۰
سلامت پیشگیری و بیماریها

ویتامین ضد فراموشی رو بشناس

یکی از بیماری های سختی که ممکن است با افزایش سنتان به آن مبتلا شوید آلزایمر می باشد. اما متخصصان ویتامینی که از این بیماری جلوگیری می کند را کشف کردند.
کد خبر: ۲۶۳۰۳۳
۱۰:۰۵ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، یکی از بیماری های سختی که ممکن است با افزایش سنتان به آن مبتلا شوید آلزایمر می باشد. اما متخصصان ویتامینی که از این بیماری جلوگیری می کند را کشف کردند.


تاثیر ویتامین ها بر کند شدن روند فراموشی

طبق اطلاعات موجود بین المللی، تقریباً 55 میلیون نفر در سراسر جهان از بیماری فراموشی رنج می برند که بسیاری از آن ها به نوعی فراموشی مزمن دچار می شوند و این باعث تخریب عملکرد ذهنی خواهد شد که با بالا رفتن سن، وضعیت بدتر می شود. رایج ترین علائم فراموشی شامل کاهش سطح حافظه، گم شدن در مسیر های اصلی خانه، تغییر طرز فکر یا نوع یادگیری و غیره است.

مطالعات نشان می دهند که مصرف یک نوع مولتی ویتامین می تواند این مشکلات را تا حدی بهبود ببخشد و یا ایجاد علائم را کندتر کند. در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد.
آزمایشات روی مولتی ویتامین به عنوان ویتامین ضد فراموشی

نتایج مطالعات هنوز عمومی نشده است اما خبر ها حاکی از آن است که در کنفرانس بیماری آلزایمر که هم اکنون در دست بررسی است، سوالات زیادی در مورد نقش مکمل مطرح شد. متخصصی که سرپرستی این تحقیقات را بر عهده گرفته بود، اعلام کرد که هنوز تحقیقات بیشتری مورد نیاز است اما مولتی ویتامین ها می توانند تا حدی موثر باشند.

ویتامین ضد فراموشی رو بشناس


شرکت کنندگان در این آزمایش

این آزمایش روی 21442 مرد و زن انجام شد و به این نتیجه رسیدند که مصرف مکمل عصاره کاکائو یا یک مولتی ویتامین معمولی به صورت روزانه که حاوی 500 میلی گرم کاکائو در طول روز می شود، خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته و سرطان را کاهش می دهد اما هنوز نتوانسته اند این قضیه را به طور کلی به اثبات برسانند و معتقد هستند که همچنان به آزمایشات بیشتری نیاز است.
نتیجه آزمایش

شرکت کنندگان در شروع مطالعه به چهار دسته تقسیم شدند. به تعدادی از آن ها آب مقطر یا داروی پلاسبو، به تعدادی مولتی ویتامین، به بعضی عصاره کاکائو و به بعضی دیگر عصاره کاکائو همراه با مولتی ویتامین دادند.

به مدت سه سال و هر سال؛ یک بار از آن ها آزمایش های متعدد گرفتند و عملکرد ذهنی شان را بررسی کردند. افرادی که روزانه مولتی ویتامین مصرف کرده بودند، وضعیت بهتری در سطح حافظه و کار های اجرایی داشتند و با توجه به بالا رفتن سن شان؛ در مورد بیماری های آلزایمر وضعیت بهتری داشتند.

کسانی که مکمل کاکائو مصرف کرده بودند، هیچ فایده خاصی به بدن شان نرسیده بود. مطالعات نشان داد که مولتی ویتامین می تواند عملکرد ذهنی را بهبود ببخشد و تا 60 درصد در کاهش ابتلا به بیماری هایی مثل آلزایمر موثر باشد.

ویتامین ضد فراموشی رو بشناس


اما چرا کاکائو؟

کاکائو حاوی کاتچین و اپی کاتچین است که 2 طعم دهنده محلول در آب هستند و فواید زیادی برای وضعیت عروقی دارند. مطالعات روی طعم دهنده های کاکائو و محصولات کاکائو نشان می دهد که می تواند از مشکلاتی مثل التهاب، فشار خون و مقاومت به انسولین جلوگیری کند و فواید زیادی برای مشکلات قلبی عروقی داشته باشد.

مولتی ویتامین ها هم رایج ترین نوع مکمل ها هستند و بیش از یک سوم مردم دنیا از آن استفاده می کنند و هدف آن ها جبران کمبود ویتامین و مواد معدنی در بدن است. مولتی ویتامین همچنین خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش می دهد. مطالعات روی افراد بالای 50 سال نشان می دهد کسانی که مولتی ویتامین مصرف می کنند، 8 درصد احتمال کم تری برای ابتلا به سرطان دارند اما تاثیری روی وضعیت قلبی عروقی آن ها دیده نشده است.

البته که مطالعات نشان می دهد؛ مصرف مولتی ویتامین مخصوصاً در مردان می تواند تا حدی عاملی زودتر برای شناسایی سرطان باشد.

ویتامین ضد فراموشی رو بشناس


هشدار پزشکان

بعضی از مکمل ها می تواند به افراد کمک کند تا شروع فراموشی را به تاخیر بیندازند اما پزشکان در این باره هشدار می دهند که کمبود بعضی از ویتامین ها مثل ویتامین ب 6، ویتامین ب 12 و ویتامین e می تواند عاملی برای کاهش سطح حافظه باشد و نمی توان گفت که مولتی ویتامین تنها راه ارتقای حافظه است. فقط در صورتی باید مولتی ویتامین مصرف شود که وجود بعضی ویتامین ها در خون کم باشد.

پس بهتر است که مردم قبل از انجام هر کاری با پزشک مشورت کنند، زیرا نتایج این تحقیقات هنوز به صورت علمی و گسترده اثبات نشده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: