۰

طرز تهیه نان افغانی یک نان خوشمزه

یکی از مهم ترین خوراکی های ما انسان ها نان ها هستند. نان ها مزه فوق العاده ای به زندگی ما می بخشند و می توانند لحظات ما را پر از عطر با هم بودن گرمی و شور زندگی کنند. نان افغانی یک نان خوشمزه است که با هم طرز تهیه آن را می خوانیم.
کد خبر: ۲۶۲۵۰۲
۱۵:۴۴ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، یکی از مهم ترین خوراکی های ما انسان ها نان ها هستند. نان ها مزه فوق العاده ای به زندگی ما می بخشند و می توانند لحظات ما را پر از عطر با هم بودن گرمی و شور زندگی کنند. نان افغانی یک نان خوشمزه است که با هم طرز تهیه آن را می خوانیم.

اگر شما هم علاقه به تهیه نان های خانگی دارید می توانید خوشمزه ترین نان ها را در خانه و با امکانات خانگی تهیه کنید. کشورهای همسایه ما هر کدام آشپزی خاص خود را داریند و از این میان آشپزی در افغانستان و نان سنتی این کشور بسیار لذت بخش است.

مواد لازم نان افغانی

▪ یک و نیم فنجان آب گرم

▪ حدود هفت گرم خمیرمایه

▪ یک قاشق غذاخوری شکر

▪ چهار فنجان آرد

▪ یک و یک چهارم قاشق چای خوری نمک

▪ ربع فنجان روغن ذرت

▪ یک عدد تخم مرغ

▪ یک قاشق غذاخوری آب

▪ یک قاشق غذاخوری دانه زیره سیاه (به دلخواه)

▪ زمان لازم: ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه ▪ این مقدار مواد برای شش نفر کافی است.

طرز تهیه نان افغانی یک نان خوشمزه

طرز تهیه نان افغانی

برای تهیه نان افغانی ابتدا در یک کاسه کوچک نصف فنجان آب گرم را با شکر مخلوط کرده سپس خمیر مایه را روی آن بپاشید و اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه بماند و پف کند.

آرد را در یک کاسه بزرگ ریخته و نمک را به آن اضافه کنید. مرکز آرد را با دست باز کرده، روغن و مخلوط خمیر مایه را به آن بیفزایید، سپس آب را آرام- آرام به آن اضافه کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود، خمیر نان را از درون ظرف خارج کرده و روی سطحی که قبلاً آرد پاشیده اید قرار دهید.

حال خمیر را به مدت پنج دقیقه ورز دهید، سپس آن را درون کاسه گذاشته و روی آن را با حوله تمیزی بپوشانید و بگذارید آنقدر بماند تا حجم آن دو برابر شود (حدود یک ساعت و نیم)‎.

اجاق را با درجه حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتی گراد) از قبل روشن کنید، باد خمیر را خالی کرده و آن را به هشت قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس هر قسمت را به شکل یک توپ درآورید.

روی یک سطح آردپاشی شده، هر توپ را به شکل یک بیضی درآورده و با چنگال یا چاقو سه خط روی آن بکشید. بعد آن ها را درون سینی فر گذاشته و روی نان ها را تخم مرغ و آب مالیده و تخم زیره بپاشید.

اجازه دهید نان ها به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه در فر باقی بمانند تا روی آن ها طلایی شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: