۰

آیا رژیم تخم‌ مرغ باعث لاغری می‌شود؟

رژیم تخم‌ مرغ برای خیلی‌ها که علاقه به کاهش وزن و لاغری دارند، یک رژیم ناشناخته و در عین حال هیجان‌انگیز است. همان‌طور که می‌دانید تخم‌مرغ به‌تنهایی یک غذای کامل به‌حساب می‌آید که سرشار از پروتئین، ویتامین و چربی‌های سالم است.
کد خبر: ۲۶۴۱۲۶
۱۲:۲۸ - ۲۳ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، رژیم تخم‌ مرغ برای خیلی‌ها که علاقه به کاهش وزن و لاغری دارند، یک رژیم ناشناخته و در عین حال هیجان‌انگیز است. همان‌طور که می‌دانید تخم‌مرغ به‌تنهایی یک غذای کامل به‌حساب می‌آید که سرشار از پروتئین، ویتامین و چربی‌های سالم است. این خوراکی در کنار مواد مغذی بسیار بالا، انرژی نسبتاً پایینی دارد و همین مزیت هم باعث شده تا یکی از گزینه‌های جذاب برای افرادی باشد که می‌خواهند لاغر شده و وزن‌شان را کم کنند.

به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با رژیم تخم‌مرغ و تأثیر آن در کاهش وزن آشنا کنیم.

رژیم تخم‌مرغ چیست؟

رژیم تخم مرغ یک رژیم با پروتئین بالا اما با کربوهیدرات و انرژی پایین است. از آنجایی که استفاده از این رژیم می‌تواند به تقویت عضلات و کاهش وزن منجر شود، برای افراد زیادی جذاب است. با وجود اینکه حرف و حدیث درباره میزان کلسترول موجود در تخم مرغ ممکن است خیلی‌ها را نگران کند، اما کماکان بررسی‌ها پزشکی نشان می‌دهد مصرف متعادل این ماده غذایی نه‌تنها زیان خاصی ندارد، بلکه به دلیل مواد مغذی که در آن وجود دارد، می‌تواند یکی از راه‌کارهای مناسب کاهش وزن نیز محسوب شود.

بد نیست بدانید رژیم تخم مرغ یکی از رژیم‌های لاغری کوتاه مدتی است که حتما باید تحت نظر و با مشورت پزشک انجام شود. نکته جالب درباره این رژیم، مصرف غذاهایی است که با تخم مرغ تهیه می‌شوند، مثلا ممکن است پزشک با توجه به بررسی شرایط به شما توصیه کند از نیم‌رو، تخم‌ مرغ آب‌پز، املت و... استفاده کنید و از آنجایی که این ماده غذایی میزان پروتئین قابل‌توجهی دارد، به شما کمک می‌کند در زمان استفاده از آن احساس گرسنگی کمتری داشته باشید.

مزایای رژیم تخم‌مرغ

احساس سیری طولانی‌مدت: با توجه به پروتئین بسیار بالای موجود در تخم‌مرغ، استفاده از آن به‌صورت روزانه و مرتب می‌تواند موجب افزایش احساس سیری فرد و در مدت‌زمان کوتاهی منجر به کاهش وزن شود. بر اساس تحقیقات انجام‌شده میزان پروتئین موجود در یک عدد تخم‌مرغ برابر با پروتئین موجود در 40 گرم گوشت است.
انرژی پایین: از دیگر مزایای رژیم تخم‌مرغ می‌توان به کالری پایین تخم‌مرغ به‌عنوان غذای اصلی اشاره کرد. هر یک عدد تخم‌مرغ حاوی مقدار بسیار زیادی پروتئین و مواد مغذی است. این در حالی است که همان تخم‌مرغ انرژی بسیار کمی دارد و بیشتر همین ارنژی هم در زده تخم‌مرغ ذخیره شده است.
بهبود عملکرد مغز: یکی دیگر از مواد مغذی بسیار مهم در تخم‌مرغ کولین است که در پیشگیری از بروز آلزایمر و کاهش حافظه بسیار مؤثر است. البته مصرف بیش از اندازه کولین می‌تواند سلامت مغز را به خطر بیندازد. به همین دلیل بهتر است در مصرف تخم‌مرغ اعتدال را رعایت کنید.
افزایش متابولیسم بدن: تخم‌مرغ حاوی اسیدآمینه‌های بسیار ضروری برای بدن است که می‌توانند به ترمیم بافت‌های عضلانی بدن و حفظ سلامت آن‌ها کمک کند. به همین دلیل مصرف تخم‌مرغ در طول رژیم لاغری و کاهش وزن می‌تواند سوخت‌وساز بدن را افزایش داده و از ضعف عضلات جلوگیری کند.
تأمین انرژی: با توجه به ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در تخم‌مرغ، استفاده از این رژیم می‌تواند میزان انرژی مورد نیاز فرد را در طول روز تأمین کند.
سهولت دسترسی: با توجه به دسترسی آسان به مواد غذایی مجاز در این رژیم و همچنین هزینه معقول جهت پیروی از آن، افراد به‌راحتی می‌توانند از این رژیم لاغری استفاده کنند.

آیا رژیم تخم‌ مرغ باعث لاغری می‌شود؟

نکات حائز اهمیت در رابطه با رژیم تخم‌مرغ

ازآنجایی‌که رژیم تخم‌مرغ می‌تواند موجب کاهش آب بدن شود، هیدراته نگه‌داشتن بدن و نوشیدن مایعات فراوان در طول این رژیم الزامی است. همچنین بهتر است در طول روز از سبزی‌ها و میوه‌ها به‌عنوان میان وعده استفاده کنید. از طرفی استفاده از سالاد در کنار تخم‌مرغ می‌تواند از مصرف بیش از اندازه تخم‌مرغ جلوگیری کرده و با تأمین فیبر مورد نیاز بدن از بروز یبوست نیز پیشگیری کند.

تأثیر رژیم تخم‌مرغ در کاهش وزن

همان‌طور که در موارد فوق به آن اشاره شد، تخم‌مرغ حاوی بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن است. به همین دلیل در طول رژیم از ضعف سیستم ایمنی بدن نیز جلوگیری می‌شود. همچنین به دلیل نوشیدن آب فراوان در طول رژیم تخم‌مرغ کبد و کلیه‌های فرد نیز پاک‌سازی می‌شود. ازآنجایی‌که تخم‌مرغ منبع غنی از پروتئین است، مصرف آن می‌تواند موجب احساس سیری طولانی‌مدت شود. از طرفی تخم‌مرغ علاوه بر پروتئین و مواد مغذی بسیار بالا از انرژی پایینی برخوردار است و همین موضوع منجر به کاهش وزن می‌شود.

معایب رژیم تخم‌مرغ

رژیم تخم‌مرغ یک رژیم سریع برای کاهش وزن است. از طرفی وجود مواد مغذی بسیار بالا در این ماده غذایی موجب می‌شود تا بدن فرد در طول رژیم دچار کمبود ویتامین و ضعف سیستم ایمنی نشود، اما همان‌طور که گفته شد به دلیل کلسترول بالای تخم‌مرغ مصرف طولانی‌مدت و خودسرانه این رژیم می‌تواند عوارض جدی برای فرد به دنبال داشته باشد. به همین دلیل افرادی که دچار فشارخون بالا، دیابت، کلسترول خون یا چربی خون هستند، بهتر است به‌هیچ‌عنوان در مصرف تخم‌مرغ زیاده‌روی نکنند؛ زیرا مصرف خودسرانه این رژیم می‌تواند موجب افزایش فشارخون، کلسترول بالا، افزایش چربی خون، کاهش آب بدن، سرگیجه و سردرد شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: