۰

روسیه، پایگاه نظامی در مصر اجاره می‌کند

کد خبر: ۱۲۸۴۰۴
۰۰:۰۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که مسکو، در حال مذاکره با مصر است تا برخی تاسیسات نظامی از جمله یک پایگاه هوایی واقع در شهر بندری "سیدی برانی" را که در شمال غرب این کشور و نزدیک سواحل دریای مدیترانه قرار دارد، اجاره کند.

به نوشتۀ روزنامۀ روسی "ازوستیا"، این منبع که به مقامات وزارت دفاع روسیه نیز نزدیک است، خاطر نشان کرد: در جریان مذاکرات مسکو و قاهره، به این مسئله نیز پرداخته شد که در صورت توافق دو طرف، پایگاه هوایی سیدی برانی، در آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی آماده خواهد بود.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد که گفت وگوهای مسکو و قاهره دربارۀ مشارکت روسیه در بازسازی تاسیسات نظامی مصر در شهر سیدی برانی نیز به صورت مثبتی در جریان است.

این منبع روس با تاکید بر این که مصر برای موافقت با حل و فصل مشکلات ژئوپلتیک در راستای منافع دو کشور آمادگی دارد، اعلام کرد: بر اساس آن چه تاکنون به دست آمده، روسیه پایگاه هوایی سیدی برانی را از طریق حمل و نقل دریایی مجهز خواهد کرد و شمار نیروهای این کشور در پایگاه مذکور محدود خواهد بود.

به گفتۀ این منبع، در مرحله کنونی، روسیه به یک پایگاه نظامی در شمال آفریقا نیاز دارد تا در صورت بروز تهدیدی جدی برای ثبات منطقه، از این پایگاه برای حل و فصل مشکلات ژئوپلتیک استفاده کند.

منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: