۰

قطع آب بدمصرف‌ها از مرداد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از ورود استان تهران به وضعیت نارنجی یعنی هشدار کم آبی خبر داد و گفت: قطع آب مشترکان بدمصرف از مردادماه در دستور کار خواهد بود.
کد خبر: ۲۵۷۷۳۷
۱۲:۱۱ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از ورود استان تهران به وضعیت نارنجی یعنی هشدار کم آبی خبر داد و گفت: قطع آب مشترکان بدمصرف از مردادماه در دستور کار خواهد بود.

محمد رضا بختیاری با اشاره به اینکه امسال ظرفیت بارندگی استان تهران نسبت به ۵۰ سال گذشته بسیار بد است افزود: امسال در استان تهران ۲۹۰ میلیمتر بارندگی رخ داده و این در حالی است که سال گذشته این رقم ۴۴۰ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به شرایط سخت سدهای تهران گفت: امسال ۷۹۰ میلیون مترمکعب آب در سدهای تهران ذخیره شده در حالی که این رقم سال گذشته در مدت مشابه یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون مترمکعب بوده است و این به معنای کسری ۳۶۰ میلیون مترمکعب آب در سدهای استان تهران است.

بختیاری با اشاره به برخورد جدی و قطعی آب برای مشترکین بدمصرف از مردادماه ادامه داد: هم اکنون برای ۱۷۰ هزار مشترک بدمصرف تهرانی که تا ۳۰ مترمکعب آب در ماه مصرف کرده‌اند یعنی (دوبرابر الگوی مصرف) هشدار قطعی آب صادر شده است که اگر روند مصرف خود را اصلاح نکنند در مرداد ماه روزانه ۴ تا ۵ ساعت آب این مشترکین خانگی قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه در این شرایط سخت ما آب شرب باکیفیت و پایدار برای مشترکین تأمین می‌کنیم افزود: در این شرایط سخت از مشترکین توقع داریم در میزان مصرف با رعایت الگوی مصرف با ما همکاری کنند که البته برخی از این مشترکین اصلاً به شرایط بحرانی کشور به لحاظ کمبود آب توجهی ندارند.

۸۵ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مشترکین الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند گفت: ۱۵ درصد از مشترکین آب تهران پر مصرف هستند و ۵ درصد از این تعداد بد مصرف هستند که این ۵ درصد ۱۰ تا ۱۵ درصد آب تولیدی در تهران را مصرف می‌کنند که بخش عمده‌ای از این مشترکین خانگی در شمال غرب تهران و برخی در جنوب و حتی شهرستان‌های استان تهران هستند که از آب شرب برای آبیاری باغچه استفاده می‌کنند.

بختیاری افزود: استان تهران ۲۵ درصد و شهر تهران ۱۷ تا ۱۸ درصد از آب شرب کشور را مصرف می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: