۰

لاغری و عضله سازی با رژیم پالئو

رژیم پالئو که به رژیم غارنشینی نیز شناخته می شود به دلیل گنجاندن مواد غذایی مورد نیاز بدن در خود از بسیاری بیماری ها و مشکلات جسمی جلوگیری می کند.
کد خبر: ۲۳۶۲۰۷
۱۶:۳۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رژیم پالئو یکی از بهترین و سالم ترین راه های کاهش وزن است که شامل روش های مغذی است که در حین لاغری انرژی زا و مقوی است .رژیم پاﻟﺌﻮ به نام رژیم غار نشینی نیز خوانده می شود ! این رژیم رژیمی است برای کاهش وزن، که در سال 2013 در گوگل مورد بررسی بسیاری افراد قرار گرفت. در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک به فواید خارق العاده رژیم غارنشینی پالئو می پردازیم.

رژیم پالئو چیست و چه خاصیتی دارد؟

این رژیم شامل مصرف غذاهایی می باشد که محصول شکار یا صید است مانند گوشت و غذاهای دریایی و دربردارنده غذاهایی است که قابل نگه داری خارج از یخچال می باشد مانند تخم مرغ، مغز ها، دانه ها، میوه ها سبزیجات، گیاهان و ادویه جات

رژیم پالئو فوایدی دارد که هرگز نمی دانستید که در این متن به چندین فواید آن می پردازیم . رژیم پالئو به زمان های دور مثل عصر حجر و غارنشینان و شکارچیان اشاره دارد که شامل میوه ها ، سبزیجات ، گوشت و غذاهای دریایی و مغزها است. دنبال کردن این رژیم تاثیرات مثبتی را روی سلامتی و زیبایی دارد.

فواید بسیار رژیم غذایی پالئو

1 - سلول های سالم :رژیم پالئو سلول ها را سالم تر نگه می دارد و تعادلی بین چربی ها اشباع شده و نشده ایجاد می کند.

2 - مغزسالم :پالئو منبع خوبی از چربی ها را فراهم می کند مخصوصا سالمون که حاوی مقادیری پروتئین ، امگا 3 ، اسیدهای چرب است و نقش مهمی روی عملکرد مغز ایفا می کند.

3 - چربی کم عضله ی بیشتر :رژیم پالئو ، پروتئین متابولیکی به افراد می دهد که به ساخت سلول و افزایش حجم ماهیچه ها کمک می کند و عضله ی بیشتر یعنی متابولیسم بیشتر !

بهترین مزایای رژیم غذایی پالئو

4 - سلامت دل و روده :ممکن است غذا باعث تورم در روده و در نهایت سوراخ روده شود که رژیم پالئو از این رویداد جلوگیری می کند.

5 - فراهم کردن ویتامین و مواد معدنی بیشتر :رژیم پالئو به مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات پیشنهاد می کند چون حاوی ویتامین A و C منبع فیبر است.

6 -کاهش وزن :یکی از علل اصلی چاقی احساس گرسنگی بعد از صرف غذا است. رژیم پالئو این اجازه را به افراد نمی دهد و برای مدت طولانی احساس سیری می کنید و میل کمتری به خوردن پیدا می کنید.

رژیم پالئو را می شناسید؟

7- بالا بردن سیستم ایمنی بدن :ممکن است بعد از خوردن غذا بیمار شوید اما در رژیم پالئو تمایل به مصرف میوه و سبزیجات زیاد است که در نتیجه جذب ویتامین و مواد معدنی بدن توانایی مبارزه با ویروس را دارد.

8 - تولید گلوکز :وقتی رژیم پالئو را دنبال می کنید لیپیدها و گلوکز بیشتر می شود میزان حساسیت انسولین افزایش و ترشح آن منظم می شود یکی از فواید رژیم پالئو است.

9 - جلوگیری از تورم :رژیم پالئو، خاصیت ضد التهابی و درد دارد و از بیماری های مثل سرطان ، بیماری های قلبی و دیابت جلوگیری می کند.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: