۰

واکنش کابل به اظهارات سفیر پاکستان

وزارت امور خارجه افغانستان، اظهارات سفیر پاکستان در کابل، مبنی بر تاثیر منفی اقدام تلافی جویانه هند علیه پاکستان بر مذاکرات صلح افغانستان را غیر منطقی خواند.
کد خبر: ۱۸۰۱۸۰
۱۵:۱۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت امور خارجه افغانستان، اظهارات سفیر پاکستان در کابل، مبنی بر تاثیر منفی اقدام تلافی جویانه هند علیه پاکستان بر مذاکرات صلح افغانستان را غیر منطقی خواند.

زاهد نصرالله، سفیر پاکستان در کابل به تازگی گفته است که هرگونه اقدام خشونت بار هند علیه پاکستان، بر مذاکرات آمریکا و طالبان درباره روند صلح افغانستان تاثیر می گذارد.

صبغت الله احمدی، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان با غیر منطقی خواندن این موضع‌گیری اظهار داشت: «اینکه اگر میان دو کشور پاکستان و هند تنش های نظامی رخ دهد، روند صلح افغانستان را متاثر ساخته و افغانستان از این ناحیه تهدید شود، منطق ندارد و کاملا غیرمنطقی است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان افزود: دولت افغانستان، هند و پاکستان را به خویشتن داری دعوت کرده و امیدوار است که تنش‌ها بین دهلی‌نو و اسلام‌آباد فروکش کند. وی تاکید کرد که اگر این تنش‌ها کاهش نیابد، منطقه ناآرام خواهد بود.

صبغت الله احمدی هشدار داد: «افغانستان به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد که جنگ نیابتی را راه اندازی کند، جنگ در افغانستان باعث بی‌ثباتی کشورهای منطقه خواهد بود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان تاکید کرد: «حکومت افغانستان همیشه خواهان صلح و ثبات در منطقه است و نیز خواستار برقراری روابط نیک و حسنه با همسایگان خود می‌باشد.»


ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: