۰

علت گرفتگی عضلات پا چیست

گرفتگی عضلات پا، انقباض ناگهانی و غیرارادی یک یا چند عضله از بدن است که می‌تواند بیانگر کمبود برخی ویتامین‌ها در بدن باشد.
کد خبر: ۲۳۸۱۷۵
۰۹:۵۸ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که بطور ناگهانی در نیمه‌های شب، در خواب و یا در طول روز دچار گرفتگی عضلانی شده باشید. این حالت عارضه ای بسیار دردناک بوده که راه رفتن را برای مدت کوتاهی بسیار سخت و دشوار و حتی در برخی موارد غیر ممکن می‌کند.

اسپاسم عضلانی و یا گرفتگی عضلات به دلایل مختلفی رخ می‌دهد در واقع زمانی که شما بیش از حد توانتان به انجام فعالیت‌های بدنی در طول روز می‌پردازید، در شب ممکن است با اسپاسم و گرفتگی عضلات رو به رو شوید که معمولا برای فرد خطر و ضرری را به همراه ندارد، اما برای مدت هر چند کوتاهی باید درد بسیار زیادی را متحمل شود.
گرم نکردن بدن قبل از ورزش

گاهی اوقات افراد بدون داشتن هیچ آمادگی به انجام حرکات ورزشی در خانه می‌پردازند که بعد از انجام این حرکات و یا در حین انجام این حرکات ورزشی دچار گرفتگی عضلات خواهند شد. در واقع زمانی که شما قبل از ورزش کردن به گرم کردن بدنتان می‌پردازید این کار تا حد بسیار زیادی از چسبندگی عضلات و در نتیجه اسپاسم عضلانی جلوگیری می‌کند.

ورزش کردن در گرما

برخی از افراد معتقدند که انجام حرکات ورزشی در هوای گرم به آنان کمک می‌کند تا فعالیت و سوخت و ساز بدنشان افزایش یابد و در نتیجه سریع‌تر لاغر شوند و به تناسب اندام برسند در صورتی که نه تنها این چنین نیست بلکه به دلیل تعریق زیاد و در نهایت از دست دادن مقدار زیادی آب بدن این امر سبب می‌شود تا فرد دچار گرفتگی عضله شود.

کمبود کلسیم

دوران بارداری، دورانی است که مادران برای لذت بردن از در آغوش کشیدن فرزندانشان درد‌های زیادی را متحمل خواهند شد. جنین برای داشتن رشد مناسب استخوان هایش به دریافت میزان قابل مشخصی کلسیم احتیاج دارد که از بدن مادر دریافت می‌کند و در صورتی کلسیم مورد نیاز بدن مادر به خوبی تامین نشود، باعث شده تا علاوه بر بروز پوکی استخوان زودرس مادر دچار حمله‌های عضلانی، گرفتگی و اسپاسم عضلانی خواهد شد.

کاهش گردش خون

گاهی اوقات ممکن است افراد به دلیل نداشتن سبک زندگی مناسب و استفاده مکرر از غذا‌های چرب، رگ‌های خونی قلبشان بر اثر رسوب چربی‌ها مسدود شود. این امر سبب می‌شود تا گردش خون به درستی اتفاق نیافتند و سرانجام منجر به گرفتگی عضلات، بخصوص عضلات پا شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: