۰

فواید اعجاب انگیز ترکیب لیمو و روغن زیتون

روغن زیتون و لیمو ترش هر کدام از خواص بی نظیری برخوردار هستند، البته ترکیب روغن زیتون و لیمو ترش نیز بسیار فوق العاده است و به سلامت بدن و درمان بیماری ها کمک شایانی می کند.
کد خبر: ۲۵۶۷۴۲
۱۲:۱۸ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، روغن زیتون و لیمو هر دو خواص دارویی بسیار قوی دارند و برای رژیم غذایی سالم به کار می روند. آن ها در کنار هم ترکیبی از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم را می سازند و همچنین می توانند مشکلاتی مثل فشار خون بالا و یبوست را درمان کنند. روغن زیتون مستقیما از میوه زیتون گرفته می شود. حال در این قسمت از نمناک به فواید ترکیب لیمو و روغن زیتون اشاره می کنیم.

از بین بردن چربی شکم

روغن زیتون و لیمو با یکدیگر گوارش را آسان می کنند و می توانند نیاز گرسنگی شما را برطرف کنند، با این که غذای کمتری مصرف کنید. این ترکیب همچنین عملکرد کبد را بهبود می بخشد و متابولیسم شما را سرعت می دهد و همچنین اثر ضد التهابی دارد.

ترکیب روغن زیتون و لیمو حاوی اسیدهای چرب است که در واقع چربی های ذخیره شده در شکم را هضم می کند و آن ها را از بین می برد و در نتیجه فرد بعد از مصرف آن با اندام باریک تر خود روبرو می شود و خطر بیماری های قلبی در او کاهش می یابد ، پس حتما این ترکیب را به برنامه رژیم خود اضافه کنید.

پیشگیری از پیری زودرس

آنتی اکسیدان ها نقش اساسی در کاهش اثرات پیری دارند و رادیکال های آزاد را که باعث پیری می شوند، از فرد دور می کند. رادیکال های آزاد تمایل دارند در سراسر بدن افزایش پیدا کنند و همین افزایش باعث تاصیرات منفی در جسم و رفتار فرد می شود. یک قاشق غذا خوری آب لیمو و روغن زیتون هرکدام اثر آنتی اکسیدانی بسیار بالا دارند.

این ترکیب همچنین ویتامین E را به فرد می رساند که ظاهر خطوط و چین و چروک های صورت را کاهش می دهد. شاید واقعا جوان نشوید اما احساس جوانی به شما دست می دهد.

این ترکیب اسیدهای تک رشته ای غیر اشباع دارد که عملکرد اعضای بدن مثل کبد ، کلیه و سیستم گوارشی را اصلاح می کنند.

خواص زیاد برای پوست، مو و ناخن

موها و ناخن های شما بافت های زنده دارند و می توانند خشکی و رطوبت به خود بگیرند . آب لیمو و روغن زیتون نیز تاثیر زیادی در مرطوب کردن دارند و جزء مواد مغذی ضروری محسوب می شوند. می توانید چند بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید. انگشتان خود را به راحتی در این ترکیب به مدت 15 الی 30 دقیقه قرار دهید و سپس آن را روی ناخن های تان ماساژ دهید تا به خوبی جذب آن شود.

فواید اعجاب انگیز ترکیب لیمو و روغن زیتون

این ترکیب جادویی همچنین می تواند مانند یک تونر برای پوستتان عمل کند و آلودگی های آن را از بین ببرد . پوست نیز بافت زنده است با این تفاوت که لایه بیرونی آن بیش تر در معرض خشکی است . این ترکیب با مشکلاتی مثل خشکی پوست، شوره سر مبارزه می کند.

مبارزه با یبوست

روغن زیتون خاصیت روانسازی دارد که می تواند درون روده ها را نرم کند و باعث شود که مدفوع دارای آب بیشتری شود و راحت تر دفع شود . آب لیمو نیز با خواص ضد التهابی خود می تواند روده را به اندازه کافی آرام و حرکات روده را منظم کند.

این ترکیب همچنین درد های ناشی از یبوست را از بین می برد . روان سازهای سخت شیمیایی همراه با اثرات مثبت خود، عوارض جانبی نیز دارند و باعث مشکلاتی مثل گاز معده ، نفخ و دل پیچه می شود که این ترکیب عاری از عوارض است.

کنترل کلسترول

چربی های سالم موجود در روغن زیتون می تواند لیپید های موجود در خون را تنظیم کنند. لیمو نیز خاصیت ویتامین C دارد و مطالعات نشان می دهد که سطح بالای ویتامین C در خون خود تمایل دارند که سطح تری گلیسیرید و کلسترول کمتر داشته باشند.

حال این ترکیب می تواند یک میزان متعادل را از کلسترول در بدن شما ایجاد کند و به همین دلیل یک خواص دارویی برای آن محسوب می شود.

کنترل جریان و فشار خون

یکی از جذاب ترین ویژگی های روغن زیتون خاصیت ضد انعقادی آن می باشد. به این معنا که می تواند در شرایط لازم جریان خون را بالا ببرد و از انعقاد آن جلوگیری کند . ویتامین C موجود در لیمو همچنین سرخرگ ها را منعطف می کند و لیمو نیز حاوی موادی به نام سیترات است که جریان خون را افزایش می دهد.

مصرف روغن زیتون نیز می تواند فشار خون را پایین بیاورد تا جایی که فرد نیازی به مصرف دارو نداشته باشد و پس اگر فشار خون بالایی دارید ، حتما در مورد استفاده از این ترکیب برای تنظیم آن با دکتر صحبت کنید و در صورت امکان دارو را کنار بگذارید.

افزایش سلامت مفصل ها

این ترکیب به نوعی می تواند از مفصل های شما مراقبت کند. آنتی اکسیدان های موجود در آن نیز با اثر اکسیداتیو مبارزه می کند و التهاب مفصل ها را از بین می برد . این ترکیب می تواند هم به صورت پماد و هم به صورت خوردنی مصرف شود ، به طور مثال هنگامی که ضعف یا سوزش مفصل دارید، مقداری از آن را به ناحیه مورد نظر اعمال کنید و همچنین برای سیاهرگ های گشاد شده نیز مناسب است.

اگر می خواهید که این ترکیب را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید ، میزان آن را به نصف قاشق چای خوری در روز برسانید که بیش از این مقدار در طول روز باعث ایجاد اثرات جانبی مثل دل درد و نرم شدن مینای دندان می شود و واقعا هم هیچ نیازی به مصرف بیش از این مقدار نیست.

طرز تهیه این داروی ترکیبی خانگی

نکته ی مهمی که باید پیش از روش تهیه بگوییم این است که این ترکیب یک مکمل غذایی است و نمی توان به عنوان رژیم غذایی از آن استفاده کرد پس توصیه می شود روزانه به یک قاشق از آن بسنده کنید چراکه زیاده روی در مصرف آن مانند هر ماده دیگری عوارضی خواهد داشت.

مواد لازم

آب لیموترش تازه:1/2 قاشق = 5 میلی لیتر

روغن زیتون :1/2 قاشق = 8 گرم

طرز تهیه

روش استفاده از این ترکیب بسیار ساده است فقط کافیست این دو ماده را به خوبی با هم ترکیب کرده و نیم ساعت پیش از صبحانه مصرف کنید. می توانید هر روز صبح یا هفته ای 3 مرتبه این ترکیب را میل کنید.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: