۰

بهترین دمنوش های لاغری

یکی از دغدغه های بسیاری از افراد لاغری و چربی سوزی است.استفاده از گیاهان طبیعی برای لاغری و چربی سوزی ، ایمن تر از قرص های لاغری و دیگر مکمل های می باشد. در ادامه دمنوش های لاغری خانگی را به شما معرفی می کنیم.
کد خبر: ۲۲۷۹۵۷
۱۲:۳۲ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،بسیاری از افراد سعی می کنند با روش هایی مانند ورزش کردن، خوردن میوه های لاغر کننده و مصرف انواع نوشیدنی‌ چربی سوز و دمنوش لاغری ، وزن خود را کاهش دهند. چربی همان انرژی‌ِ ذخیره‌شده است. کالری در واقع واحدی برای اندازه‌گیری این انرژی‌هاست. بدن ما به‌وسیله‌ی یک سری فعل و انفعالات شیمیایی، چربی را به انرژی قابل استفاده برای فعالیت‌های بدن تبدیل و انرژی‌ اضافی را هم ذخیره می‌کند. برای کاهش وزن، شما باید بیشتر از میزان کالری دریافتی، انرژی مصرف کنید. این امر باعث می‌شود بدن چربی‌های ذخیره‌‌شده را به‌کار بگیرد و درنتیجه لاغرتر شوید. در واقع سلول‌های چربی به مرور کوچک‌تر می‌شوند و از بین می‌روند. البته تمامی این مراحل و روند چربی‌سوزی به شرایط ژنتیکی و محیطی افراد بستگی دارد.

جایگزین کردن نوشیدنی‌های مضر و شیرین مانند آب میوه‌های صنعتی با دمنوش‌های لاغری می‌تواند تا حدی سایز دور کمر را کوچک کند. در ادامه بعضی از دمنوش های لاغری را به شما معرفی می کنیم تا با کمک آن بتوانید به وزن ایده آل خود برسید.

دمنوش دارچین

قندخون تأثیر مستقیمی روی وزن دارد و میزان گرسنگی‌ را تحت تأثیر قرار می‌دهد. قندخون یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده‌ی انرژی بدن است. هرقدر انرژی بیشتر باشد، فرد تمایل بیشتری به ورزش کردن دارد.

هرقدر قندخون‌ فرد متعادل‌تر باشد، کمتر دچار اشتهای کاذب می‌شود و بدن او روند مناسب‌تری برای استفاده از چربی‌های ذخیره‌شده را در پیش خواهد گرفت. مطالعات نشان می‌دهند که دارچین می‌تواند میزان سطح قندخون را مدیریت کند. پس بهتر است برای کنترل قند خون از دمنوش دارچین استفاده کنید.برای تهیه این دمنوش لاغری یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین،یک تکه چوب دارچین ویک لیوان آب نیاز داریم و پودر دارچین و چوب آن را در یک لیوان می ریزیم ، آب را می جوشانیم و داخل لیوان روی دارچین‌ها می ریزیم. بهتر است از یک لیوان درب‌دار استفاده کنید یا روی هر لیوانی که استفاده می‌کنید، درپوش بگذارید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. دمنوش لاغری شما آماده است. این دمنوش را می‌توانید ۱ یا ۲ بار در روز میل کنید.

دمنوش برگ بو و دارچین هم برای لاغری موثر می باشد.برای تهیه این دمنوش آب را بجوشانید و سپس چوب دارچین و برگ‌بو را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت حدود ۲۰ دقیقه بجوشد و سپس به مدت ۱۰ دقیقه دَم بکشد. دمنوش را صاف و هر روز صبح به صورت ناشتا میل کنید. این کار را تا ۱۰ روز ادامه دهید سپس یک هفته مصرف آن را قطع و دوباره دوره را آغاز کنید.

قندخون تأثیر مستقیمی روی وزن دارد و میزان گرسنگی‌ را تحت تأثیر قرار می‌دهد. قندخون یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده‌ی انرژی بدن است. هرقدر انرژی بیشتر باشد، فرد تمایل بیشتری به ورزش کردن دارد.

چای سبز برای چربی سوزی

تحقیقات نشان داده که چای سبز به کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی کمک میکند و برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید است. همچنین چای سبز به کاهش چربی بدن به ویژه در ناحیه شکم و پهلو کمک می کند و می تواند باعث فعالیت برخی از هورمون های موثر در چربی سوزی شود.

چای سبز سه ماده‌ی اصلی دارد که در کنترل وزن مؤثر هستند. کافئین، کاتچین و تیانین سه ماده‌ای هستند که در این مطالعات به آنها اشاره شده است. کافئین کارکرد سیستم بدن را افزایش و سرعت بعضی از فرایندهای بدن به‌خصوص متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و همان‌طور که می‌دانید، متابولیسم ارتباط مستقیمی با کاهش وزن دارد. کاتچین که به‌عنوان یک فلاونوئید آنتی‌اکسیدانی شناخته می‌شود، یکی از سه عنصر مهم چای سبز است که موجب تفاوت چای سبز با چای سیاه می‌شود. و در شرایطی خاص می‌تواند به کاهش جذب چربی از روده کمک کند. تیامین هم اسید‌آمینه‌ای موجود در چای سبز است که به آزادشدن دوپامین در مغز (ماده‌ای شیمیایی که باعث ایجاد حس شادی و آرامش می‌شود) کمک می‌کند.
برای تهیه چای سبز،یک قاشق غذاخوری چای سبز را به 5 فنجان آب داغ اضافه کنید و 5 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس میل کنید.
دمنوش
می توانید برای اثر بخشی بیشتر به دمنوش چای سبز خود زنجبیل نیز اضافه کنید. زنجبیلی که به چای سبز برای تهیه‌ی این دمنوش اضافه می‌شود به بهبود فرایند هضم کمک می‌کند و به چای سبزتان بدون اینکه بخواهید شکر یا چیز دیگری اضافه کنید طعم و عطر خاصی می‌بخشد. از طرفی چون چای سبز طبع سردی دارد افزودن زنجبیل با طبع گرم، دمنوش شما را متعادل می‌کند.

برای تهیه این دمنوش خوشمزه به مقداری زنجبیل تازه‌‌ی پوست‌کنده یا نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل پودرشده،یک قاشق چای‌خوری چای سبز،یک لیوان آب،نیاز دارید. برای درست کردن این دمنوش لاغری و اکثر دمنوش‌های دیگر، بهتر است از یک لیوان صافی‌دار استفاده کنید یا صافی‌ مناسبی روی لیوان قرار بدهید. ابتدا زنجبیل و چای سبز را داخل صافی قرار بدهید و یک لیوان آب‌جوش داخل لیوان بریزید و صافی را داخل لیوان بگذارید. حواس‌تان باشد چای سبز را بیشتر از ۳ تا ۴ دقیقه داخل آب جوش نگذارید، چون طعم تلخی پیدا می‌کند. صافی را خارج کنید. دمنوش‌تان حاضر است.

شما می توانید برای شیرین شدن چای سبز از عسل استفاده کنید. همچنین بهتر است چای سبز را در قوری پیرکس یا چینی دم کنید، چون تانن موجود در چای سبز با آهن قوری استیل رسوب می دهد.

لاغری با دمنوش چای‌ ترش

گیاه چای‌ ترش سرشار از آنتی‌اکسیدان و یکی از بهترین گیاهان برای لاغری است. مصرف این گیاه نقش موثری در کاهش چربی‌های شکمی و تقویت عضلات بدن دارد.

برای تهیه این دمنوش آب را بجوشانید، پس از به جوش آمدن گل‌های چای‌ ترش را به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. جوشانده را صاف و ۲ بار در روز میل کنید. این روند را به مدت ۱۰ روز ادامه دهید و سپس ۵ روز استراحت کنید. می‌توان چای‌ترش را به صورت خنک و همراه با یخ نیز میل کرد.

لاغری با دمنوش مریم گلی

یکی دیگر از دمنوش های خوش طعم برای کاهش وزن و لاغری، دمنوش مریم گلی می باشد. مریم‌ گلی گیاهی است که ذهن و بدن را آرام می‌کند، بنابراین می‌تواند به میزان قابل‌توجهی با استرس مقابله کند. به همین دلیل دمنوش مریم گلی یکی از دمنوش‌هایی است که اثرات مطلوبی بر روی کاهش وزن دارد.برای تهیه این دمنوش مقداری مریم گلی،آب،لیمو ترش تازه و عسل نیاز دارید. برای درست کردن این دمنوش مریم گلی و عسل را به آب جوش اضافه کرده و ۲۰ دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کرده و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دَم بکشد. دَمکرده را صاف، سپس آب لیموترش را به آن اضافه و در طول روز میل کنید. می‌توانید تا پنج روز مصرف این دمنوش را ادامه دهید و سپس پنج روز استراحت کنید.

دمنوش گل محمدی

همه ما می دانیم که گلاب و فواید آن از گل محمدی به‌دست می‌آید. گل محمدی به‌عنوان یک ماده‌ی دیورتیک (ادرارآور) بسیار ملایم عمل می‌کند. مواد دیورتیک باعث می‌شوند کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم توسط ادرار از بدن خارج کنند، بنابراین به سم زدایی بدن کمک می‌کنند. نمکِ بیش از حد، آب موجود در خون را کاهش می‌دهد و موجب غلظت خون می‌شود که این موضوع برای گردش خون مطلوب اصلا خوب نیست. از طرفی، زمانی که شما وزن کم می‌کنید، در واقع مقدار زیادی آب از دست می‌دهید بنابراین باید آب بیشتری دریافت کنید که این آب هم سیستم بدن را پاکسازی می‌کند و هم بدن را هیدراته نگه می‌دارد.

قاصدک و نعنا هردو به‌طور خودکار تولید صفرا در کبد را تحریک می‌کنند و به فرایند هضم و جذب موادمغذی هم کمک می‌کنند پس مخلوط این دو گیاه از آنها یک دمنوش قدرتمند برای محافظت از کبد می‌سازد

برای تهیه این دمنوش به مقداری گلبرگ تازه ویا خشک گل محمدی و مقداری اب و یک قوری درب دار نیاز دارید. اگر از گلبرگ تازه استفاده می‌کنید، حواس‌تان باشد که گلبرگ‌ها به آفت‌کش‌ها، سموم دفع حشرات یا کود شیمیایی آلوده نباشند. گلبرگ‌ها و آب را داخل قوری بریزید (طوری که آب روی گل‌ها را بپوشاند) و قوری را روی شعله‌ی گاز قرار بدهید. درب قوری را بگذارید و منتظر شوید تا جوش بیاید. پس از آنکه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه جوشید، دمنوش را از صافی رد کنید. این دمنوش لاغری را نهایتا تا ۶ روز می‌توانید در یخچال نگه‌دارید. هر روز نصف تا یک فنجان از این دمنوش را می‌توانید با معده‌ی خالی میل کنید.

دمنوش لاغری نعنا

دمنوش نعناع به خاطر عطر فوق العاده ای که دارد می تواند ذهن شما را فریب داده و باعث کاهش اشتهای شما شود. با نوشیدن این دمنوش علاوه بر اینکه احساس سیری بیشتری خواهید کرد می توانید از دیگر مزایای آن مانند خواب راحت و تقویت سیستم ایمنی بدن بهره مند شوید.

برای تهیه آن یک قاشق چای خوری نعناع خشک شده را به آب جوش اضافه کرده و 10 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس می توانید این دمنوش خوشمزه را نوش جان کنید.

همچنین می توانید نعنا را همراه با برگ قاصدک میل کنید. دمنوش قاصدک و نعنا یکی از دمنوش‌های بسیار مفید برای حفظ سلامت کبد می باشد.از آنجایی که کبد مسئول تمام سم‌زدایی بدن است،نقش بسیار کلیدی‌ای در سوخت‌وساز بدن دارد. کبد پر از سلول‌هایی است که چربی را می‌شکنند، آن را به انرژی قابل استفاده‌ی بدن تبدیل می‌کنند و سوخت‌وساز را بالا می‌برند .از طرفی این سلول‌ها مسئولیت جریان‌یافتن صفرا را هم به‌عهده دارند که به خردشدن چربی‌ها و بالارفتن سوخت‌وساز کمک می‌کند.

قاصدک و نعنا گیاهانی هستند که به پاکسازی کبد کمک می‌کنند. قاصدک ترکیباتی دارد که از آسیب به کبد جلوگیری می‌کند. قاصدک و نعنا هردو به‌طور خودکار تولید صفرا در کبد را تحریک می‌کنند و به فرایند هضم و جذب موادمغذی هم کمک می‌کنند پس مخلوط این دو گیاه از آنها یک دمنوش قدرتمند برای محافظت از کبد می‌سازد.برای تهیه این دمنوش آب جوش را به نعنا و قاصدکی که قبلا در لیوان ریخته بودید، اضافه کنید. روی لیوان درپوشی قرار بدهید و بگذارید برای ۵ تا ۱۰ دقیقه همان‌طور بماند. سپس مخلوط‌تان را صاف کنید. اگر از طعم لیمو خوش‌تان می‌آید، می‌توانید دمنوش‌تان را با لیموی تازه میل کنید. نوشیدن یک فنجان از این دمنوش تا دوبار در روز مشکلی ندارد. این دمنوش لاغری را می‌توانید با برگ‌های تازه‌ی قاصدک یا نعنا هم درست کنید. فقط درباره‌ی قاصدک بهتر است از برگ‌های تازه‌تر استفاده کنید. توصیه می‌کنم تا حد امکان برگ‌های قاصدک در حال رشد و جوان‌تر را در آغاز فصل بهار انتخاب کنید، چون هرچه بیشتر رشد کند برگ‌هایش زمخت‌تر و تلخ‌تر می‌شود.
چای سفید

چای سفید معمولا در نور خورشید به صورت طبیعی خشک می شود و سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که تقریبا 3 برابر چای سبز دارای ترکیبات پلی فلون ها می باشد. تحقیقات نشان داده که چای سفید با افزایش چربی سوزی و جلوگیری از ایجاد سلول های چربی باعث لاغری و کاهش وزن می شود. کاتچین هایی که در چای سفید یافت می شوند می توانند کاهش وزن را افزایش داده و از چاقی جلوگیری کنند. چای سفید باعث کاهش اشتها شده و جذب چربی را کاهش می دهد از این دو طریق می تواند باعث کاهش وزن شود.

برای تهیه این دمنوش ابتدا آب را بجوشانید و سپس برگ های چای سفید را به آن اضافه کنید و بگذارید که به مدت 5 تا 8 دقیقه دم بکشد. چای سفید آماده نوشیدن است.

دمنوش لاغری هل

هل میوه ای از خانواده زنجبیل است که در انواع مختلف هل سیاه، سفید و سبز وجود دارد. هل فیبر بالایی دارد که احساس سیری در فرد را افزایش می دهد و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. همچنین ملاتونین موجود در هل مانند یک چربی سوز طبیعی عمل می کند. استفاده از هل بدون آسیب رساندن به بدن همراه با برنامه غذایی سالم کمک کننده است.

دمنوش گزنه

یکی دیگر از دمنوش های خوش طعم برای کاهش وزن و چربی سوزی بدن؛ دمنوش گزنه می باشد. دمنوش گزنه فقط به کاهش وزن و سوزاندن چربی‌ها کمک نمی‌کند، این معجون بدخلقی و بی‌حوصله‌گی را هم رفع می‌کند. برای تهیه این دمنوش دو قاشق غذا خوری برگ خشک شده گزنه را در یک قوری ریخته و دو لیوان آب با جوش به آن اضافه کنید. اجازه دهید که ۲۰ دقیقه دم بکشد.
دمنوش بابونه

دم‌نوش بابونه از گل بابونه که هم خانواده مینا چمنی است به دست می‌آید. خاصیت بابونه به عنوان دمنوش، ضدالتهاب، ضدافسردگی، خواب راحت و همچنین خواص ضدالتهابی آن است. افسردگی، اضطراب و کم‌خوابی همگی ارتباط مستقیمی با چاقی دارند. همچنین مطالعات نشان داده است که وجود ترکیبات فنولی همانند کورستین، لوتئولین، آپیژنین، پتولیتین و گلوکوزید موجب بروز خواص ضد چاقی دمنوش بابونه میشود. همچنین نتایجی از تحقیقات وجود دارد که نشان می‌دهد خوردن چای بابونه می‌تواند سطح قند خون را کاهش دهد. قبل از خواب دمنوش بابونه بخورید تا راحت‌تر بخوابید. همچنین اگر احساس می‌کنید چند وقتی هست که استرس و اضطراب زیادی دارید، به جای چای سیاه، دمنوش بابونه بخورید. در روز بیش از دو لیوان چای بابونه توصیه نشده است.

یک لیوان آب جوش تهیه کنید. برای تهیه این دمنوش آن را به قوری یا لیوان فیلتر دار اضافه کنید و دو قاشق چای‌خوری گل بابونه به آن اضافه کنید و صبر کنید تا دم بکشد.

دمنوش لاغری انار

دمنوش انار نوشیدنی است که از آب انار غلیظ شده، دانه‌های انار و همچنین گل‌های خشک شده انار به دست می‌آید. انار دارای خاصیت انتی اکسیدانی و ضد میکروبی است. این دمنوش بر خلاف دیگر دم‌نوش‌های لاغری طعم شیرینی دارد که شاید با سلیقه شما بیشتر سازگار باشد. خوردن آن به صورت صبحانه و میان وعده مناسب است. هرچند نباید در خوردن دم‌نوش انار نیز بیش از حد ۳ لیوان در روز گذر کرد.

برای تهیه این دمنوش آب را بجوشانید. یک قاشق چای‌خوری بابونه یا چای سبز به همراه دانه یا گل خشک شده انار اضافه کنید و بعد اجازه دهید تا این مخلوط دم بکشد.

منبع : تبیان

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: