق از گل یا برگ پونه را که در دست دارید به همراه یک قاشق چای درون آبجوش بریزید.

۲. حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دمنوش به خوبی دم بکشد.

۳. بعد از گذشت زمان مورد نیاز، دم نوش دم کشیده و آماده میل کردن است.

انتهای پیام

منبع :وب‌سایت غذالند

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: