۰

رفع پف چشم با راهکارهای طبیعی در خانه

راهکارهای درمانی و خانگی زیادی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها تا حدودی پف ایجاد شده در زیر چشم را برطرف نمود؛ حال در این میان ورزش کردن، نوشیدن آب زیاد، رعایت رژیم سالم و نیز استفاده از چای کیسه ای، سفیده تخم مرغ، سیب زمینی و … برای رفع پف چشم و یا جلوگیری از آن بسیار کارآمد می باشند، در ادامه اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.
کد خبر: ۱۹۹۸۰۱
۱۵:۳۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، گاهی اطراف چشم متورم شده و حالت التهاب دارد که اصطلاحا به آن پف چشم می گویند و ممکن است به دلایل مختلفی مانند کمبود خواب، کمبود مایعات، مصرف نمک زیاد، استرس، پیری، تغییرات هورمونی بدن در دوران بارداری و قاعدگی، گریه های طولانی مدت و … رخ دهد، اگر چه رفع پف چشم به طور کامل در اغلب موارد امکان پذیر نمی باشد، اما با استفاده از راهکارهایی می توان مقدار پف چشم را تا حدودی رفع و یا کاهش داد. برای آشنایی با برخی از این روش ها در ادامه همراه ما باشید.

پف زیر چشم یک مشکل شایع است که معمولا با کهولت و افزایش سن اتفاق می افتد؛ بافت چربی که در اطراف چشم وجود دارد و از چشم محافظت می کند، با افزایش سن به سمت پایین پلک حرکت کرده و در نتیجه موجب متورم شدن آن خواهد شد و با تجمع مایعی در قسمت زیر چشم مقدار تورم بیشتر خواهد کرد.

البته عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، حساسیت های فصلی، اگزما، جمع شدن آب در زیر پوست، خوابیدن روی صورت، سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی و خیلی از موارد دیگر در به وجود آمدن این موضوع نقش دارند، اما علت اصلی پف زیر چشم، در واقع همان ضعیف شدن و افتادگی بافت پوست اطراف چشم بوده که در اثر تجمع مایع در زیر بافت، چشم ها پف آلود به نظر می رسند. خوشبختانه با تغییر سبک زندگی، تغییر عادات بد و نیز رعایت رژیم های سالم می توان از شر پف و تیرگی زیر چشم رهایی پیدا کرد، در ادامه شما را با برخی از راهکار های ساده برای رفع پف زیر چشم آشنا می کنیم.

ورزش کردن

ورزش کردن تاثیر زیادی در بازگرداندن جوانی و شادابی به پوست و کاهش اثرات پیری دارد، با انجام نرمش های خاص می توانید به راحتی شادابی را به پوست دور چشم های خود برگردانید، یوگای صورت و یا یوگای معمولی یکی از ورزش های مناسب برای این کار می باشد که شما عزیزان می توانید بعد از آشنایی با این روش درمانی، آن را امتحان نمایید.

پاک کردن آرایش قبل از خواب

زمانی که آرایش بر روی صورت می ماند، موجب التهاب چشم و در نتیجه متورم شدن و آبریزش می شود که به منظور جلوگیری از این مساله، لازم است، قبل از خواب آرایش چشم های خود را به طور کامل و به آرامی پاک کنید.

کمپرس آب سرد

برای کسانی که چشم هایشان متورم و خسته می باشد، استفاده از کمپرس آب سرد راهکار فوق العاده ای است، زیرا علاوه بر اینکه آرامش بخش می باشد در ایجاد طراوت در پوست نیز تاثیر زیادی خواهد داشت. برای این روش می توانید از دو قاشق تمیز و سرد، قطعات خیار خرد شده و یا کیسه کوچک چای که یک قطره روغن اسطوخودوس به آن اضافه کردید، استفاده کرده و بر روی چشم هایتان قرار دهید، توجه کنید که همه این موادی که استفاده می کنید، حتما سرد و خنک باشند.

سیب زمینی
یک سیب زمینی خام را بعد از شست و شو به مدت چند دقیقه ای در یخچال قرار دهید تا خنک شود، سپس آن را دو تکه کرده، چشم هایتان را ببندید و هر تکه را بر روی یک چشم قرار دهید، تکه های سیب زمینی ها را طوری قرار دهید که پف چشم شما را به خوبی پوشش دهد، حال ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای صبر کنید و بعد از آن متوجه خواهید شد که پف چشمان شما کمتر شده است.

شیر برای رفع پف چشم

برای این روش می توانید دو تکه پنبه را با شیر خیس کرده و بر روی پلکتان قرار دهید، اجازه دهید تا پنبه ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به همین حالت بمانند، این کار موجب حفظ آب چشم شده و نیز چشم را خنک نگه می دارد.

استفاده از روغن برای رفع تورم

برای این کار می توانید درون یک کاسه، کمی آب خنک ریخته و سپس چند قطره روغن ویتامین E را به آن بیافزاید و سپس خوب هم بزنید تا مخلوط شوند، دو تکه پنبه را درون این محلول قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی چشم های تان بگذارید، این عمل موجب از بین رفتن تورم دور چشم های شما خواهد شد.

ترک کردن سیگار

کشیدن سیگار موجب خشک و ضعیف شدن پوست صورت و دیگر عضلات بدن شده و نیز منجر به پیری زودرس پوست دور چشم خواهد شد، زیرا مواد سمی موجود در سیگار در اطراف چشم التهاب ایجاد کرده و در نتیجه موجب چروک شدن پوست، ایجاد پف و نیز حلقه های سیاه در زیر چشم می شود.

خیار برای رفع پف چشم

خیار خواص زیادی دارد و یک داروی طبیعی برای درمان پف زیر چشم می باشد، بری این منظور، دو تکه خیار تازه و خنک را بر روی چشم هایتان در مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید، این کار موجب ایجاد آرامش شده و نیز می تواند التهاب و پف بافت های زیر چشم را کاهش دهد.

چای کیسه ای

دو عدد چای کیسه ای را بردارید و آنها را در آب خنک خیس کرده و بگذارید کمی در یخچال بمانند، سپس آنها را در حالی که دراز کشیده اید، به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بر روی چشم هایتان قرار دهید، حال صورت و چشم های خود را شست و شو داده و پوستتان را خشک کنید.

سفیده تخم مرغ

استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ موجب می شود تا پوست دور چشم هایتان کشیده شده و مقدار پف کمتر به نظر آید، بنابراین می توانید چند سفیده تخم مرغ را جدا کرده و بعد از هم زدن، با استفاده از یک برس مخصوص، آن را به اطراف چشمتان بمالید، سپس بعد از حدود ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب خنک شست و شو دهید.

چای سبز کیسه ای

چای سبز کیسه ای را بعد از اینکه در آب خنک خیساندید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی چشمتان قرار دهید، چای سبز خواص زیادی دارد و در رفع پف چشم ها و برگرداندن آن به حالت طبیعی می تواند تاثیر گذار باشد.

نوشیدن آب زیاد

آبرسانی بدن از طریق نوشیدن آب کافی، تاثیر زیادی در کاهش پف زیر چشم دارد، بنابراین زمانی که احساس می کنید، چشم هایتان پف کرده است، می توانید یک لیوان آب بنوشید. همچنین قبل از خواب یا حتی بعد از بیدار شدن نیز می توانید مقدار زیادی آب بنوشید.

محافظت چشم ها در برابر نور خورشید
ماندن زیاد در زیر نور آفتاب علاوه بر اینکه موجب خشکی پوست می شود، چروک شدن پوست و افتادگی پلک ها را نیز به دنبال خواهد داشت. بنابراین با استفاده کردن از یک کرم ضد آفتاب خوب و مناسب و نیز عینک آفتابی مقاوم در برابر اشعه UV و نیز گذاشتن یک کلاه بر روی سر، می توانید از پوست صورت، همچنین تیره شدن پوست اطراف چشم های خود در برابر نور خورشید محافظت نمایید.

منبع : آرگا

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: