۰

ادامه اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و بی توجهی رژیم بحرین به حقوق انسانی

خواسته های زندانیان سیاسی بحرین که اعتصاب غذا کرده اند، همچنان از سوی رژیم آل خلیفه بی پاسخ مانده اند.
کد خبر: ۱۰۴۳۶۰
۱۰:۰۴ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، با وجود افزایش اعتصاب غذایی در زندان‌های بحرین خصوصا زندان مرکزی جو در اعتراض به رفتار نامناسب زندانیان و مسؤولان زندان، جامعه جهانی در قبال این اقدام‌ها سکوت اختیار کرده و هیچ اقدامی را از خود نشان نمی‌دهد.

 زندانیان سیاسی بحرین خواستار آن هستند تا به بدرفتاری نیروهای امنیتی و زندانبانان با آنان پایان داده شود و وعده های غذایی شان بهبود یابد و به آنها اجازه انجام مناسک دینی داده شود. زندانیان سیاسی بحرین تاکید دارند که برآورده شدن این خواسته ها از سوی قوانین داخلی و بین المللی تضمین شده است.

 از سوی دیگر در همین رابطه خانواده زندانی سیاسی مصطفی عبدالکریم نسبت به سلامتی وی و دیگر زندانیان سیاسی به دلیل اعتصاب غذا که در اعتراض به بدرفتاری مسوولان زندان انجام گرفته، ابراز نگرانی کرده اند. خانواده مصطفی رژیم بحرین را مسوول به خطر افتادن سلامتی جسمی و روحی وی پس از گذشت بیش از 14 روز از اعتصاب غذا از سوی او دانست.

 همچنین، خانواده زندانی سیاسی عبدالعزیز عبدالرضا نیز نسبت به وضعیت عمومی فرزندشان به دلیل محروم ماندن از دریافت دارو و معالجه در داخل زندان ابراز نگرانی کردند.احمد الصفار عضو سازمان اروپایی حقوق بشر بحرین تاکید کرد: اداره زندان از ارائه دارو به عبدالعزیز که به زندان ابد محکوم شده، امتناع می ورزد.

 احمد الصفار خاطرنشان کرد: عبدالعزیز پس از بازداشت در سال 2011 به شدت شکنجه شد و همین امر باعث شده تا هر از چند گاهی او به شدت دچار تشنج شود.

 خانواده عبدالعزیز تاکید کرد: وضعیت عمومی وی رو به وخامت گذاشته است و در اثر تشنج از هوش می رود. بیدادگاه نظامی بحرین در ابتدا عبدالعزیز را به اعدام محکوم کرد اما پس از آن با یک درجه تخفیف حکم یاد شده به زندان ابد تبدیل شد و در واقع رژیم آل خلیفه با اعمال شکنجه می خواهد از او انتقام بگیرد.

 بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند.رژیم آل خلیفه به کمک نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره و نظامیان دیگر کشورهای عربی که در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این کشور را سرکوب می کنند.

 بر اساس اسناد منتشره در پایگاه ویکی لیکس، رژیم بحرین در سال 2012 برای سرکوب مخالفان از کشورهای مغرب و اردن نیز درخواست کمک نظامی کرده بود که با موافقت این دو کشور روبرو شد.

انتهای پیام/980
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: