۰

بهترین راهکار‌ها برای جلوگیری از سوزش سر دل

متخصصان می‌گویند می‌توان با راهکار‌هایی ساده از سوزش سر معده جلوگیری کرد.
کد خبر: ۲۴۵۴۰۴
۰۹:۲۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: سوزش سر معده یکی از موارد بسیار شایعی است که امروزه شمار زیادی از انسان‌ها از آن گلایه دارند. این درد در پشت جناغ یا ناحیه بالای شکم رخ می‌دهد و دلیل اصلی آن ریشه در این موضوع دارد که محتویات اسیدی معده به سمت بالا و به سوی مری حرکت می‌کند. این حالت را در اصطلاح رفلاکس معده به مری می‌گویند که باعث سوزش سر دل می‌شود. با این حال، متخصصان می‌گویند می‌توان با روشی ساده از این اتفاق جلوگیری کرد.

لیلی سوتر، متخصص انگلیسی تغذیه در این باره می‌گوید: داشتن رژیم غذایی سالم و اجتناب از مصرف برخی مواد غذایی تحریک کننده معده نقشی تاثیر گذار در جلوگیری از وقوع سوزش سر معده دارد. تحقیقات متعدد نشان داده است مصرف غذا‌های تند می‌تواند باعث ایجاد سوزش سر دل شود. غذا‌های تند باعث افزایش ترشح اسید معده شده و باعث تحریک مری می‌شوند.

یکی دیگر از مواد غذایی که می‌تواند باعث سوزش سر معده شود مرکبات است. خود بیماران به مرور زمان نسبت به موادی که می‌تواند موجب سوزش سر دِل آن‌ها شود آگاهی می‌یابند. برای مثال، یک مطالعه نشان داده است نزدیک به ۳۰ درصد افرادی که به طور دائمی از سوزش سر معده گلایه دارند گفته اند این بیماری منجر به آن شده است که از مصرف ۷۰ درصد از مواد غذایی و نوشیدنی که به آن علاقه دارند امتناع کنند.

نوشیدنی‌های الکلی یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند منجر به تحریک معده و بازگشت اسید به مری شود. تحقیقات ثابت کرده است شکلات تلخ و قهوه نیز در بروز سوزش سر دل تاثیر گذار بوده اند. با این حال، کیفیت قهوه و شکلات و نیز حجمی که از این مواد مصرف می‌کنید در شدت سوزش سر معده تاثیر گذار است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: