۰

جلوگیری از اشتهای کاذب با استفاده از مواد غذایی

گرسنگی بیش از حد نشانه ای است که بدن شما به غذای بیشتری نیاز دارد و این، اغلب نتیجه عدم تعادل هورمونی است که ممکن است به دلایل مختلفی از جمله رژیم غذایی ناکافی و عادت های زندگی خاص رخ دهد. همه می دانیم که کار دشواری است که دست از غذا خوردن بکشیم در حالی که مغز به ما می گوید، همچنان ادامه دهیم. خصوصا برای کسانی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند و تغذیه خود را کنترل کنند.
کد خبر: ۲۳۲۹۵۸
۱۴:۳۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، ازاین رو در این بخش میخواهیم مواد غذایی که باعث جلوگیری از اشتهای کاذب می شوند را به شما معرفی کنیم.

مواد غذایی که باعث جلوگیری از اشتهای کاذب می شوند
نارگیل

هر ۱۰۰ گرم از این میوه فوق العاده حدود ۱۴ گرم فیبر دارد و به همین دلیل فقط مقدار کمی از این میوه می تواند معده را پر کرده و ساعت ها شما را سیر نگه دارد.
بادام

یکی از دلایل مفید بودن بادام وجود ۲۵ گرم پروتئین در هر ۱۰۰ گرم از این ماده است. در نتیجه تاثیر زیادی در کنترل اشتها و ایجاد احساس سیری دارد. البته به طور معمول روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ عدد بادام برای سیر شدن تان کافی است.
انجیر

انجیر ها حاوی پکتین، فیبر محلول هستند که سطح کلسترول را کاهش میدهند. این میوه خوشمزه مانع گرسنگی زود هنگام می شود.

زیتون

زیتون ماده ی خوراکی سرشار از فیبر و چربی های گیاهی است و به کاهش اشتها کمک می کند، ما پیشنهاد می کنیم تا میتوانید در تمام وعده های غذایی از این ماده سالم و مفید استفاده کنید. همچنین می توانید در غذاها و سالادهای خود از روغن زیتون استفاده کنید.

خوراک لپه

شاید فکر کنید لپه فقط در خورشت قیمه مورد استفاده قرار می گیرد اما از این ماده غذایی می توان با ترکیبی از گوجه رنده شده و با کمی روغن هسته انگور مخلوط کنید و خوراکی سالم و مفید آماده کنید و تا شب سیر باشید.
خرما

اگر به انجیر خشک علاقه ندارید می توانید از خرما استفاده کنید. خرما به راحتی می تواند اشتهای شما را کنترل کند.
نان سبوس دار

این ماده غذایی پر مصرف اگر همیشه مورد استفاده قرار گیرد انرژی لازم را به شما خواهد داد و با فیبر زیادی که در سبس وجود دارد از گرسنگی زود هنگام شما جلوگیری خواهد کرد.
موز

موز فوایدی برای سلامتی دارد از جمله سلامت قلبی و عروقی، بهبود سلامت روانی، کمک به افزایش انرژی و ایمنی، پیش گیری از کم خونی، جلوگیری از زخم معده، و تسکین بیماری صبحگاهی و همچنین جلوگیری از دیابت ،کوری کمک می کند. این میوه خوشمزه به خوبی شما را سیر کرده و از پرخوری دور می سازد.
آووکادو

آووکادو دارای میزان قابل توجهی امگا ۳ و فیبر است، با مصرف این میوه شما از ریزه خواری و پرخوری روانه در امان خواهید ماند.

منبع : ایران فان 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: