۰

۱۰ خوراکی ویژه و سرشار از پروتئین گیاهی

برخی از افراد برای حفاظت از سلامتی خود، برخی دیگر برای احترام به محیط زیست و نکشتن حیوانات و برخی دیگر نیز به دلایل مذهبی ترجیح می‌دهند گیاهخوار باشند. در سال ۲۰۱۶، آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی ایالات متحده برای تامین پروتئین گیاهی ویژه انسان‌ها ۱۰ خوراکی ویژه معرفی کرد.
کد خبر: ۲۳۰۵۵۲
۱۵:۴۶ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،برخی از افراد برای حفاظت از سلامتی خود، برخی دیگر برای احترام به محیط زیست و نکشتن حیوانات و برخی دیگر نیز به دلایل مذهبی ترجیح می‌دهند گیاهخوار باشند. در سال ۲۰۱۶، آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی ایالات متحده برای تامین پروتئین گیاهی ویژه انسان‌ها ۱۰ خوراکی ویژه معرفی کرد.

گیاهخواران نیز مانند سایر افراد باید بخشی از زندگی خود را به مصرف پروتئین اختصاص دهند. اگر به فکر اتخاذ یک رژیم گیاهی هستید جالب است ده منبع معتبر برای تامین پروتئین گیاهی را بشناسید:

دانه‌های چیا
این منبع کامل پروتئین حاوی حدود ۲ گرم پروتئین در هر قاشق غذاخوری است. دانه‌های چیا همچنین منبع خوبی از فیبر هستند، بنابراین چرا دانه‌های چیا را به اسموتی یا سالاد خود اضافه نکنیم؟

دانه‌های شاهدانه
یکی دیگر از منابع کامل پروتئین، دانه‌های شاهدانه هستند که حتی بیشتر از دانه‌های چیا با ۵ گرم پروتئین در هر قاشق غذاخوری شناخته می‌شوند.

توفو
این محصول سویای ویژه حاوی ۱۰ گرم پروتئین در هر پیمانه است. این خوراکی می‌تواند به خوبی به عنوان جایگزین گوشت در نظر گرفته شود.

عدس
عدس یکی از محبوب‌ترین حبوبات است که در هنگام پختن حدود ۹ گرم پروتئین در هر پیمانه دارد. عدس منبع فیبر و مواد مغذی کلیدی نیز محسوب می‌شود.

نخود

نخود پخته حاوی حدود ۷ گرم پروتئین در هر پیمانه است. نخود یک خوراکی بسیار مقوی است و می‌تواند به هر نوع خوراکی محبوبی از جمله آش و سوپ یا حتی سالاد‌های فانتزی اضافه شود.

کینوا
این دانه دارای پروتئین بالایی است و حاوی ۴ گرم در هر لیوان است. می‌توان آن را گرم یا سرد میل کرد و همچنین منبع خوبی برای منیزیم است.

بادام زمینی
بادام زمینی حاوی حدود ۲۱ گرم پروتئین در هر پیمانه است. بادام زمینی همچنین حاوی چربی‌های طبیعی زیادی است و کره بادام زمینی نیز یک خوراکی محبوب محسوب می‌شود.

بادام
بادام حاوی حدود ۱۷ گرم پروتئین در هر پیمانه است. بادام سرشار از ویتامین E. است، که هم برای چشم و هم برای پوست مفید است.

کلم بروکلی
اگرچه خوردن سبزیجات برای تأمین نیاز‌های روزانه پروتئین کافی نخواهد بود، اما سبزیجات خاصی مانند کلم بروکلی نیز وجود دارند که پروتئین بالایی دارند. کلم بروکلی را می‌توان به اشکال مختلف پخت، اما بهتر است بخارپز شود تا خواص خود را از دست ندهد.

سیب زمینی
یک سیب زمینی بزرگ پخته حاوی حدود ۸ گرم پروتئین است. یک سیب زمینی پخته شده همچنین دارای پتاسیم و ویتامین C. بسیار بالایی است و می‌تواند غذای جانبی مناسبی برای تکمیل وعده‌های غذایی شما باشد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: