۰

۱۱ ترفند طلایی برای خوشمزه شدن سوپ

یکی از غذا‌هایی که در هر فصلی طرفدار زیادی دارد، ولی در فصل پاییز و هوای خنک پای ثابت آشپزخانه‌ها می‌شود، سوپ است. در این مطلب چند ترفند کاربردی آموزش داده شده است که به کار بردن آن‌ها باعث خوش‌طعم شدن سوپ می‌شود.
کد خبر: ۲۶۱۰۰۴
۱۳:۰۶ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰

«شیعه نیوز»: یکی از غذا‌هایی که در هر فصلی طرفدار زیادی دارد، ولی در فصل سرما پای ثابت آشپزخانه‌ها می‌شود، سوپ است. همه ما تجربه کرده‌ایم که در این فصول با کوچکترین تغییرات دمایی دچار سرماخوردگی شویم و برای مداوا کردن خود مدتی را در خانه بگذرانیم. از آنجا که سوپ‌ها منبعی غنی از مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند برای درمان سرماخوردگی گزینه بسیار مناسبی هستند و با اطمینان می‌توانیم بگوییم که یک کاسه سوپ حکم چند عدد قرص ویتامین و تقویت کننده بدن را دارد.

۱- یکی از راه‌های تهیه سوپ خوشمزه استفاده از عصاره مرغ و گوشت در آن است. دقت کنید اول عصاره را اضافه کنید و بعد نمک آن را بچشید.

۲- در نیم ساعت آخر سوپ جو به آن آب‌لیمو اضافه کنید و اجازه بدهید کمی با هم بپزند.

۳- برای داشتن سوپ جو خوشمزه و جا افتاده باید جو حتماً خوب بپزد و لعاب بیندازد.

۴- بهتر است از مواد تازه استفاده کنید با این حال استفاده از برخی سبزیجات کنسروی یا یخ زده مانند نخود فرنگی و ذرت مشکلی ندارد.

۵- برای کاهش میزان چربی، سوپ را یک روز قبل تهیه کنید و چربی روی سوپ را با قاشق بردارید.

۶- سوپ که یک روز قبل تهیه می‌شود، طعم بهتری پیدا می‌کند.

۷- در صورت شور شدن سوپ، یک عدد سیب زمینی پوست کنده در آن قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه پخت سوپ روی حرارت کم، آن را بردارید.

۸- برای غلیظ شدن سوپ مقداری از آن را در غذاساز بریزید و پوره کنید و به قابلمه اصلی برگردانید.

۹- یک و نیم قاشق چای‌خوری آرد را به یک فنجان آب سوپ اضافه و مخلوط کنید و به ظرف اصلی بیفزایید و هم بزنید تا سوپ غلیظ شود.

۱۰- سوپ جو را می‌توان با جو معمولی هم پخت. اما باید بدانید برای پخت به مدت زمان بیشتری نیاز دارد و ممکن است بر اثر غفلت ته بگیرد. ترجیحا از جو پرک استفاده کنید که سریع‌تر آماده می‌شود و احتمال ته گرفتن آن هم کم است.

۱۱- لازم نیست پیاز و سیب زمینی را خرد کنید. آن‌ها را به شکل درسته داخل قابلمه بیندازید و در مراحل آخر به طور کامل از قابلمه بیرون بیاورید. به این ترتیب هم به مرغ طعم می‌دهند و هم تکه‌های ریز آن‌ها در ظرف باقی نمی‌ماند.

منبع: خراسان

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: