۰

250 میلیون کودک و نوجوان چاق هستند

یک گزارش جدید پیش‌بینی می‌کند جهان تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۲۵۰ میلیون کودک چاق داشته باشد.
کد خبر: ۱۹۹۵۸۵
۱۳:۴۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، یک گزارش جدید پیش‌بینی می‌کند جهان تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۲۵۰ میلیون کودک چاق داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود چین در سال ۲۰۳۰، بیش از ۶۱.۹ میلیون کودک ۵ تا ۱۹ ساله چاق داشته باشد؛ این رقم از چاقی۳۴.۵ میلیون نفر بیشتر از هند است که با ۲۷.۴ میلیون نفر دچار چاقی در جایگاه دوم قرار دارد.

ایالات متحده با داشتن بیش از ۱۶.۹ میلیون شهروند چاق سومین کشور جهان در نرخ چاقی است؛ انگلیس با ۱.۳ میلیون نفر چاق نیز در جایگاه سی‌ششمین جهان قرار دارد.

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط متخصصان، تا سال ۲۰۳۰ بیش از 250 میلیون کودک و نوجوان چاق خواهند بود.

فدراسیون جهانی چاقی (WOF) خطر ابتلای 191 کشور جهان به مشکل اساسی چاقی کودکان را در طی یک دهه آینده محاسبه کرده و هشدار داده است که اگر دولت‌ها اقدامات جدی ترتیب ندهند مشکلات بسیاری نظیر دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی کشورها را فرا می‌گیرد..

پیش بینی می شود که چین در طی یک دهه، 61.9 میلیون کودک چاق در رده سنی 5 تا 19 سال داشته باشد که به این منظور است، چین طی این مدت به میزان قابل توجهی تحت تأثیر چاقی قرار خواهد گرفت.

فدراسیون جهانی چاقی محاسبه کرده است که تا سال ۲۰۳۰، ۴۲ کشور بیش از یک میلیون کودک چاق دارند. چین قرار است بیشترین نرخ چاقی را داشته باشد و پس از آن هند با 27.4 میلیون نفر در رتبه بعدی قرار دارد.

دسترسی آسان به فست فود، افزایش صرف کردن وقت با وسایل هوشمند نظیر تلفن هوشمند و تبلت و عدم تحرک مقصر چاقی در سراسر جهان شناخته شده‌اند.

طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، در ایالات متحده تقریباً یک نفر از هر 5 (18.5 درصد) نفر دو تا 19 ساله به طور خطرناکی اضافه وزن دارند.

کودکان چاق در معرض فشار خون بالا، کلسترول بالا، مشکلات تنفسی، مشکلات استخوانی و مفاصل و حتی دیابت نوع 2 هستند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: