۰

تسکین آسم با چای

مطالعات آزمایشگاهی با استفاده از سلول های انسانی نشان داده اند که ترکیبات موجود در زنجبیل مانند جینجرول و شوگاول ممکن است علائم آسم را با کاهش التهاب در مسیرهای هوایی تسکین دهند. آسم یک اختلال مزمن است که بر دیواره داخلی مسیرهای هوایی انسان تاثیر گذاشته و موجب ملتهب و باریک شدن آنها می شود که به بروز علائمی مانند تنگی نفس، خس خس سینه، سرفه، و احساس تنگی سینه منجر می شود.
کد خبر: ۲۳۸۰۸۶
۱۱:۱۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، اگرچه درمان های رایج بسیاری برای آسم وجود دارند، برخی چای های گیاهان دارویی نیز ممکن است به تسکین علائم آن کمک کنند.
چای زنجبیل

چای زنجبیل با جوشاندن ریشه گیاه زنجبیل در آب آماده می شود. این ادویه قدرتمند سرشار از مواد مغذی و ترکیبات زیست‌فعال است. زنجبیل با فواید مختلفی از جمله کاهش التهاب، تسکین حالت تهوع، و کاهش سطوح قند خون پیوند خورده است.

افزون بر این، پژوهش ها نشان می دهند که زنجبیل ممکن است به تسکین علائم آسم کمک کند.

مطالعات آزمایشگاهی با استفاده از سلول های انسانی نشان داده اند که ترکیبات موجود در زنجبیل مانند جینجرول و شوگاول ممکن است علائم آسم را با کاهش التهاب در مسیرهای هوایی تسکین دهند.

برای آماده کردن چای زنجبیل می توانید مقدار کمی زنجبیل را پوست گرفته و رنده کنید و آن را در یک فنجان (240 میلی لیتر) آب جوش اضافه کنید. با توجه به این که دوست دارید عطر و طعم چای زنجبیل شما چقدر قوی باشد، اجازه دهید برای 10 تا 20 دقیقه دم بکشد و در نهایت چای را از صافی عبور داده و بنوشید.

برای بهبود عطر و طعم چای زنجبیل می توانید اندکی لیمو، عسل یا دارچین به آن اضافه کنید.
چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی محبوب در جهان است که از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شود.

این چای سرشار از مواد مغذی، ترکیبات گیاهی و آنتی اکسیدان ها است که با کاهش وزن، و همچنین کاهش خطر دیابت نوع 2، بیماری قلبی و برخی انواع سرطان پیوند خورده اند.

افزون بر این، پژوهش ها نشان می دهند که چای سبز ممکن است به تسکین علائم آسم کمک کند.

مطالعات با حضور سوژه های حیوانی نشان داده اند که آنتی اکسیدان های چای سبز ممکن است به کاهش التهاب در ریه ها - یک ویژگی رایج آسم - کمک کنند.

افزون بر این، مطالعه ای با حضور بیش از یک هزار نفر نشان داد آنهایی که حداقل دو فنجان هشت اونسی (240 میلی لیتر) چای سبز در روز مصرف می کردند، نسبت به افرادی که این نوشیدنی را مصرف نمی کردند، به طور قابل توجهی از عملکرد ریه بهتری برخوردار بودند.

در نهایت، چای سبز حاوی کافئین است که ممکن است به آرامش مسیرهای هوایی کمک کرده و تسکین موقتی علائم آسم را موجب شود.
چای سیاه

همانند چای سبز، چای سیاه از برگ گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شود. با این وجود، چای سیاه برای اکسیداسیون در برابر هوا قرار می گیرد که موجب تغییر رنگ برگ ها به قهوه ای تیره شده و عطر و طعم آن را تقویت می کند.

چای سیاه نیز حاوی کافئین است که ممکن است به آرامش مسیرهای هوایی کمک کرده و عملکرد ریه ها را بهبود ببخشد. این ممکن است تسکین موقتی علائم آسم را موجب شود.

از دیگر فواید چای سیاه می توان به کاهش خطر بیماری قلبی و دیابت نوع 2 اشاره کرد.
چای اکالیپتوس

چای اکالیپتوس همان گونه که مشخص است از برگ های درخت اکالیپتوس تهیه می شود که سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی قوی مانند اکالیپتول است.

اکالیپتول ممکن است به بهبود علائم آسم کمک کند.

پژوهش ها نشان داده اند که این ترکیب ممکن است التهاب را کاهش داده، تولید مخاط را کاهش داده، و برونشیل ها، مسیرهای هوایی درون ریه ها، را بسط دهد.

شما می توانید چای اکالیپتوس را با استفاده از برگ های خشک شده این گیاه آماده کنید. برگ های اکالیپتوس را در یک فنجان (240 میلی لیتر) آب جوش ریخته و اجازه دهید 10 دقیقه دم بکشد. سپس، چای را از صافی عبور داده و بنوشید.
چای شیرین بیان

چای شیرین بیان از ریشه گیاه شیرین بیان تهیه می شود و از عطر و طعمی شیرین و اندکی تلخ برخوردار است.

در پزشکی سنتی از ریشه شیرین بیان برای درمان بیماری های مختلف از جمله آسم استفاده می شود.

مطالعات با حضور سوژه های حیوانی نشان داده اند که عصاره شیرین بیان حاوی گلیسیریزین به تسکین علائم آسم کمک می کند، به ویژه اگر در ترکیب با درمان های رایج آسم مانند سالبوتامول (آلبوترول) استفاده شود.

اگرچه مطالعات با حضور سوژه های انسانی نیز نتایجی مشابه را نشان داده اند، اما به انجام پژوهش های بلند مدت بیشتر در این زمینه نیاز است.

به خاطر داشته باشید که مصرف مقدار زیاد ریشه شیرین بیان ممکن است به بروز عوارض جانبی خطرناک منجر شود. بهتر است مصرف چای شیرین بیان به یک فنجان (240 میلی لیتر) در روز محدود شود و در صورت ابتلا به هر نوع بیماری، پیش از مصرف شیرین بیان با پزشک خود مشورت کنید.
چای گل ماهور

چای گل ماهور یک نوشیدنی غنی و خوش رایحه است که از برگ های گیاه گل ماهور (نام علمی:Verbasscum Thapus) که بومی اروپا، آسیا و آفریقا است، تهیه می شود.

هزاران سال است که این گیاه در پزشکی سنتی به عنوان درمانی برای بیماری های تنفسی مانند برونشیت، انباشت مخاط و آسم استفاده می شود.

مطالعات با حضور سوژه های حیوانی نشان داده اند که گل ماهور ممکن است با کاهش التهاب که به آرامش عضلات در دستگاه تنفسی کمک می کند در بهبود علائم آسم مانند سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس نقش داشته باشد. با این وجود، به پژوهش های بیشتر در این زمینه نیاز است.

برای آماده کردن چای گل ماهور مقدار کمی از برگ های این گیاه را به یک فنجان (240 میلی لیتر) آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید 15 تا 30 دقیقه دم بکشد. سپس، چای را از یک صافی عبور داده تا برگ ها جدا شده و از تحریک گلو پیشگیری شود.

منبع: ASRIRAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: