۰

بهترین کار در ماه رمضان چیست؟

وقتی روزه می‌گیرید فقط شکمتان روزه نباشد، گوشتان روزه باشد. هر صدایی را گوش ندهید. چشمتان هم روزه باشد. فکرتان هم روزه باشد.
کد خبر: ۱۴۲۱۱۸
۰۹:۵۲ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، در اینجا گزیده ای از صحبت های حجت الاسلام و المسلمین قرائتی را با "موضوع رمضان، ماه روزه و تلاوت قرآن کریم را می خوانید که به پرسش ما پاسخ می‌دهد.
 
پرسش امام علی علیه السلام و پاسخ رسول خدا صلوات الله علیه
 
پیغمبر سخنرانی‌اش که تمام شد یا نشد، حضرت علی بلند شد در جمعیت ایستاد. گفت: یا رسول الله! «ای الاعمال افضل» در این ماه رمضان بهترین کار چیست؟ فرمود:: وَرَع! تقوا... وقتی روزه می‌گیرید فقط شکمتان روزه نباشد، گوشتان روزه باشد. هر صدایی را گوش ندهید. چشمتان هم روزه باشد. فکرتان هم روزه باشد. سؤال را کرد و پیغمبر فرمود: بهترین کار تقواست و بعد پیغمبر گریه کرد. گفتند: این گریه نداشت. ستایش ماه رمضان را می‌کرد و حضرت علی هم بلند شد و یک سؤالی کرد. بهترین کار؟ فرمود:: تقوا، ورع! دیگر چرا حضرت گریه می‌کند؟ گفتند: آقا چرا گریه کردی؟ گفت: همین علی، همین امیرالمؤمنین که بلند شد، در همین ماه رمضانی که ستایش می‌کردم، حضرت علی را در همین ماه رمضان می‌کشند. جالب این است که حضرت امیر نگفت: چه کسی می‌کشد؟ کاری ندارم هرکس می‌خواهد باشد. کجا؟ چه زمانی؟ نه زمان، نه مکان، نه قاتل... فقط یک سؤال کرد. فرمود: «افی سلامة من دینی» (المستدرک/ج ۳ /ص ۱۳۹) آن وقتی که مرا می‌کشند دین دارم یا بی‌دین هستم؟ یعنی حضرت امیر فکر عاقبت عمرش بود. این خیلی مهم است.
 
حضرت امیر سه بار از پیغمبر پرسید: «افی سلامه من دینی» یکی اینجا بوده است. در دو جای دیگر هم حضرت علی پرسیده: دین من سالم است؟ آخر حضرت علی دلواپس دینش است. واقعاًخطرناک است. گاهی وقت‌ها انسان خودش هم خودش را نمی‌شناسد. یک عمری است آدم فکر می‌کند دین دارد. یک صحنه‌ای پیش می‌آید، می‌گوید: اِ... پس من هم دین نداشتم؟! من فکر کردم دین دارم. به شهوت می‌رسد. به پول می‌رسد. به ریاست می‌رسد. ما خیلی از آدم‌ها را داشتیم که یک عمری راهشان شفاف و خوب بوده است. در یک مرحله یکباره چپ می‌شوند.
 
منبع: میان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: