۰
هشدار:

نمک سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد نمک بیش از حد در رژیم غذایی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و مقابله با عفونت‌های باکتریایی را دچار مشکل کند.
کد خبر: ۲۲۱۱۲۵
۱۲:۰۲ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد نمک بیش از حد در رژیم غذایی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و مقابله با عفونت‌های باکتریایی را دچار مشکل کند.

محققان تأکید می‌کنند، خوردن برگر و چیپس دو بار در روز به توانایی افراد در مقابله با عفونت آسیب می‌زند؛ در واقع یکی از مهم‌ترین عامل تضعیف سیستم ایمنی بدن تغذیه است.

سازمان جهانی بهداشت بیش از 0.2oz نمک در روز را توصیه نمی‌کند؛ مردان به طور متوسط ​​روزانه 04oz نمک مصرف می‌کنند و زنان نیز 0.3 اونس از این ماده غذایی استفاده می‌کنند.

یک مطالعه حاکی از آن است، پیروی از یک رژیم غذایی که بیش از حد در آن نمک گنجانده شده باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و مقابله با عفونت‌های باکتریایی بدن می‌شود.

محققان بیمارستان دانشگاه بن، موش‌ها را تحت نظر قرار دادند و دریافتند، آنهایی که رژیم غذایی پرنمک دارند بیش از سایرین در خطر هستند.

مطالعات انجام شده در آلمان همچنین نشان داد سلامت افرادی که میزان مصرف نمک را رعایت نمی‌کنند در خطر است و همین موضوع بدن آنها را برای مقابله با عفونت‌های باکتریایی ضعیف می‌کند.

در این مطالعه مشخص شد که خوردن یک همبرگر در روز توانایی سیستم ایمنی بدن افراد را در مقابله با عفونت‌های باکتریایی بطور چشمگیری کاهش می‌دهد.

کریستین کورتز از دانشگاه بن گفت: مطالعه جدید ما ثابت می‌کند که مصرف بیش از حد نمک بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.

به گفته کورت، این یافته‌ها شگفت آور و در نوع خود بی‌نظیر است.

 

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: