۰

دستگیری 122 سودانی در مسیر اعزام به لیبی

مقامات دولتی سودان از دستگیری 122 نفر که قصد داشتند در حمایت از نیروهای خلیفه حفتر وارد لیبی شوند ، خبر دادند. خارطوم از دستگیری 122 سودانی در مسیر اعزام به لیبی خبر داد
کد خبر: ۲۳۱۴۷۴
۱۰:۳۱ - ۰۹ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مقامات دولت سودان اعلام کردند که ۱۲۲ سودانی را که قصد داشتند به عنوان «مزدور» به لیبی اعزام شوند، دستگیر کردند.

پایگاه خبری «عربی 21» به نقل از خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، نوشت: دولت وفاق ملی لیبی که سازمان ملل آن را به رسمیت می‌شناسد، طرف‌های سودانی را به اعزام مزدور برای نیروهای «خلیفه حفتر» متهم می‌کند امری که مقامات سودانی آن را رد و تکذیب می‌کنند.

سرتیپ «جمال جمعه» سخنگوی رسمی نیروهای موسوم به «نیروهای حمایت سریع» گفت که نیروهای امنیتی مشترک سودان موفق به دستگیری ۱۲۲ نفر از جمله ۸ کودک شدند که قصد داشتند سودان را به مقصد لیبی برای همکاری با خلیفه حفتر اعزام شوند.

وی افزود در فوریه گذشته نیز نیروهای حمایت سریع سودان، یک گروه شامل 243 نفر را در «الفاشر» و «الجنینه»که قصد اعزام به لیبی را داشتند، دستگیر و به دستگاه عدالت تحویل داد. این دو منطقه در دارفور که از نظر امنیتی در تنش و بحران شدید قرار دارد، واقع شده است.

پیشتر «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان نیز گفته بود که وی تلاش کرده تا طرح صلح در لیبی را هدایت و در این زمینه میانجیگری کند و دولت وفاق ملی لیبی با این امرموافقت کرده است اما حفتر آن را نپذیرفت.

وی در گفت‌وگویی تلویزیونی، حضور نیروهای سودانی در کنار نیروهای حفتر در لیبی را تکذیب کرد و گفت که هدف از وارد کردن اتهامات مبنی بر حضور نیروهای واکنش سریع سودان در لیبی در کنار حفتر، «شیطنت» است.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: