۰

نقش مصرف تخم مرغ در کاهش خطر بیماری‌های قلبی

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه تخم مرغ می‌تواند باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی شود.
کد خبر: ۲۴۶۲۶۲
۱۱:۵۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: تخم مرغ به دلیل دارا بودن سطح بالای کلسترول و اسید‌های چرب اشباع شده، همواره از سوی متخصصان تغذیه به عنوان یک ماده غذایی بحث انگیز برای گنجاندن در رژیم غذایی محسوب می‌شود. به همین دلیل هم بسیاری از مردم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی سعی می‌کنند از مصرف این ماده غذایی خودداری کنند. با این حال، تحقیقات جدید حاکی از فواید متفاوت مصرف تخم مرغ است.
کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی با مصرف تخم مرغ

بر این اساس، دانشمندان می‌گویند برخلاف تصور عمومی، مصرف تخم مرغ کامل به صورت روزانه می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را در افراد کاهش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به صورت روزانه یک تخم مرغ مصرف می‌کنند ۱۲ درصد کمتر به بیماری‌های ایسکمیک قلب (بیماری‌های ناشی از کاهش خونرسانی به عضله قلب و ایسکمی که اغلب باعث انسداد عروق کرونر و در نتیجه سکته قلبی می‌شوند) مبتلا می‌شوند، و ۱۸ درصد کمتر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی نسبت به افرادی که روزانه تخم مرغ مصرف نمی‌کنند، جان خود را از دست می‌دهند.

دانشمندان چینی و انگلیسی با بررسی بیش از ۵۱۲ هزار فرد بالغ ۳۰ تا ۷۹ ساله از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ به این نتایج دست یافتند. محققان می‌گویند یافته‌ها نشان داد ارتباط مستقیمی میان مصرف روزانه تخم مرغ کامل و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی وجود دارد.

این تحقیقات ثابت کرد برخلاف تصورات، تخم مرغ آنگونه که پیش‌تر تصور می‌شد برای عروق و قلب مضر نیست. گنجاندن اندازه تخم مرغ در رژیم غذایی (یک تخم مرغ در روز) نه تنها مضر نیست، بلکه به تندرستی و سلامت بیشتر بدن کمک می‌کند. تخم مرغ تمامی اسید‌های آمینه مورد نیاز بدن را داراست و منبع خوبی برای تامین پروتئین بدن است. از این رو، توصیه می‌شود تخم مرغ را به طور مستمر در برنامه غذایی خود قرار دهید.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: