۰

تاس کباب با مرغ یا گوشت

تاس کباب یکی از غذاهای سنتی کشورمان است . تاس کباب را می توان هم با گوشت خورشتی و هم با گوشت چرخ کرده درست کرد. البته کسانی که منع مصرف گوشت قرمز دارند می توانند این غذا خوشمزه را با گوشت مرغ نیز آماده کنند.امیدوارم این غذای رژیمی راتهیه و از خوردن آن لذت ببرید.
کد خبر: ۲۲۸۹۱۵
۱۳:۰۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، تاس کباب یکی از غذاهای سنتی کشورمان است . تاس کباب را می توان هم با گوشت خورشتی و هم با گوشت چرخ کرده درست کرد. البته کسانی که منع مصرف گوشت قرمز دارند می توانند این غذا خوشمزه را با گوشت مرغ نیز آماده کنند.امیدوارم این غذای رژیمی راتهیه و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم تاس کباب برای 4 نفر :

اندازه

مقدار / کالری

گوشت

400 گرم

100 گرم / 240 کالری

هویج متوسط

2 عدد

100 گرم / 40 کالری

کدو سبز

2 عدد

100 گرم / 18 کالری

بادمجان

2 عدد

100 گرم / 17 کالری

سیب زمینی

3 عدد

100 گرم / 75 کالری

گوجه فرنگی

2 عدد

100 گرم / 15 کالری

پیاز

2 عدد

100 گرم / 5 کالری

آلو خورشتی

10 عدد

100 گرم / 38 کالری

گرد لیمو

1 قاشق غذا خوری

نامشخص

دارچین

1 قاشق مربا خوری

100 گرم / 271 کالری

نمک ، فلفل و زردچوبه

به میزان لازم

100 گرم / 0 کالری

طرز تهیه تاس کباب :

*. آکاایران : من تاس کباب را با نصف مرغ درست کردم به این ترتیب که مرغ را تکه کردم و ته قابلمه چیدم و روی آن یک ردیف پیاز حلقه شده و بعد هویج و به را چیدم.

*. نمک و فلفل و زردچوبه زدم با یک لیوان آب گرم و گذاشتم روی حرارت بعد از یک ربع بقیه مواد را چیده و لابه لای آن از گرد لیمو و دارچین ریختم.

*. 2 قاشق غذاخوری رب گوجه و 2 قاشق آبغوره و یا آبلیمو اضافه کرده و آب آنرا انداره کرده و تقریبا بعد از نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه غدا حاضر است.

*. تاس کباب یک غذای کاملا رژیمی و بدون روغن است.از هرگونه مواد دیگر که دوست داشتید می توانید به این غذای رژیمی اضافه کنید.

خواص دارچین :

خواص دارچین در کاهش خطر بیماری های قلبی

*. دارچین موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود؛ بیماری های قلبی شایع ترین علت مرگ و میر زودرس در جهان هستند. در مبتلایان به دیابت نوع دو، مصرف روزانه ۱ گرم دارچین اثرات مفیدی بر روی نشانگرهای خون دارد.

*. دارچین هم چنین سطح کلسترول تام، کلسترول LDL و تری گلیسیرید را کاهش می دهد و این در حالی است که میزان کلسترول HDL بدون تغییر می ماند. در مطالعه ای که توسط دانشمندان امریکایی صورت گرفت مشخص شد مصرف روزانه ۱۲۰ میلی گرم دارچین این اثرات را به دنبال دارد و کلسترول HDL را نیز افزایش می دهد. بر اساس نتایج تحقیقات صورت گرفته بر روی حیوانات مصرف دارچین در کاهش فشار خون نیز موثر است

منبع : آکاایران

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: