۰

طرز تهیه تارت کاستارد پرتغالی یک شیرینی فوق العاده خوشمزه

در گزارش زیر طرز تهیه تارت کاستارد پرتغالی را به شما آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۲۴۵۷۲۷
۱۰:۱۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: به دنبال طرز تهیه دسر با خمیر هزارلا می‌گردید؟ تارت کاستارد پرتغالی یک شیرینی بسیار خوشمزه است که معمولا در کنار قهوه گرم سرو می‌شود. این دسر که داستان جالبی هم دارد امروزه در بسیاری از نقاط جهان با ظاهر متفاوت تهیه می‌شود. بر اساس تاریخ قرون وسطی کشور پرتغال، روزانه تعداد زیادی تخم مرغ در صومعه سرا‌های این کشور استفاده می‌شد که فقط سفیده آن مصارف صنعتی از جمله تهیه پارچه‌های با دوام داشت و از زرده آن استفاده خاصی نمی‌شد. پس از این که راهبه‌ها شاهد هدر رفتن مقدار زیادی زرده تخم مرغ شدند تصمیم گرفتند که از زرده تخم مرغ در پخت شیرینی‌های مختلف استفاده کنند. به همین ترتیب برای اولین بار کرم کاستارد در صومعه سرا‌های کشور پرتغال تهیه شد و در آماده کردن بسیاری از انواع دسر و شیرینی از جمله تارت‌ها مورد استفاده قرار گرفت. اگر به دنبال یکی از بهترین و اصیل‌ترین دستور‌های تهیه تارت کاستارد پرتغالی هستید با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه تارت کاستارد پرتغالی

خمیر هزارلا یک بسته
آرد سفید نیم پیمانه
خامه ۲۵۰ گرم
شیر پرچرب ۱۰۰ میلی لیتر
عصاره وانیل یک قاشق چای‌خوری
زرده تخم مرغ بزرگ چهار عدد
آرد ذرت دو قاشق چای‌خوری
لیمو یک عدد
شکر قهوه‌ای ۱۲۵ گرم
پودر قند ۵۰ گرم
کره پاستوریزه ۵۰ گرم

طرز تهیه دسر با خمیر هزارلا؛ تارت کاستارد پرتغالی

برای تهیه تارت کاستارد پرتغالی باید فوت و فن آشپزی با خمیر هزارلا را بلد باشید. این دسر خوشمزه مانند چیزکیک ترکی و پای مرغ با خمیر هزارلا درست شده است و بسیار خوشمزه است.

برای تهیه این تارت ابتدا یک سطح صاف مناسب باز کردن خمیر را خوب تمیز کنید. مقداری آرد سفید را با دست روی آن پخش کنید. خمیر هزارلا را از بسته بندی خارج کنید و روی سطحی که آردپاشی کرده‌اید بگذارید. با استفاده از یک وردنه خمیر را روی سطح پخش کنید تا به ضخامت حدودا سه میلی متر برسد. اکنون با استفاده از قالب‌های هشت سانتی متری دایره‌ای شکل مخصوص شیرینی پزی خمیر را برش بزنید. اضافات خمیر را از اطراف دایره‌ها جدا کنید و دوباره ورز دهید و با کمک وردنه پهن کنید و با قالب‌های دایره‌ای خمیر را برش بزنید. این کار را ادامه دهید تا از خمیر نهایت استفاده را ببرید.

۱۲ عدد قالب کاپ کیک را با کمی کره چرب کنید. هر قسمت از خمیر را داخل یک قالب قرار دهید و آن را با دست کمی به سمت پایین فشار دهید. با کمک یک سیخ چوبی یا چنگال سه سوراخ در کف هر خمیر ایجاد کنید. قالب‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خمیر استراحت کند.

فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

یک قابلمه کوچک بردارید و ۲۵۰ گرم خامه هم زده داخل آن بریزید. ۱۰۰ میلی لیتر شیر را به همراه یک قاشق چای‌خوری عصاره وانیل اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و مواد را هم بزنید. دقت کنید که درست قبل از این که شیر به جوش بیاید قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

در همین حین، زرده چهار عدد تخم مرغ را جدا کنید و داخل یک کاسه بریزید. دو قاشق چای‌خوری آرد ذرت اضافه کنید و خوب هم بزنید. آب یک لیمو را بگیرید و به بقیه مواد اضافه کنید. پوست لیمو را با دقت رنده کنید و داخل کاسه بریزید. توجه داشته باشید که فقط قسمت‌های سبز رنگ لیمو را رنده کنید و قسمت‌های درونی‌تر و سفید رنگ پوست را رنده نکنید. همه مواد را آن قدر مخلوط کنید تا یک دست شوند.

قالب‌های خمیر را از یخچال خارج کنید. مخلوط خامه داغ را به آرامی درون کاسه حاوی تخم مرغ بریزید و مدام هم بزنید. پس از این که مواد را خوب با هم ترکیب کردید همه محتویات کاسه را دوباره داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و به مدت یک دقیقه به طور مداوم هم بزنید تا مواد شروع به غلیظ شدن کنند. مراقب باشید که مخلوط به جوش نیاید.

قابلمه را از روی حرارت بردارید و کاستارد آماده شده را به آرامی داخل قالب‌های خمیر بریزید به طوری که تقریبا سه چهارم از خمیر پر شود. سپس قالب‌ها را داخل فر قرار دهید. پس از حدود ۳۰ دقیقه و زمانی که روی کاستارد قهوه‌ای طلایی شد قالب‌ها را با احتیاط از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شوند.

در نهایت مقداری پودر قند روی تارت‌ها بریزید. پس از این که تارت‌ها خنک شدند آن‌ها را داخل یک ظرف پذیرایی بچینید و سرو کنید، نوش جان.

نکات

در صورتی که هنگام برش زدن خمیر به قالب‌ها می‌چسبد می‌توانید ابتدا قالب را داخل مقداری آرد فرو ببرید تا کناره‌های قالب آغشته به آرد شود. سپس قالب را روی خمیر قرار دهید و به راحتی خمیر را ببرید.
در صورت تمایل می‌توانید با استفاده از تورچ (فندک مخصوص شیرینی پزی) روی کاستارد را کاراملی‌تر کنید.
تارت کاستارد پرتغالی خود را می‌توانید در کنار یک نوشیدنی گرم مثل قهوه اسپرسو یا هات چاکلت نوش جان کنید.

منبع: کتاب کاله

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: