۰

طرز تهیه شنیسل مرغ

شنیسل مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار در جهان است. در تهیه شنیسل مرغ گوشت مرغ مانند استیک مرغ به صورت ورقه های نازک شکل داده می شود.
کد خبر: ۲۴۳۷۰۲
۱۵:۳۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

طرز تهیه شنیسل مرغ

شیعه نیوز: شنیسل مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار در جهان است. در تهیه شنیسل مرغ گوشت مرغ مانند استیک مرغ به صورت ورقه های نازک شکل داده می شود.

باید برش ها نه خیلی نازک باشد که بافت سینه از هم جدا شود و نه آنقدر ضخیم که خوب پخته نشود.پس ۱%۵ الی ۲ سانت برای طول ضخامت سینه ها کافی است.
مواد لازم برای تهیه شنیسل مرغ

سینه مرغ: 2 عدد
آرد سفید: نصف پیمانه
تخم مرغ: 2 عدد
آرد سوخاری: 1 پیمانه
روغن مایع: برای سرخ کردن
نمک، فلفل سیاه: به میزان لازم
کنجد

طرز تهیه:

ابتدا سینه های مرغ را به صورتی افقی از وسط برش می زنیم تا نازک تر شوند. سپس قطعات مرغ را داخل پلاستیک فریزر قرار می دهیم و خوب می کوبیم تا کاملا نازک و یکدست شوند. با این روش هر سینه مرغ به ما دو قطعه شنیسل بزرگ می دهد.شنیسل مرغ - زن امروزی

آرد سفید را در کاسه ای می ریزیم. تخم مرغ ها را در ظرفی دیگر می شکنیم و با چنگال کمی مخلوط می کنیم و در کاسه ای دیگر هم آرد سوخاری را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و کنجد می ریزیم و مخلوط می کنیم.

ماهی تابه را روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. پس از اینکه روغن داغ شد، شنیسل ها را داخل آرد سفید می زنیم، سپس داخل تخم مرغ می زنیم و در پایان در کاسه آرد سوخاری میزنیم تا تمام سطح گوشت مرغ را آرد سوخاری بگیرد.

سپس داخل روغن داغ می اندازیم. باید حرارت زیر تابه، ملایم باشد تا شنیسل ها کاملا مغز پخت شوند. پس از اینکه یک سمت شنیسل سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز طلایی شود.

شنیسل های سرخ شده را در ظرف چیده و برای تزیین، از سس کچاب، لیموی ورقه شده، سیب زمینی سرخ شده، جعفری، گوجه و خیارشور استفاده نمایید.

منبع : زن امروزی

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: