۰

ریاست جمهوری عراق حمله به مواضع حشدشعبی را محکوم کرد

ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی، آن را نقض حاکمیت و امنیت ملی عراق خواند.
کد خبر: ۲۵۷۵۱۱
۱۳:۱۰ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای تأکید کرد که هدف قرار دادن یک پایگاه در مرز عراق و سوریه را محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است که این حمله محکوم است و نقض حاکمیت و امنیت ملی عراق به شمار می‌آید و تلاش‌های ملی برای تحقق امنیت و ثبات در کشور را تضعیف می‌کند.

طبق گزارش وبگاه «السومریه نیوز»، در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده است: «عراق از طریق تلاش‌های دیپلماتیک، قاطعانه از گزینه‌های گفت‌وگو و تماس با طرف‌های مختلف برای تضمین امنیت، ثبات و حاکمیت کامل کشور حمایت می‌کند».

بامداد روز دوشنبه (دیروز) منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده که نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.

انتهای پیام

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: