هیپوکندریا ، خود بیمار انگاری یا ترس از بیمار شدن از نظر تکنیکی به عنوان نوعی فوبیا طبقهبندی نمیشود. در آخرین نسخه کتابچه راهنمای تشخیصی و آماری، ویرایش پنجم (DSM-5) ، این اصطلاح حذف شدهاست. خودبیمارانگاری در حال حاضر، در بیشتر آدمهایی که قبلاً به آن مبتلا شده بودند، به عنوان اختلال علائم جسمانی یا اختلال اضطراب بیماری معرفی میشود. با این حال، برخی احساس میکنند که هیپوکندریا (خودبیمارانگاری) باید مجددا به عنوان نوعی فوبیا طبقهبندی شود زیرا این بیماری هم نوعی ترس را نشان میدهد.
کد خبر: ۲۲۱۶۷۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۱