۰

طرز تهیه چیپس ترتیلا با سس سالسا

ترتیلا یک نان کوچک و مکزیکی است که تقریبا همراه با اکثر غذا‌های مکزیکی سرو می‌شود؛ علاوه بر نان ترتیلا، چیپس ترتیلا نیز دارای طرفداران زیادی است که به راحتی می‌توانید در خانه درست کرده و همراه با سس سالسا میل کنید.
کد خبر: ۲۳۷۵۷۹
۱۱:۲۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، بعضی از ما برای جلوگیری از خوردن تنقلاتی مانند چیپس و بستنی از خریدن آن‌ها و نگه‌داشتن در خانه صرف نظر می‌کنیم بنابراین با درست کردن ترتیلا به روش خانگی به مقدار نیاز ترتیلا آماده کرده و از سالم بودن آن مطمئن شوید. می‌توانید این چیپس را در مایکروفر، داخل تابه و فر درست کنید، اگرچه طعم این چیپس با روغن بهتر است، اما کسانی که دارای رژیم غذایی و نگران کالری مصرفی‌شان هستند، می‌توانند حتی بدون نیاز به مقدار کمی روغن به وسیله فر ترتیلا درست کنند و با خیال راحت‌تری میل کنند.

مواد لازم برای تهیه چیپس ترتیلا
آرد ذرت یک‌و‌نیم پیمانه
آرد گندم یک‌و‌نیم پیمانه
آب یک‌و‌نیم پیمانه
روغن یک‌سوم پیمانه
بیکینگ پودر یک قاشق چای‌خوری
نمک یک‌دوم قاشق چای‌خوری
فلفل قرمز یک‌دوم قاشق چای‌خوری
پاپریکا یک قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای تهیه سس سالسا

گوجه فرنگی ۱۰ عدد
پیازچه سه عدد
سیر دو حبه
گشنیز خرد شده دو قاشق غذاخوری
فلفل سبز به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه

طرز تهیه سس سالسا

روی گوجه فرنگی‌ها را به وسیله چاقو برش دهید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل آب جوش قرار دهید، پس از خنک شدن پوست آن‌ها را بکنید.
گوجه فرنگی، سیر، پیازچه، گشنیز، فلفل قرمز، نمک و فلفل سیاه را داخل مخلوط کن ریخته و خوب مخلوط کنید تا پوره یکدستی به دست آید سپس داخل یخچال قرار دهید تا عطر و طعم بهتری بگیرد.

طرز تهیه چیپس ترتیلا

ابتدا آرد ذرت، آرد گندم، نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده و ۲ تا ۳ بار الک کنید تا صاف و یکدست شود.

آرد را در یک سینی بزرگ ریخته، وسط سینی را خالی کرده و روغن می‌ریزیم. آرد و روغن را به وسیله یک قاشق هم می‌زنیم سپس یک پیمانه آب ولرم به مخلوط اضافه و شروع به ورز دادن خمیر می‌کنیم، خمیر را به مدت ۵ دقیقه ورز می‌دهیم تا نرم و یکدست شود.

در ادامه خمیر را داخل یک کاسه ریخته، روی آن را با سلفون بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در محیط نسبتا گرمی قرار دهید.

بعد از استراحت خمیر، ادویه‌های دلخواه‌تان را به آن اضافه کنید و ورز دهید تا تمام ادویه‌ها به صورت یکنواخت داخل خمیر پخش شوند.

روی یک تخته چوبی کمی آرد ریخته، مقداری از خمیر را جدا کنید و به وسیله یک وردنه، طوری که ضخامتش ۱ تا ۲ میلی‌متر شود، پهن کنید سپس با یک قالب گرد، خمیر را به شکل دایره در بیاورید.

خمیر را به ۶ قست مساوی تقسیم کنید.

مقداری روغن داخل یک تابه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا کاملا داغ شود سپس خمیر‌ها را داخل تابه ریخته و دو طرف آن را سرخ کنید. دقت کنید که چیپس‌ها خیلی سریع سرخ می‌شوند پس مراقب باشید نسوزند.

به وسیله یک دستمال کاغذی روغن چیپس‌ها را بگیرید و داخل ظرفی مناسب سرو کنید.

برای درست کردن چیپس ترتیلا با فر، فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت از قبل آماده کنید، خمیر‌ها را داخل قالب فر قرار داده و به محض تغییر رنگ آن‌ها را برگردانید.

چیپس ترتیلا را معمولا با سس سالسا میل می‌کنند.

منبع: کتاب کاله

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: