۰

تاکید بلژیک و انگلیس بر محاکمه داعشی ها در عراق و سوریه

انگلیس و بلژیک مجددا تاکید کردند که اتباع این کشورها که برای داعش در سوریه و عراق جنگیده اند باید در کشورهایی که جنایت مرتکب شده اند با عدالت روبرو شوند، نه اینکه به خانه بازگردند و محاکمه شوند.
کد خبر: ۲۰۱۹۷۶
۱۵:۵۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، انگلیس و بلژیک مجددا تاکید کردند که اتباع این کشورها که برای داعش در سوریه و عراق جنگیده اند باید در کشورهایی که جنایت مرتکب شده اند با عدالت روبرو شوند، نه اینکه به خانه بازگردند و محاکمه شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه کتبی در این باره اعلام کرد: اولویت ما امنیت انگلیس و افرادی است که در اینجا زندگی می کنند. ما با شرکای بین المللی همکاری می کنیم تا عدالت درباره تروریست ها در خارج از این کشور اجرا شود.

این درحالیست که وزیر کشور ترکیه هشدار داد که کشور وی هتل داعش نیست و اروپا را متهم کرد که مقامات ترکیه را در برخورد با زندانیان تنها گذاشته اند.

وزارت امور خارجه انگلیس در یک برگه حقوقی که در وب سایت خود منتشر شده است، نوشته است: از قدرت خود برای جلوگیری از بازگشت داعشی ها و ایجاد خطر برای امنیت ملی انگلیس استفاده می کند و اگر لازم باشد گذرنامه های انگلیسی داعشی ها تابعه انگلیس و یا تابعیت دوگانه شان را لغو می کند.
وزارت خارجه بلژیک هم با رویکردی مشابه، گفته است: این امر ضرورتاً باید در شرایط عادلانه و مطابق با قوانین بین المللی انجام شود.
قدرتهای اروپایی مذاکرات را با مقامات عراقی آغاز کرده اند تا داعشی ها را در سوریه نگه دارند تا در عراق محاکمه شوند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: