۰

بهترین زمان برای خوردن شیر در طول روز

بهترین زمان برای خوردن شیر در طول روز بستگی به هدف شما دارد تا به میزانی که می خواهید از مواد مغذی درون شیر بهره ببرید. با این حال نوشیدن شیر در صبح، عصر و شب و در هنگام غذا و موارد دیگر و فواید آنها در این مقاله مورد بررسی قرار داده شده است.
کد خبر: ۲۶۴۸۹۴
۱۰:۴۴ - ۱۲ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، شیر که اغلب به عنوان یک غذای کامل شناخته می شود، بخش اصلی رژیم غذایی را تشکیل می دهد. شیر سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین A، B1، B2، B12 و D، پتاسیم و منیزیم است و گفته می‌ شود که شیر یکی از مغذی‌ ترین نوشیدنی‌ هایی است که میتوان مصرف کرد. در این مقاله به بررسی فواید شیر و بهترین زمان برای خوردن شیر در طول روز میپردازیم.

بهترین زمان خوردن شیر

شیر گاو یک نوشیدنی غنی از مواد مغذی است که پروتئین، کلسیم و چندین ماده مغذی دیگر را تامین می کند. شیری که به عنوان غذای کامل معروف است، بخشی جدایی ناپذیر از یک رژیم غذایی است که از رشد و سلامت کلی حمایت می کند. اغلب به عنوان یک نوشیدنی سالم میل می شود یا با میوه های تازه، آجیل و ادویه ها مخلوط می شود تا دسر های خوشمزه و اسموتی ها تهیه شود.

شیر سرشار از مواد مغذی ضروری مانند پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین‌ های A، B، D و مواد معدنی کلسیم، فسفر، منیزیم، به عنوان یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توان برای حفظ وضعیت سلامتی مصرف کرد. شیر همچنین یکی از بهترین مواد غذایی برای صبحانه است. برای بهره مندی از بیشتر فواید شیر برای سلامتی، باید بهترین زمان نوشیدن آن را بدانید و اینکه بهترین زمان برای نوشیدن شیر به اهداف و نیازهای شخصی شما بستگی دارد.

آیا زمان خوردن شیر اهمیت دارد؟

در موارد خاص، نوشیدن شیر در یک زمان خاص ممکن است به شما کمک کند بیشترین فواید را ببرید. با این حال، طبق شواهد علمی، زمان مناسبی برای نوشیدن شیر برای اهداف گوارشی وجود ندارد. برخی از فواید نوشیدن شیر در طول روز عبارتند از:

بهترین زمان برای خوردن شیر به منظور سلامت عمومی

شیر انواع مواد مغذی مفید برای سلامتی را فراهم می کند و نوشیدن یک لیوان در هنگام غذا راه آسانی برای افزودن آنها به رژیم غذایی است.

در واقع، 1 فنجان (240 میلی لیتر) شیر کامل حاوی:

کالری
پروتئین
چربی
کربوهیدرات
کلسیم
منیزیم
پتاسیم
ویتامین

کلسیم موجود در شیر از رشد استخوان حمایت می کند، در حالی که منیزیم و پتاسیم برای تنظیم فشار خون حیاتی هستند. این نوشیدنی همه کاره کم کالری و سرشار از پروتئین است که به حفظ سلامتی کمک می کند.

بهترین زمان برای خوردن شیر در طول روز

بهترین زمان خوردن شیر برای لاغری و افزایش عضلات

از آنجایی که شیر سرشار از پروتئین است، ممکن است به کاهش وزن و عضله سازی کمک کند. غذاهای غنی از پروتئین مانند شیر می توانند با بهبود متابولیسم و ​​افزایش سیری بعد از غذا، کاهش وزن را افزایش دهند، که ممکن است منجر به کاهش کالری دریافتی روزانه شود. علاوه بر این، نوشیدن شیر بعد از تمرین از رشد عضلات و بهبود ترکیب بدن حمایت می کند. کسانی که 5 روز در هفته پس از تمرینات قدرتی شیر بدون چربی می‌نوشیدند، در مقایسه با کسانی که شیر نمی‌نوشیدند، بهبود بیشتری در توده عضلانی و کاهش چربی دارند. بر اساس این نتایج، به نظر می رسد بهترین زمان برای نوشیدن شیر برای تقویت رشد ماهیچه ها و کاهش وزن، مستقیماً بعد از ورزش باشد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که نوشیدن مقادیر زیاد شیر ممکن است به دلیل دریافت کالری زیاد منجر به افزایش وزن شود.

بهترین زمان خوردن شیر برای بهبود هضم

برخی از مردم بر این باورند که شیر هضم غذا را تقویت می کند، اگرچه شواهد علمی این ایده را تایید نمی کند. بنابراین، هیچ زمانی از روز برای نوشیدن شیر به منظور کمک به هضم غذا وجود ندارد. با این حال، می‌توانید آن را همراه با وعده‌ های غذایی بنوشید تا ببینید آیا تفاوتی ایجاد می‌ شود یا خیر.

با این وجود، برخی از محصولات لبنی تخمیر شده، از جمله ماست و کفیر ، ممکن است هضم و حرکات روده سالم را تقویت کنند. این موارد حاوی پروبیوتیک ها یا باکتری های مفیدی هستند که از میکروبیوم روده شما حمایت می کنند.

فواید نوشیدن شیر در صبح

از بهترین زمان ها برای نوشیدن شیر، صبح و در وعده صبحانه است. به این دلیل که شیر از مواد غذایی انرژی زا می باشد و خوردن شیر در صبح انرژی مناسب برای انجام کارهای روزمره را فراهم می کند و همچنین کلسیم بیشتری جذب بدن می شود. اگر می خواهید که مقدار زیادی از ویتامین های شیر را دریافت کنید بهتر است آن را گرم بنوشید.

فواید نوشیدن شیر در عصر

مصرف شیر در عصر برای افراد میانسال و کودکان می تواند مفید باشد زیرا انرژی کافی را تامین می کند. همچنین کسانی که سنگ کلیه و ضعف بینایی دارند می توانند شیر را در این زمان میل کنند.

فواید نوشیدن شیر در شب

شیر یکی از بهترین خوراکی ها قبل از خواب است. مصرف شیر در شب هضم غذا را بهتر می کند. از آنجایی که شیر دارای ویژگی‌ های آرام‌ بخش است، بنابراین نوشیدن شیر قبل از خواب می‌ تواند سیستم عصبی را تسکین دهد و محتوای سروتونین موجود در شیر به شما کمک می‌ کند خوابی با کیفیت داشته باشید. جدای از اینها، جذب کلسیم شیر در شب به دلیل حداقل واکنش های آنزیمی و کمترین فعالیت سایش و پارگی بهتر است.

پچه افرادی نباید شیر بخورند

افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت به لبنیات باید از مصرف شیر خودداری کنند. عدم تحمل لاکتوز ناتوانی در هضم قند اصلی شیر است. این وضعیت منجر به گاز، نفخ و اسهال می شود. این افراد باید از خوراکی های جایگزین برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز استفاده کنند.

علاوه بر این، افراد مبتلا به دیابت یا کنترل ضعیف قند خون بهتر است مصرف شیر خود را محدود کنند. از آنجایی که شیر حاوی لاکتوز، نوعی قند است، ممکن است به افزایش سطح قند خون کمک کند.

اگر مصرف لبنیات خود را محدود کنید، می‌ توانید از میان چندین جایگزین شیر گیاهی ، از جمله شیر بادام، سویا، بادام هندی و شاهدانه یکی را انتخاب کنید ه شیرین نشده باشد و افزودنی غیر مجاز نداشته باشد.

هیچ تحقیقی نشان نمی دهد که باید شیر را در زمان خاصی بنوشید تا از مزایای آن برای سلامتی بهره مند شوید . با این حال، برخی از مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آن بعد از تمرین ممکن است به کسانی که می خواهند وزن کم کنند یا عضله سازی کنند، کمک کند.

احتیاط:

از خوردن شیر با مواد ترش و اسیدی، ماهی و گوشت، خربزه، پرتقال و … خودداری کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله بعد از خوردن شیر چه چیزهایی نخوریم را بخونید.

انتهای پیام

منبع: مینویسم

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: