۰

فواید کدو سبز برای لاغری

جالب است بدانید خوردن کدوسبز باعث افزایش متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن می‌شود. افزایش متابولیسم به معنای چربی‌سوزی بیشتر هم هست. بدن ما انرژی را صرف از بین بردن و سوزاندن چربی‌ها می‌کند. ویتامین A موجود در کدو سبز یکی از نکات کلیدی در اکسیده کردن چربی‌ها است.
کد خبر: ۱۸۸۷۹۷
۰۹:۴۱ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، کدو سبز یکی از بهترین سبزیجاتی است که می‌توانید به صورت خام و یا پخته مصرف کنید. این نوع کدو کم‌کالری اما بسیار سیرکننده است. کدو سبز حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است که برای کاهش وزن و لاغری کاملا مناسب است. مطمئنا می‌توانید از کدوسبز به عنوان یک گزینه‌ مورد اطمینان و سالم استفاده کنید. اما واقعا چه چیز کدوی سبز را به یک انتخاب عالی برای کاهش وزن تبدیل کرده است. در ادامه با خواص شگفت‌انگیز این نوع کدو بیشتر آشنا خواهید شد.

به طور کلی یک و نیم‌ فنجان کدوی سبز حاوی: ۴ میلی‌گرم ویتامین B۶، ۲ گرم فیبر، ۳ میلی‌گرم منیزم، ۳۳ کالری،۳ میلی‌گرم ویتامینC، ۲ گرم پروتئین، ۵۱۴ میلی‌گرم پتاسیم، ۳ گرم شکر، ۴ میلی‌گرم ویتامین K، ۵ گرم کربوهیدرات، ۳ میلی‌گرم ریبوفلاوین، ویتامین A و کاملا فاقد چربی است.

چرا مصرف کدو سبز باعث لاغری می‌شود؟

به طور میانگین ۱۰۰ گرم کدو‌سبز تنها ۱۷ کالری دارد. این ویژگی باعث می‌شود که ما بتوانیم با خیال راحت، هر چقدر از آن را که دل‌مان خواست مصرف کنیم. می‌توانید به میزانی که احساس سیری می‌کنید کدو بخورید اما هم‌زمان کالری زیادی مصرف نکنید.


کدوسبز باعث افزایش متابولیسم می‌شود

جالب است بدانید خوردن کدوسبز باعث افزایش متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن می‌شود. افزایش متابولیسم به معنای چربی‌سوزی بیشتر هم هست. بدن ما انرژی را صرف از بین بردن و سوزاندن چربی‌ها می‌کند. ویتامین A موجود در کدو سبز یکی از نکات کلیدی در اکسیده کردن چربی‌ها است.

کدوی سبز حاوی فیبرهای محلول و نامحلول است

فیبرهای محلول درون کدو سبز مانع از ایجاد گلوکز در خون می‌شوند. هم‌زمان، فیبرهای نامحلول با ایجاد باکتری‌های مفید و سم‌زدا مسئولیت تقویت و حفظ سلامت اجزای سیستم‌ گوارشی مثل روده و معده را به عهده می‌گیرند. در نتیجه بدن از سموم اضافه و چربی‌ها پاک‌سازی می‌شود.

کدو را به چه شکلی مصرف کنیم؟

برای این سوال پاسخ‌های متعددی وجود دارد. برای مثال می‌توانید از کدوهای تازه، کوچک و ترد برای تهیه سالادهای خوشمزه استفاده کنید. کافی است کدو را بشویید و آن را به برش‌های خیلی نازکی تبدیل کنید تا با ترکیب آن با سایر مواد تشکیل‌دهنده سالاد مثل گوجه‌فرنگی، فلفل، خیار و سایر چاشنی‌ها مثل ماست و یا سرکه بالزامیک و روغن زیتون طعمی عالی به سالادتان بدهید. به غیر از این روش می‌توانید کدو را بخارپز کنید در کنار سایر مواد غذایی مثل گوشت، پاستا و یا حتی سایر سبزیجات سرو کنید. سوپ‌های تهیه شده از کدوسبز هم طعم و مزه‌ای عالی دارند، ترکیب کدو همراه با قارچ و سبزیجات دیگر می‌تواند سوپی خوشمزه و سالم باشد. توجه داشته باشید که استفاده از کدو‌سبزهای کوچک و تازه بیشتر توصیه می‌شود چون مقدار زیادی از مواد مغذی کدو‌سبز در پوسته جوان آن ذخیره شده است.

منبع: مجله سلامت
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: