۰

چگونه از کابوس‌های کاری خلاص شویم

به گفته دانشمندان پس از شیوع ویروس کرونا و دورکاری بسیاری از افراد، دیدن کابوس‌های کاری هنگام خواب افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۵۳۲۶۶
۱۱:۵۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۹

«شیعه نیوز»: بسیاری از شرکت‌های جهان پس از شیوع ویروس کرونا کارمندان خود را دور کار کردند و به دنبال این موضوع اتاق‌های نشیمن و خواب افراد به فضا‌های اداری موقت تبدیل شدند که باعث ایجاد برخی تنش‌ها و اضطراب‌ها در کارکنان و در نتیجه دیدن کابوس در طول شب می‌شود.

این کابوس‌ها غالبا با موضوعاتی مانند ناتوانی در کار و گزارش‌های نامطلوب از کار، تعدیل نیرو و... مرتبط هستند. در این گزارش برخی راهکار‌ها برای رهایی از این کابوس‌ها معرفی شده است:

دلایل دیدن کابوس‌های کاری

دیدن کابوس‌ مربوط به کار در شب ممکن است به این دلیل باشد که کارمند در طول روز به اندازه کافی استراحت نمی‌کند، بنابراین یک فرد باید مقداری از زمان خود ر ا به استراحت، زمانی را به دیدار‌های خانوادگی، ورزش و امثال آن اختصاص دهد و پیش از خواب به چیز‌هایی فکر کند که با کار او ارتباط ندارد.

در ادامه این مطلب نکاتی برای جلوگیری از دیدن کابوس‌های کاری شبانه ذکر شده است:

برنامه ریزی کنید

کارمندی که در خانه کار می‌کند بهتر است که یک جدول زمانی قابل اجرا و هفتگی را برای تاریخ شروع و پایان کار تعیین کند.

کمی استراحت کنید

توصیه می‌شود کارمندانی که در خانه مشغول کار هستند و از کابوس رنج می‌برند، کمی استراحت کنند یا بعد از کار به برخی از سرگرمی‌ها و بازی‌های تفریحی بپردازند که به آن‌ها کمک می‌کند تا احساس راحتی کنند، آرام شوند و دوباره فعالیت خود را بازیابند.

کاهش استفاده از تکنولوژی هنگام خوب

بهتر است وقت خود را در روز تنظیم کنید تا ایمیل‌های شغلی و پیام‌های تلفنی را مرور کنید و شب‌ها بررسی آن‌ها را متوقف کنید تا خواب کافی داشته باشید.

چند موقعیت خوب را به خاطر بسپارید

هنگام نزدیک شدن به زمان خواب توصیه می‌شود برخی از موقعیت‌های دلپذیر را در کنار دوستان و اقوام خود بخاطر بسپارید تا به بهبود وضعیت روانی شما کمک کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: