۰

راهکاری‌هایی برای از بین بردن پف زیر چشم‌ها

متخصص تغذیه با بیان اینکه خنک کردن چشم‌ها باعث کاهش تورم زیر چشم می‌شود گفت: به همین دلیل هم هست که بسیاری از افراد برای از بین بردن تورم چشم از برش‌های خیار و تأثیر خنکی آن بر روی چشم‌ها استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۷۱۵۱۹
۱۰:۴۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، محمد آذرفر متخصص تغذیه با بیان اینکه معمولا دلیل ورم زیر چشم احتباس آب و مایعات در بدن بوده گفت: احتباس آب و مایعات نیز بخاطر غلطت زیاد نمک در آن ناحیه است. از این رو چنانچه فرد شب پیش با گریه خوابیده باشد و یا غذای شور خورده باشد صبح که از خواب بر می‌خیزید با یک کیسه متورم کوچک در زیر چشم رو به رو خواهد شد.

وی گفت: نمک موجود در اشک و یا غذا باعث کشیده شدن آب به سمت صورت شده و در نتیجه آب زیر چشم‌ها جمع می‌شود. برای دفع نمک به مقدار زیاد آب بنوشید. این کار تورم زیر چشم‌ها را برطرف خواهد کرد. در ضمن روز بعد نیز باید از خوردن نمک پرهیز کرد. تا حد امکان از نوشیدن نسکافه، قهوه و سایر نوشیدنی‌هایی که باعث دهیدراتاسیون بدن می‌شود باید اجتناب کرد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه خنک کردن چشم‌ها باعث کاهش تورم زیر چشم می‌شود گفت: به همین دلیل هم هست که بسیاری از افراد برای از بین بردن تورمشان از برش‌های خیار و تأثیر خنکی آن بر روی چشم‌ها استفاده می‌کنند. برای از بین بردن تورم چشم‌های خود از این روش استفاده کنید. خیاری را که از چند ساعت قبل در یخچال بوده و خنک شده است را بردارید آن را حلقه حلقه کرده و بر روی چشم‌های خود گذاشته و به آن‌ها استراحت دهید.

آذرفر خاطرنشان کرد: می‌توان به جای خیار از یک تا دو عدد چای کیسه‌ای که از قبل در یخچال یا فریزر خنک کرده‌ استفاده کرد و آن‌‌ها را زیر چشم‌ها خود قرار داد. برای تأثیر بیشتر می‌توان از چای‌های آرام بخشی مانند بابونه و نعناع استفاده کرد و همزمان از اثرات آروماتراپی این گیاهان دارویی نیز بهره برد. در صورتی که چای کیسه‌ای هم در دسترس نبود، ۲ عدد قاشق فلزی را شب قبل در داخل فریزر قرار داده و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زیر چشم‌های خود بگذارید. مشاهده خواهید کرد که در رفع ورم زیر چشم معجزه می‌کند.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: