۰

بهترین خوراکی برای عفونت کلیه

نتی بیوتیک ها همیشه اولین خط دفاعی در برابر عفونت کلیه هستند. اگر عفونت کلیه شدید نباشد، پزشک احتمالاً به شما آنتی بیوتیک خوراکی می دهد تا یک یا دو بار در روز به مدت 10 تا 14 روز مصرف کنید. شما در این مطلب پاسخ سوالاتی مثل برای عفونت کلیه چه قرصی بخوریم؟ بهترین خوراکی برای عفونت کلیه را مطالعه می کنید.
کد خبر: ۲۶۵۳۱۹
۱۵:۰۱ - ۲۱ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، آنتی بیوتیک ها همیشه اولین خط دفاعی در برابر عفونت کلیه هستند. اگر عفونت کلیه شدید نباشد، پزشک احتمالاً به شما آنتی بیوتیک خوراکی می دهد تا یک یا دو بار در روز به مدت 10 تا 14 روز مصرف کنید. شما در این مطلب پاسخ سوالاتی مثل برای عفونت کلیه چه قرصی بخوریم؟ بهترین خوراکی برای عفونت کلیه را مطالعه می کنید.

بهترین خوراکی برای عفونت کلیه

خوراکی هایی نظیر آب زغال اخته، ویتامین C، خودداری از مصرف الکل و قهوه و … می تواند به درمان عفونت کلیه خفیف کمک کند اما زمانی که عفونت کلیه شدید باشد، مهم است که کل دوره آنتی بیوتیک خود را مصرف کنید، حتی اگر در عرض چند روز احساس بهتری داشته باشید، زیرا قطع زودهنگام آن می تواند منجر به مقاومت آنتی بیوتیکی یا عفونت مجدد شود. پزشک همچنین شما را به نوشیدن مقدار زیادی آب تشویق می کند.

در برخی موارد، عفونت کلیه ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشد. به شما مایعات و آنتی بیوتیک به صورت داخل وریدی از طریق IV داده می شود که هر دو می توانند به درمان عفونت کمک کنند.

علاوه بر این، کار آزمایشگاهی و تصویربرداری ممکن است برای تعیین شدت عفونت و همچنین علت آن، مانند انسداد ناشی از سنگ کلیه یا ناهنجاری آناتومیک، انجام شود.

اگر عفونت ادراری مکرر دارید که خطر ابتلا به عفونت‌های مکرر کلیه را افزایش می‌دهد، پزشک به شما کمک می‌کند علت فراوانی آن‌ها را مشخص کنید و به شما کمک می‌کند از بروز عفونت‌های بیشتر جلوگیری کنید.

درمان عفونت کلیه در خانه

برخی از افراد ترجیح می دهند مشکلات پزشکی خود را با داروهای خانگی یا داروهای جایگزین درمان کنند. به دلیل جدی بودن عفونت های کلیه، مهم است که به درمان های خانگی اعتماد نکنید. در عوض، آنتی‌بیوتیک‌های تجویزی را که پزشک به شما می‌دهد مصرف کنید و از داروهای خانگی برای کمک به کاهش علائم یا درد استفاده کنید. همچنین می توانید از داروهای خانگی برای جلوگیری از عفونت های ادراری و بهبود عملکرد کلیه استفاده کنید.

1. مقدار زیادی آب بنوشید

نوشیدن آب زیاد می تواند به دفع باکتری ها از بدن کمک کند و به از بین بردن سریع عفونت کمک کند. همچنین می تواند به پاکسازی کل سیستم ادراری کمک کند. نوشیدن مقدار زیادی آب همچنین می تواند به پیشگیری از عفونت های ادراری که می تواند منجر به عفونت کلیه شود کمک کند، بنابراین حفظ آن روش خوبی است. سعی کنید روزانه حداقل هشت لیوان مایعات بنوشید.

2. آب زغال اخته بنوشید

آب زغال اخته از دیرباز به عنوان درمانی برای UTI و عفونت مثانه استفاده می شود. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه نوشیدن آب زغال اخته ممکن است به عفونت ادراری در برخی افراد کمک کند یا از آن جلوگیری کند. بسیاری از مردم طعم شیرین آب زغال اخته را به آب ترجیح می دهند و به آنها کمک می کند بیشتر بنوشند. با این حال، آب کرن بری پر از شیرین کننده های اضافه شده برای شما عالی نیست. آمکمل کرن بری یاآب زغال اخته خالص جایگزین بهتری برای بهره مندی از فواید کرن بری است.

3. از مصرف الکل و قهوه خودداری کنید

مهمترین نقش کلیه ها فیلتر کردن مواد مضر و سموم است و الکل و کافئین می توانند به کار اضافی کلیه ها نیاز داشته باشند. این ممکن است روند بهبود عفونت را مختل کند. الکل و آنتی بیوتیک ها نیز نباید با هم مخلوط شوند، بنابراین از مصرف الکل در طول درمان خودداری کنید.

4. پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک ها در درمان عفونت کلیه دو فایده بزرگ دارند. اولین مورد این است که آنها به کنترل باکتری های سالم بدن شما کمک می کنند، حتی اگر آنتی بیوتیک ها ممکن است از شر باکتری های “خوب” و “بد” خلاص شوند.

همچنین شواهد و مدارکی مبنی بر اینکه پروبیوتیک ها می توانند به کاهش اسهال مرتبط با آنتی بیوتیک در بیماران کمک کنند، وجود دارد.

5. مقداری ویتامین C دریافت کنید

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت از بافت های بدن در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند، که می تواند به سلامت کلیه ها کمک کند. همچنین تحقیقات قدیمی تری بر اساس حیوانات وجود دارد و این نشان می دهد که ویتامین C می تواند از ایجاد عفونت حاد کلیه جلوگیری کرده و آنزیم های درون کلیه ها را تقویت کند.

6. آب جعفری را امتحان کنید

آب جعفری یک ادرار آور مغذی است که می تواند به افزایش ادرار کمک کند تعداد دفعات و مقدار ادرار این می تواند به دفع سریعتر باکتری ها در کلیه ها کمک کند و آنتی بیوتیک ها را حتی موثرتر کند. اگر طعم جعفری را کاملاً دوست ندارید، می توانید آن را با میوه هایی با طعم قوی، از جمله کرن بری یا زغال اخته ، در اسموتی مخلوط کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشید.

7. سیب و آب سیب مصرف کنید

از دیگر خوراکی ها برای درمان عفونت کلیه می توان به سیب اشاره کرد. سیب همچنین دارای مواد مغذی است. محتوای اسیدی بالای آنها ممکن است به کلیه ها کمک کند اسیدیته ادرار را حفظ کنند و احتمالاً رشد بیشتر باکتری ها را مهار کنند. آنها همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند که ممکن است در کمک به بهبود کلیه ها پس از عفونت مفید باشد.

8. حمام نمک اپسوم بگیرید

هم نمک اپسوم و هم آب گرم می توانند درد را کاهش دهند. این می تواند در زمانی که منتظر اثرگذاری آنتی بیوتیک ها هستید، عوارض جانبی ناراحت کننده عفونت کلیه را کمی قابل تحمل تر کند. از آنجایی که درد شکم گاهی از علائم آنتی بیوتیک و همچنین عفونت کلیه است، نمک اپسوم حتی پس از رفع علائم عفونت کلیه نیز می تواند کمک کند.

بهترین خوراکی برای عفونت کلیه

9. از مسکن های غیر اسپرین استفاده کنید

مسکن هایی می توانند به تسکین ناراحتی کمک کنند. ایبوپروفن (Motrin، Advil) و استامینوفن (Tylenol) نیز می توانند به کاهش تب های ناشی از عفونت کمک کنند.

با این حال، توجه داشته باشید که اگر در نتیجه عفونت کلیه دچار اختلال عملکرد کلیه یا آسیب حاد کلیه هستید ، مهم است که از داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن (Motrin، Advil) و ناپروکسن (Aleve) اجتناب کنید.

10. کلیه را گرم کنید

در حالی که منتظر شروع آنتی بیوتیک ها هستید، می توانید از گرما درمانی برای کاهش درد استفاده کنید. حوله گرم و یا کیسه آب گرم را بر روی کلیه قرار دهید و هر بار حدود 20 دقیقه آن را نگه دارید.

11. سرکه سیب

سرکه سیب یکی از محبوب‌ترین درمان‌های خانگی است، مهم نیست که چه نوع بیماری را می‌خواهید درمان کنید. برخی از آن به دلیل خواص ضد باکتریایی آن به عنوان دارویی برای عفونت کلیه نیز یاد می کنند. همانطور که گفته شد، هیچ مدرک یا تحقیقی وجود ندارد که این استفاده را تایید کند.

بهترین خوراکی برای عفونت کلیه

آیا جوش شیرین برای عفونت کلیه خوب است؟

برخی معتقدند که می تواند با کمک به فیلتر کردن بهتر کلیه ها به سم زدایی آنها کمک کند. هیچ مدرکی هم برای تایید این موضوع وجود ندارد.

برعکس، حتی ممکن است تلاش برای استفاده از جوش شیرین برای این منظور خطرناک باشد. در یک مطالعه دریافتند که استفاده نادرست از جوش شیرین در واقع منجر به بستری شدن در بیمارستان برای برخی افراد به دلیل عدم تعادل الکترولیت، افسردگی تنفسی یا آلکالوز متابولیک شده است.

چگونه خطر ابتلا به عفونت کلیه را کاهش دهیم؟

هر کسی ممکن است به عفونت کلیه مبتلا شود. با این حال، از آنجایی که UTI می تواند به عفونت کلیه تبدیل شود، می توانید خطر عفونت کلیه را کاهش دهید.

نکاتی برای کاهش خطر UTI عبارتند از:

نوشیدن مایعات زیاد
پاک کردن جلو به عقب
اجتناب از نگه داشتن ادرار
ادرار کردن بلافاصله بعد از رابطه جنسی
غذای آماده

عفونت کلیه یک بیماری جدی است که نیاز به درمان سریع با آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط متخصص مراقبت های بهداشتی دارد. درمان های خانگی را می توان به عنوان یک درمان مکمل برای کمک به کاهش علائم دیگر استفاده کرد، اما مطمئن شوید که قبل از استفاده از آنها با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که با درمان شما تداخلی نخواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: مینویسم

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: