۰

هوا 5 درجه گرمتر می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از افزایش دمای هوای استان طی روزهای 24 خرداد تا 4 تیرماه سال‌جاری خبر داد و تاکید کرد: از شهروندان و مشترکان خواستاریم طی این روزها با صرفه‌جویی هر چه بیشتر مصرف انرژی ما را در مدیریت مصرف برق یاری رسانند تا با کمترین عارضه این ایام را سپری کنیم.
کد خبر: ۲۵۷۰۴۱
۱۲:۵۳ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»،"عادل کاظمی" تصریح کرد: به علت افزایش 5 درجه‌ای دما از اواسط هفته جاری تا اوایل تیرماه در منطقه، شاهد افزایش مصرف انرژی خواهیم بود، لذا از شهروندان و مشترکان فهیم تقاضا داریم با خودداری از مصرف همزمان وسایل برقی در ساعات پیک (12 تا 22) ما را در مدیریت مصرف یاری رسانند.

وی یادآور شد: مطابق پیش‌بینی‌های هواشناسی، دمای هوا در روزهای آتی به 37 درجه‌ی سانتی‌‌گراد خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود مقدار پیک در این روزها به 840 مگاوات برسد. طبق تجربه‌ی سال‌های پیشین، امسال پیش‌بینی می‌شود با افزایش رشد وسایل سرمایشی، مصرف برق 840 مگاواتی را برای دمای 37 درجه شاهد باشیم. با لحاظ رشد مصرف 7 درصدی و افزایش دما برای سال 1400 در مقایسه با سال99 پیش‌بینی می‌شود میزان پیک 938 مگاواتی را در اواخر تیر ماه تجربه کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از مشترکان خواست با تنظیم دمای کولرهای خود در دمای آسایش، یعنی25 درجه سانتی‌گراد به تداوم تامین برق کمک کنند.

وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز با اعلام ساعت 12 الی 18 به عنوان ساعات پیک بار، از کشاورزان خواسته شده جهت مدیریت مصرف آب و برق استفاده از پمپ‌های آب کشاورزی را در ساعات 9 الی 22 محدود نمایند.

به گفته‌ی وی؛ برای ادارات نیز ساعت 11 الی 13 ساعات اوج مصرف عنوان شده و از آنها خواسته شده تا با کاهش 50 درصدی مصرف خود نسبت به دوره‌ی مشابه سال گذشته در این ساعات از مولدهای اضطراری خود استفاده کنند و از ساعت 13 به بعد 90 درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.

وی در پایان افزود: در بخش صنعتی و تجاری نیز ساعت 12 الی 18 ساعت اوج مصرف بوده و صنایع بالای 3 مگاوات نیز بر اساس مصوبه اخیر هیئت وزیران می‌بایست از ساعت 12 تا 21 نسبت به کاهش 60 درصدی مصرف برق خود اقدام کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: