۰

شکر با مختل کردن شبکه عصبی مغز موجب چاقی می شود

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد مصرف بیش از حد شکر باعث اختلال در عملکرد برخی نورون های کلیدی و حساس مغزی شده و همین مساله به تشدید روند چاقی کمک می کند.
کد خبر: ۲۲۹۶۳۱
۱۲:۲۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، تا پیش از این هم مشخص بود که مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های دارای شکر زیاد تاثیر منفی بر روی سلامتی دارد. اما محققان اطلاع دقیقی از سازوکارهای مرتبط با این پدیده نداشتند. به تازگی اطلاعات جدیدی در این زمینه به دست امده است.

پژوهشگران دانشگاه میشیگان با بررسی های خود به این نتیجه رسیده اند که مصرف بیش از حدشکر می تواند برخی مدارهای عصبی مغز را مختل کرده و از کار بیندازد. این مدارهای عصبی که وظیفه ایجاد سیری را در انسان بر عهده دارند، در صورت مختل شدن احساس سیرشدن را در فرد ایجاد نمی کنند و در نتیجه وی به خوردن ادامه داده و در نهایت چاق می شود.

محققان ابتدا آزمایش هایی را در این زمینه بر روی مگس ها انجام داده اند و با توجه به شباهت های زیادی نورون های عصبی مغز مگس و انسان نتیجه مذکور را تایید کرده اند.

پژوهشگران می گویند اختلالی که مصرف بیش از حد شکر در مغز ایجاد می کند، می تواند پیامدهای خطرناک دیگری هم داشته باشد و منجر به ابتلا به پارکینسون، سرطان، اختلالات خواب و غیره شود.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: