۰

طرز تهیه انواع مارمالاد

دستور پخت چند تا مارمالاد خوشمزه و لذیذ خانگی مناسب برای صبحانه
کد خبر: ۲۲۶۵۷۱
۱۳:۱۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،مارمالاد نوعی مربای ژله مانند تلخ وشیرین است که به ویژه درانگلستان سرسفره صبحانه بانان وکره یاخامه خورده می شود. این مرباازآب وپوست مرکبات درست می شود. مارمالاد انجیر بسیار خوشمزه ست

مواد لازم

انجیر ۱ کیلو

شکر ۱کیلو و ۲۰۰ گرم

پودر ژلاتین ۱ قاشق مرباخوری سرپر

ابلیمو ۱ قاشق غذاخوری

گلاب نصف فنجان

طرز تهیه

انجیر را درون غذا ساز یا مخلوط کن ریخته به طوری که فقط کمی له شود ولی آب نیندازد. سپس با شکر مخلوط کرده و روی شعله میگذاریم تا قوام بیاید . در حالت عادی برای هر کیلو انجیر همان مقدار شکر اضافه میکنیم ولی در اینجا چون می خواهیم ژلاتین استفاده کنیم ۲۰۰ گرم بیشتر می ریزیم. تا انجیر به قوام می رسد. گلاب را با پودر ژلاتین مخلوط کرده و روی بخار کتری به روش بن ماری قرار می دهیم تا حسابی مخلوط شود. در پایان کار آبلیمو را به انجیر اضافه کرده و زیر شعله را خاموش میکنیم . سپس ژلاتین و گلاب را اضافه میکنیم و کاملا مخلوط میکنیم. پس از سرد شدن درون شیشه با درب محکم نگهداری میکنیم.

مارمالاد هلو

مارمالاد هلو را برای صبحانه ها، عصرانه های تابستان همراه با بستنی و طعم دلچسب آن همراه با کرپ و پنکیک را امتحان کنید.

مواد لازم

هلو ۴ کیلوگرم
شکر ۱ کیلوگرم
ژلاتین ۲ تا ۳ ورق
آبلیمو نصف استکان

طرز تهیه

هلوها را می شوییم و هسته آنها را می گیریم. سپس آنها را کمی له می کنیم و چرخ می کنیم. شکر را روی آن می ریزیم و می گذاریم ۲ الی ۳ ساعت بماند تا شکر، کمی آب شود.
مواد را داخل یک قابلمه لعابی می ریزیم و آن را روی حرارت می گذاریم و گاهی بهم می زنیم تا مارمالاد به جوش آید و مایه، کاملاً سفت شود.
ژلاتین را در کمی آب جوش حل می کنیم و آن را همراه آبلیمو داخل مارمالاد می ریزیم و می گذاریم یکی دو جوش دیگر بزند. سپس آن را از روی حرارت بر می داریم و می گذاریم کمی خنک شود.
مارمالاد باید بعد از سرد شدن، کاملاً غلیظ و بدون آب باشد.

مارمالاد هویج با رنگی فوق العاده

مواد لازم

هویج ۱ کیلو

شکر ۱ کیلو

هل ۱ قاشق غذاخوری

گلاب نصف فنجان

آبلیمو ۱ قاشق سوپخوری

پودر ژلاتین ۱ قاشق مرباخوری

زعفران غلیظ ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا هویج را شسته و با پوست کن آن را میتراشیم و ۲ لیوان آب درون قابلمه ای می ریزیم و آن را اضافه و میگذاریم کاملا پخته شود. سپس زیر شعله را خاموش کرده . کمی که هویج حرارتش را از دست داد . آن را در غذا ساز ریخته و کاملا له می کنیم و مجددا داخل قابلمه ریخته و یکمرتبه شکر را بدان افزوده و می گذاریم تا شکر با حرارت ملایم کاملا در هویج حل شود . در این فاصله پودر ژلاتین را با گلاب مخلوط کرده و به روش بن ماری تهیه می کنیم . بعد از اینکه مارمالاد کاملا قوام پیدا کرد هل و آبلیمو و پودر ژلاتین و زعفران با گلاب را اضافه کرده یک کم به هم می زنیم و شعله را خاموش می کنیم و پس از سرد شدن درون شیشه ریخته و مصرف می کنیم توجه داشته باشید زعفران در رنگ این مارمالاد نقش اصلی را بازی می کند.

مارمالاد سیب کاراملی

با پخته شدن آرام سیب‎ها‎ی تازه همراه با آب سیب، شکر و آب‎لیمو، مارمالاد سیب کاراملی لطیفی همانند ابریشم را برای شما ممکن می سازد. پودر دارچین طعم گرم و فوق العاده‎ای را به آن می‎بخشد.

مواد لازم

سیب :۲ کیلو
آب سیب :۳ پیمانه
شکرقهوه ای :۱/۲ و۱ پیمانه
شکر:۱/۲ پیمانه
آب لیمو :۲ قاشق سوپ خوری
پودر دارچین :۱/۲ قاشق چای‎خوریمارمالاد سیب

طرز تهیه

– سیب ها را به چهار قسمت برش زده، هسته ها و قسمت سفت وسط آن را خارج کنید.
در یک قابلمه‎ ۸ الی ۱۰ لیتری گود سیب ها و آب سیب را ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید. پس از اینکه به جوش آمد بین ۳۰ الی ۳۵ دقیقه یا تا هنگامی که سیب‎ها پخته شوند، بگذارید تا بپزند.

– مخلوط حاصل را با مخلوط کن یا دستی هم بزنید. هسته ها و پوست‎های باقی‎مانده را جدا نمایید. مقدار حاصله ۷ و ½ لیوان خواهد بود که باید آن را به قابلمه برای ادامه‎ پخت برگردانید.

– شکر قهوه‎ای، آب لیمو، شکر و پودر دارچین را به آن افزوده و بگذارید تا با حرارت ملایم بپزد. پس از اینکه شروع به جوشیدن کرد، بگذارید برای ۹۰ الی ۱۰۵ دقیقه تا هنگامی که غلیظ شود بپزد.

– مارمالاد سیب کاراملی داغ را در شیشه های مربای نیم لیتری بریزید و کمی از سر آن را خالی بگذارید. لبه‎ ظرف را تمیز کنید و در آن را با سرپوش محکم ببندید.

– شیشه‎های پر‎شده از مربا را در قابلمه‎ها‎یی که از قبل با آب جوش پر شده اند به مدت ۵ دقیقه قرار دهید. پس از آن شیشه‎های مربا را از قابلمه بیرون آورده و بگذارید تا سرد شوند.

هنگامی پخته شدن مارمالاد میوه به پایان می‎رسد که به اندازه ی کافی غلیظ شده باشد.

مارمالاد شلیل خوشرنگ

مارمالاد شلیل طعمِ تازگی و طراوتِ تابستان است. عطر و بوی شلیل احساس سر زندگی می دهد.

مواد لازم

شلیل ۴ کیلو گرم
شکر ۱ کیلوگرم
ژلاتین ۲- ۳ ورق
آبلیمو نصف استکانمارمالاد شلیل

طرز تهیه

شلیل ها را می شوییم و هسته آنها را می گیریم. سپس آنها را کمی له می کنیم و چرخ می کنیم. شکر را روی آن می ریزیم و می گذاریم ۲ الی ۳ ساعت بماند تا شکر، کمی آب شود.
مواد را داخل یک قابلمه لعابی می ریزیم و آن را روی حرارت می گذاریم و گاهی بهم می زنیم تا مارمالاد به جوش آید و مایه، کاملاً سفت شود.
ژلاتین را در کمی آب جوش حل می کنیم و آن را همراه آبلیمو داخل مارمالاد می ریزیم و می گذاریم یکی دو جوش دیگر بزند. سپس آن را از روی حرارت بر می داریم و می گذاریم کمی خنک شود.
مارمالاد باید بعد از سرد شدن، کاملاً غلیظ و بدون آب باشد.

منبع : کی آشپزه

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: