۰

۵ ماده غذایی که به مبارزه با التهاب کمک می‌کنند

التهاب بخشی طبیعی از پاسخ ایمنی بدن شما است. هنگامی که سیستم ایمنی بدن شما متوجه خاموشی می‌شود، التهاب ایجاد کرده و آن را به سمت یک میکروب، ماده شیمیایی یا آلرژن مهاجم هدایت می‌کند تا از سلامتی شما محافظت کند.
کد خبر: ۲۵۷۹۴۴
۱۴:۱۹ - ۱۹ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، التهاب بخشی طبیعی از پاسخ ایمنی بدن شما است. هنگامی که سیستم ایمنی بدن شما متوجه خاموشی می‌شود، التهاب ایجاد کرده و آن را به سمت یک میکروب، ماده شیمیایی یا آلرژن مهاجم هدایت می‌کند تا از سلامتی شما محافظت کند.

 اما هنگامی که سیستم ایمنی بدن شما زنده بماند، التهاب می‌تواند به یک مشکل تبدیل شود، حتی اگر با یک مهاجم خارجی مبارزه نکند. این التهاب مزمن نامیده می‌شود، و دلایل زیادی وجود دارد که این اتفاق می افتد – عفونت‌هایی که از بین نمی‌روند، استرس، داروهای خاص و رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات تصفیه شده و قند. التهاب مزمن می‌تواند به بسیاری از مناطق بدن از جمله قلب، مفاصل و مغز شما آسیب برساند. این آسیب خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی، دیابت و آلزایمر را افزایش می‌دهد.

غذاهای ضد التهابی وجود دارد که می‌توانید به رژیم روزانه خود اضافه کنید این خوراکی‌ها شامل موارد زیر است:

۱- گیلاس شیرین

گیلاس‌های شیرین دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان ضد التهاب هستند که به مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن کمک می‌کنند. استرس اکسیداتیو، درصورتی که با آن آشنا نباشید، می‌تواند باعث آسیب سلول و بافت همراه با برخی شرایط جدی سلامتی، از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی شود. مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه کشف کرد که به عنوان مثال خوردن گیلاس‌های شیرین می‌تواند نشانگرهای زیستی التهابی را در بدن شما کاهش دهد و حتی به جلوگیری از بیماری‌های التهابی مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت، آرتروز و سرطان کمک کند.

۲-گوجه فرنگی

گوجه فرنگی غنی از آنتی اکسیدان، به ویژه لیکوپن است که دارای خواص ضد التهابی است. یک مطالعه منتشر شده در ژورنال انستیتوی ملی سرطان نشان داد که مردانی که در رژیم‌های غذایی خود لیکوپن بیشتری دارند، خطر کمتری برای سرطان پروستات، به ویژه انواع تهاجمی این بیماری دارند. مورد دیگری که در مجله تغذیه منتشر شد، نشان داد که لیکوپن به شدت از رشد و گسترش سلولهای سرطانی سینه جلوگیری می‌کند.

۳- روغن زیتون

روغن زیتون حاوی یک ترکیب فنلی به نام اولئوکانتال است که دارای مزایای ضد التهابی است. تحقیقات حتی اثرات ضد التهابی اولئوکانتال و ایبوپروفن را مقایسه کرده است.

یک مطالعه نشان می‌دهد که اسید اولئیک – که اصلی‌ترین اسید چرب موجود در روغن زیتون است – می‌تواند مارکرهای التهابی در بدن را کاهش دهد، که به طور معمول برای تشخیص و نظارت بر شرایط التهابی، از جمله عفونت‌ها، شرایط خود ایمنی و سرطان مفید است.

۴- آجیل

مغزها غنی از ویتامین E هستند که دارای اثرات ضد التهابی هستند، آن‌ها همچنین منابع خوبی از امگا ۳ های گیاهی هستند که برای مبارزه با التهاب مفید هستند.

به ویژه گردو دارای خواص ضد التهابی جامد است. گردو همچنین حاوی پلی فنول (ترکیبات گیاهی) به نام الاژیتانین است که در دستگاه GI شما به مولکول‌هایی به نام urolithins تبدیل می‌شود – و مشخص شده است که این مواد به محافظت در برابر التهاب کمک می‌کنند.

۵- آووکادو

آووکادو منبع خوبی از ویتامین C و E و اسیدهای چرب امگا ۳ است. آواکادو همچنین حاوی چربی‌های اشباع نشده تک، بتا کاروتن، لیکوپن و منگنز است که همگی دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: