۰

۵ اشتباه رایج در نگهداری گل کوکب

در ادامه ۵ اشتباه کلیدی که در پرورش گل کوکب بایستی از آنها اجتناب کرد و در مقابل چه کارهایی می توان انجام داد تا مطمئن شویم گلهای کوکب ما به خوبی رشد می کنند را برای شما شرح خواهیم داد.
کد خبر: ۲۴۳۴۹۵
۱۲:۱۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

۵ اشتباه رایج در نگهداری گل کوکب

شیعه نیوز: گل های کوکب معمولا در هر باغی که باشند با ترکیب چشم نواز رنگهای خود، زبایی آن باغ را چندین برابر می کنند. گلهای کوکب درواقع گلهایی تابستانی هستند با طول عمر بالای تقریبا بیش ار یک هفته. شاید باورش سخت باشد که این گلهای زیبا که در تابستان میرویند درواقع همان غده هایی (پیاز گل کوکب) که در بهار کاشته اید روییده اند. اما گاهی اوقات گلهای کوکب آنطور که انتظار دارید رشد نمی کنند و شما را به فکر وا میدارند که چه اتفاقی افتاده یا چه اشتباهی درمورد آنها انجام داده اید؟

۱- کافی نبودن نور خورشید
گلهای کوکب برای گلدهی حداقل به ۶ ساعت نور خورشید در روز نیاز دارند. البته این مدت نور دهی بستگی به اقلیم جغرافیای نیز دارد. بعنوان مثال در مناطق خنک و معتدل مدت زمان نور دهی می تواند تا ۸ ساعت یا بیشتر هم ادامه داشته باشد اما در مناطق گرمسیری و جنوبی ۶ ساعت ابتدای روز بهترین زمان نور دهی برای گلهای کوکب می باشد زیرا نور خورشید بعداز ظهر می تواند باعث سوختن گلها شود.

۲- کافی نبودن آبیاری
گلهای کوکب خیلی سریع رشد می کنند و شاخ و برگ جدید تولید می کنند. تمام این مراحل رشد وابستگی مستقیم به میزان آبیاری آنها دارد. آبیاری و رطوبت بیش از اندازه می تواند باعث پوسیدگی غده های زیر زمینی شود که نهایتا منجر به نابودی این گلهای زیبا خواهد شد. پس مراقب باشید که بیش از حد به آنها آب ندهید. معمولا یک یا دو بار آبیاری در هفته کفایت می کند.

۳- استفاده بیش از حد از کود نیتروژن
گلهای کوکب برای رشد سریع و گلدهی خود نیاز به خاک غنی و سرشار از مواد مغذی دارند. کودها می توانند به این نیاز گلهای کوکب پاسخ مناسبی بدهند اما زمانیکه شما از کودهای دارای ازت بالا استفاده می کنید، می تواند برای گلهای کوکب دردسر ساز شود (در هنگام استفاده از کودهای N-P-K بایستی به مقادیر ذکر شده برای هر عنصر توجه خاصی داشت). مقادیر زیاد نیتروژن این گلهای زیبا را به تولید برگهای زیاد و درعوض گلهای کوچک و یا کم ترغیب می کند. بهتر است گلهای کوکب را با یک کود معمولی یا کودهای مخصوص گوجه فرنگی تغذیه کنید. درصورتیکه از کودهای N-P-K استفاده می کنید دقت داشته باشید از کودی با مقادیر ۵-۱۰-۵ برای گلهای کوکب خود استفاده کنید.

۴- کاشت زودتر از موعد
گلهای کوکب درواقع بومی مناطق گرمسیری آمریکای مرکزی می باشد. آنها در خاک گرم و مرطوب رشد می کنند. ساقه های آنها تا زمانیکه دمای خاک حداقل به ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد نرسد، سر از خاک بیرون نمی آورند. از آنجایی که این گلها برای تکمیل فرآیند رشد خود به خاک گرم نیاز دارند، در بساری از مناطق رشد آنها تا اواخر تابستان و حتی اوایل پاییز کامل نخواهد شد. بعلاوه کاشت زودتر از موعد آنها نیز می تواند منجر به پوسیدگی غده های زیر زمینی شود. بهترین زمان برای کاشت گلهای کوکب زمانی است که گوجه فرنگی ها را می کارند.
۵- برداشت بیشتر = گل بیشتر!
گلهای کوکب نیز همانند گلهای دیگر برای تولید بذر و برای تولید نسلهای بعد از خود شکوفا می شوند. زمانیکه شما گلهای کمرنگ یا خراب را هرس می کنید، گیاه می خواهد گلهای بیشتری تولید کند زیرا قصد تولید بذر برای تولید نسلهای بعد از خود را دارد. پس بطور منظم گلهای کوکب خود را بچینید تا گیاه را به تولید گلهای بیشتر ترغیب کنید و این عمل را تا اولین سرما ادامه دهید. در همین راستا هرچه تعداد گلهای کوکب بیشتری برداشت کنید انتظار میرود تا در هفته های بعد تعداد گلهای بیشتری داشته باشید پس قیچی خود را بردارید و آماده باشید.

منبع: میهن کاکتوس

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: